Detta RTX 2060 borde vara bra va ?

Permalänk
Medlem

Detta RTX 2060 borde vara bra va ?

Hej på er!

På väg att beställa ett RTX 2060, då jag bara måste tibax till pc gaming. Som jag saknat det då jag bara haft en ps4 pro

Har tyvärr bara en media burk: i3 8100. Men tänkte det får duga tills vidare.

Visst borde denna vara bra och prisvärd ?
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Finns ju en annan billigare variant:
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Men tänkte köra på denna då kylning och prestanda verkar vara på topp.
Ni som har koll. Är det ett bra köp ?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthLight:

Hej på er!

På väg att beställa ett RTX 2060, då jag bara måste tibax till pc gaming. Som jag saknat det då jag bara haft en ps4 pro

Har tyvärr bara en media burk: i3 8100. Men tänkte det får duga tills vidare.

Visst borde denna vara bra och prisvärd ?
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Finns ju en annan billigare variant:
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Men tänkte köra på denna då kylning och prestanda verkar vara på topp.
Ni som har koll. Är det ett bra köp ?

Mvh

Det är ett bra kort - absolut. Finns inte kort som är så mycket billigare, och då har de ofta sämre kylning.

Om du tycker det är värt det att betala 300kr extra för lite bättre kylning så kör. Vet inte hur mycket som skiljer dem i "kylprestanda" eftersom det är väldigt svårt att hitta recensioner/tester på den billigare varianten.

Finns också bra pris på "MSI Ventus" här (lär prestera lika bra som det billigare Gigabyte-kortet): https://www.computersalg.se/i/4982859/msi-rtx-2060-ventus-6g-...

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Underbart grabbar, tusen tack ska kolla upp det ni länkade
@Samlooh, exakt jag har heller inte hittat någon rec på den billigare varianten, bara den dyrare. Antar det borde vara värt de extra kronorna. Klockar ju och kyler på bra:)
Tack igen!!
Mvh

Permalänk
Medlem

Ser att alla var demoex. Vet inte om jag vågar mig på det. Lite feg kanske men säkrast att låta bli - tror jag
Men visst, det finns ju en del att tjäna in men men!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NorthLight:

Ser att alla var demoex. Vet inte om jag vågar mig på det. Lite feg kanske men säkrast att låta bli - tror jag
Men visst, det finns ju en del att tjäna in men men!

Kör på, du har samma garantier som på ett icke demo-ex.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Kör på, du har samma garantier som på ett icke demo-ex.

Ja det stämmer ju. Varför fega - egentligen haha. Men att få nytt känns ju iaf bättre/säkrare. Iof fegheten som talar men men

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthLight:

Ja det stämmer ju. Varför fega - egentligen haha. Men att få nytt känns ju iaf bättre/säkrare. Iof fegheten som talar men men

"Säkrare" är det väl inte, men kan väl förstå om det känns bättre. Kan ju vara så enda anledningen till att det säljs till nedsatt pris t.ex är för att kartongen är ful/skadad. Som redan sagts så har du exakt samma garanti och ångerrätt som om du skulle köpt en "vanlig" vara. Jag hade helt klart gått på det nedsatta RTX 2070-kortet, men är ju förstås upp till dig.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samlooh:

"Säkrare" är det väl inte, men kan väl förstå om det känns bättre. Kan ju vara så enda anledningen till att det säljs till nedsatt pris t.ex är för att kartongen är ful/skadad. Som redan sagts så har du exakt samma garanti och ångerrätt som om du skulle köpt en "vanlig" vara. Jag hade helt klart gått på det nedsatta RTX 2070-kortet, men är ju förstås upp till dig.

Tack det är ju bra att veta. Får fundera ett tag men det lutar åt Gigabyte kortet som jag länkade, eller MSI kortet som du länkade till här
Tack igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthLight:

Hej på er!

På väg att beställa ett RTX 2060, då jag bara måste tibax till pc gaming. Som jag saknat det då jag bara haft en ps4 pro

Har tyvärr bara en media burk: i3 8100. Men tänkte det får duga tills vidare.

Visst borde denna vara bra och prisvärd ?
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Finns ju en annan billigare variant:
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Men tänkte köra på denna då kylning och prestanda verkar vara på topp.
Ni som har koll. Är det ett bra köp ?

Mvh

Hej,

Jag köpte de sistnämnda kortet, det som bara har 2st fläktar.

Det fungerar väldigt bra och är prisvärdaste kortet jag hittade.

Enda negativa som hände var att ena fläkten gav missljud vid full belastning. Och att det på lådan stod revision 2.0 men på kortet 1.0. Men Netonnet bytte utan problem och sen den dagen i vintras fungerar kortet till allt från Fortnite på Epic settings med minst 144fps exempelvis till Battlefield etc.

Kolla bara så du har en processor som orkar med det fick jag surt befara och fick uppgradera processor också.

Lycka till med vad du köper.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loke6074:

Hej,

Jag köpte de sistnämnda kortet, det som bara har 2st fläktar.

Det fungerar väldigt bra och är prisvärdaste kortet jag hittade.

Enda negativa som hände var att ena fläkten gav missljud vid full belastning. Och att det på lådan stod revision 2.0 men på kortet 1.0. Men Netonnet bytte utan problem och sen den dagen i vintras fungerar kortet till allt från Fortnite på Epic settings med minst 144fps exempelvis till Battlefield etc.

Kolla bara så du har en processor som orkar med det fick jag surt befara och fick uppgradera processor också.

Lycka till med vad du köper.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok vilken tur de bytte ut kortet, utan att krångla. Så bör det ju vara
Presis min i3 8100 är ju inget att hurra för direkt. Men den var ju menad som en media CPU och det funkar bra till det. Sett att den verkar vara hyffsad att spela på. Men ska köpa nåt bättre så småningom.
Bara fått ett galet sug tillbaka till pc gaming. Klarar inte av 30 fps på ps4'an. Blir inte 60 fps standard på nextgen så är jag färdig med konsolerna helt. Som vanligt pushar de väl för grafik och 30 fps blir standard även på de kommande. Jaja..tur vi har pc säg

Tack för inputen!

Permalänk
Medlem

Efter mycket om och men, så blev det RTX 2070 kortet du länkade till. Skiljer ju så lite i pris för ett betydligt bättre kort. Sen nice med 8GB minne vs 6GB; känns lite mer framtidsäkrat.
Så tusen tack för att du visade på mig det Samlooh, jag gjorde som du sa. Verkar klart smartaste valet

Permalänk
Medlem

Yahoo, då har jag fått hem och installerat ett RTX 2070 (tackar för tipset Samlooh) och det verkar som allt fungerar. Förutom lite Coil Whine vad jag hört - mindre roligt men det kanske hör till. Såg nån skrev att det visst är vanligt på RTX korten. Hade dock inget på mitt tidigare GTX 970 men men.

Nu dax att spela lite och att bara njuuta så förbaskat, att vara tibax till Pc igen

Stort tack ni alla för eran input, uppskattas!!