Permalänk
Medlem

TV 55-65", ca 15 kkr för ljust rum

Hej på er.

Jag ska köpa en ny tv som är 55-65 tum. Min budget är cirka 15.000kr.

Jag tittar på mycket sport (ishockey, fotboll) samt film och serier. Tvn kommer att stå i ett ljust, öppet rum med stora fönster. Avståndet till tvn kommer att vara cirka 2-3 m.

Har kikat en del på LGs OLED men dessa ligger strax över 20.000kr vilket är mer än vad jag vill lägga. Bör man gå ned i storlek för att få ”bättre” kvalitet. Vad rekommenderas?

Förtydligade rubriken från "Ny TV"/Thomas Y
Permalänk
Medlem

Vet inte vilka det är du kollat på men det finns flera 55" OLED från LG som ligger under 15k, jag hade valt nån av dem.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?q=55c8&p=4723339

Definitivt denna för den budgeten du har

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Vet inte vilka det är du kollat på men det finns flera 55" OLED från LG som ligger under 15k, jag hade valt nån av dem.

Tack för snabbt svar.
Är LG bäst vad gäller OLED? Har absolut inga preferenser vad gäller märke. Vill ha bäst tv för pengarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av bergggren:

Tack för svar!
Den ser schysst ut. Vad tror du motsvarande modell 65 tum landar på? Kommer den gå under 20.000kr inom ett par månader?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lolhs:

Tack för svar!
Den ser schysst ut. Vad tror du motsvarande modell 65 tum landar på? Kommer den gå under 20.000kr inom ett par månader?

Skickades från m.sweclockers.com

Du skriver 55-65 men det låter som du vill ha 65 ?

Permalänk
Medlem

@Lolhs: brukar inte gå mycket lägre. Sen kommer nästa modell ut på marknaden efter sommaren. C9 antar jag att det blir då och priset sänks vid black friday(till där C8:an ligger nu typ), klassiska cirkeln

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | i5 9600k | be quite! Pure Rock | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz | ASUS GeForce RTX 2060 6GB DUAL OC | Samsung 850 series EVO 250GB | Kingston A1000 480GB M.2 NVMe | Fractal Design Define S | EVGA Supernova G2 750W | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXim:

Du skriver 55-65 men det låter som du vill ha 65 ?

Stämmer. Vill också ha OLED. Men osäker på om jag vill tumma på kvaliteten för att få större tv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LnitraM:

@Lolhs: brukar inte gå mycket lägre. Sen kommer nästa modell ut på marknaden efter sommaren. C9 antar jag att det blir då och priset sänks vid black friday(till där C8:an ligger nu typ), klassiska cirkeln

I see. Får kanske bli en sån 55a då. Fråga. Vad är det för reell skillnad på den modellen som länkades ovan, B8 jämfört med C8?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan eventuellt komma erbjudanden nu på fredag då det är Green Friday
https://www.prisjakt.nu/tema/green-friday

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

@Lolhs: B8:an har en lite sämre processor. Är ingen expert men förstått det som att En vanlig användare märker ingen jätteskillnad. Personligen hade jag gått för C8:an bara av vetskapen av att den är lite bättre och den har samma processor som alla de dyrare modellerna. 2017 modellen som jag har är en B7:a, men då var det samma panel och CPU genom hela produktlinjen

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | i5 9600k | be quite! Pure Rock | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz | ASUS GeForce RTX 2060 6GB DUAL OC | Samsung 850 series EVO 250GB | Kingston A1000 480GB M.2 NVMe | Fractal Design Define S | EVGA Supernova G2 750W | Windows 11