Oneplus 7 lanseras den 14 maj – kan släppas i flera modeller

Permalänk
Melding Plague

Oneplus 7 lanseras den 14 maj – kan släppas i flera modeller

Efter en tids rapporter bjuder Oneplus nu in till lanseringsevent för Oneplus 7, som går av stapeln den 14 maj. Informationen anger modeller, vilket styrker rapporter om en Pro-modell.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intressant, nån som vet när 5G kommer till sverige?

Permalänk
Medlem

@FiftyFifty: har läst något om början av 2020 och att byggandet börjar andra hälften av 2019.

Detta kommer jag att sitta och glutta på den 14e.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Avstängd

@FiftyFifty: Göran Persson gick ut med att det kommer hösten 2020. Hade gärna fått komma tidigare, men kul i alla fall.

Permalänk
Avstängd

Riktigt saftig prislapp förmodar jag nu när de andra tillverkarna har höjt ribban ytterligare. Det var bättre förr, när OnePlus slog igenom..

Permalänk
Medlem

Är extremt skeptisk till uppdateringsfrekvensen, alla dar i veckan skulle jag föredra mer batteritid

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av M1NT:

Riktigt saftig prislapp förmodar jag nu när de andra tillverkarna har höjt ribban ytterligare. Det var bättre förr, när OnePlus slog igenom..

Jag är oroad för det med. Antagligen runt 8000:- för Pro och 6000:- för icke Pro.

Vet vi något om prisläget?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Bästa oneplus var 3T. Sedan dess har de f-t upp rejält. Pixeln gick sönder så tänkte att man kunde testa 6t. Men sjukt besviken blev man då det strular med Google Assistent non stop och dåligt tangentbord med buggar. Många andra med samma telefon som har samma problem.

Nä, går de upp i pris så är det lika bra att spendera några tusen till på en pixel igen...

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Inaktiv

Alla nya nonfondable mobiler känns nu lite meh, liksom det är begränsat vad för mer med dagens teknik de kan slänga in. Men visst nya Oneplus kan väl ha infinty display, bättre cpu och kamera plus trådlös laddning. Men om den får detta minskas sakeena till nästa mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Alla nya nonfondable mobiler känns nu lite meh, liksom det är begränsat vad för mer med dagens teknik de kan slänga in. Men visst nya Oneplus kan väl ha infinty display, bättre cpu och kamera plus trådlös laddning. Men om den får detta minskas sakeena till nästa mobil.

Verkligen, det är lite trist att inget riktigt skoj kan komma. Nu är det mest "meh" på nyhetsvärdet av en ny modell.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Alla nya nonfondable mobiler känns nu lite meh, liksom det är begränsat vad för mer med dagens teknik de kan slänga in. Men visst nya Oneplus kan väl ha infinty display, bättre cpu och kamera plus trådlös laddning. Men om den får detta minskas sakeena till nästa mobil.

Jag tycker tvärtom., tekniken hos vikbara känns inte riktigt färdig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av korvOlle:

Jag tycker tvärtom., tekniken hos vikbara känns inte redo.

Att tekniken hos vikbra ej är redo tycker många. Min poäng är att de börjar köra fast vad som med dagens teknik går lägga till de andra, detta till den grad att förbättringen känns sådär.
Man kan t.ex diskutera hur mycket de små kamerorna har förbättras i varje generation, men det kommer snart till ett skede där gemene person ej ser någon skillnad. Samma gäller cpu, batteri etc om inget teknikskifte sker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tickles:

Bästa oneplus var 3T. Sedan dess har de f-t upp rejält. Pixeln gick sönder så tänkte att man kunde testa 6t. Men sjukt besviken blev man då det strular med Google Assistent non stop och dåligt tangentbord med buggar. Många andra med samma telefon som har samma problem.

Nä, går de upp i pris så är det lika bra att spendera några tusen till på en pixel igen...

Frugan gar 6T som hon är riktigt nöjd med. Hon hade problem med BT i nån månad, men det löste sig. Dock så var det riktigt störigt.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aholman:

Är extremt skeptisk till uppdateringsfrekvensen, alla dar i veckan skulle jag föredra mer batteritid

Skickades från m.sweclockers.com

Också vart skeptisk mot just detta, men efter att jag beställde en razr Phone 2 till sambon så avskyr jag min s8, även fast den funkar felfritt så känns skärmen seg och laggig efter att ha använt hennes mobil en timme för tuben och slösurfande.

Är mer eller mindre samma sak som för datorer bara att detta även märka av vid mer alldagligt användande och inte bara spel.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Frugan gar 6T som hon är riktigt nöjd med. Hon hade problem med BT i nån månad, men det löste sig. Dock så var det riktigt störigt.

Samma här. slutade med att jag uppdaterade till beta av oxygen. Fick andra problem istället, av naturliga skäl. Känns som att de "ful"-kodar en hel del.

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Riktigt saftig prislapp förmodar jag nu när de andra tillverkarna har höjt ribban ytterligare. Det var bättre förr, när OnePlus slog igenom..

Skulle vara ypperligt tillfälle att göra en "Samsung 10e", dvs lite kompaktare med likvärd prestanda men den allra dyraste "lull-lull" funktionaliteten kan lämnas bort (t.ex. 90Hz skärm, kanske under-display fingerprint sensor, lite sämre kamera), storleksmässigt kunde vara i stil med 5.9 ~ 6" / 143~145 mm på höjden eller där runt.

Om 7an kostar i stil med $569~$599 och Pro typ $799 eller vad det nu blir så kunde en kompaktare modell vara i stil med 399~$450

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Betala för biljett till mobiltelefonevent, gör någon det? Weird, som att betala för reklam.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Betala för biljett till mobiltelefonevent, gör någon det? Weird, som att betala för reklam.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, jag tänkte precis detsamma.

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem

oneplus är verkligen inget speciellt idag, denna ska få 90hz display, ok so what? men den kommer sakna trådlös laddning, 3,5mm port etc... och inte speciellt billig kommer den bli heller ? och den lär knappast ta bättre bilder än huawei eller samsung ens... så vad är vitsen köpa den då ? popup kamera ser ju så fult ut om rykten stämmer.. en sån mojäng som ska sticka upp lol....

Permalänk
Medlem

Sa de inte samma sak om priserna på 6an de spekulera på runt 7-8 k men icke de låg mellan 5 o 6,5 k isch

Visa signatur
Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Finns det andra lurar med 90hz?
Annars hoppas jag priset på tidigare modeller går ner när denna anländer.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

6Tn hade allt jag ville ha men inte läge att köpa då. Tyvärr lutar det åt samma sak för 7an. Men en ev 7T kan nog komma lagom för ett köp. Får se vad som händer.

När det väl är dags kanske andra tillverkare lockar mer dessutom, utesluter inget. Men OnePlus är helt klart på min radar för tillfället i alla fall. Får djupdyka strax innan köp, brukar bli så för att inte råka missa ngt guldkorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Ryktesvägarna säger ju nu tvärtemot tidigare rykten att "vanliga" 7 inte får den mekaniska infällbara kameran, utan att den istället kommer ligga på plus modellen som också ryktas få 5G. 2 tekniker, varav en (kameran) jag definitivt inte lägger så stor vikt vid, 5G känns just nu mer som en hypegrej innan det ens vad jag vet i alla fall, finns svenska nät som stödjer det? Vet att det kommer, och rätt så snart. Men ändå, det pratas om 2020, och troligen en bit in på året, dvs efter att Samsungs S11 duo eller trio lanserats.
Rörliga kamerafelar is a big no-no, skulle inte ens komma på tanken att röra mig nära en strand eller liknande.
Blir priset rätt för vanliga 7 så kanske, men dom lär väl bumpa upp priset pga den uppdaterade skärmen och högre upplösningen.

Tror jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag har en OnePlus 5T. Var nöjd när mobilen var ny och hade Android 7 på sig. Sedan kom Android 9 ett par år senare. Bedrövlig skit.

Minneshanteringen är skräp
Appar som tidigare kunde ligga mer eller mindre permanent i arbetsminnet swappas ut efter ett par minuter bara.

Notifikationer kommer när dom känner för det
Hangouts, Messenger, mitt hemlarm Ajax. Alla är beroende av att respektive app process inte blir "doze". Jag har ställt in så att varje respektive app inte sövs, hjälper de tror ni? Absolut inte. Huawei har samma kassa kod i sina mobiler. Se gärna denna video https://youtu.be/NN9q4gSN1nY?t=539 Nu gäller de Huawei men exakt samma skit med OnePlus.

Custom Rom är ju ett alternativ men ska man behöva de 2019? Sedan försvinner ju Netflix ifrån programbutiken om man kör custom enligt flera som provat.

Jag är trött på allt slarv.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Dom pratade ju först om att 5G skulle testats på OS förra året.
Sen pratades det om 2019-2020. Får väl se om det kommer nästa år.
De har inte sagt något om OP7 kommer stödja mmWave eller inte va?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Betala för biljett till mobiltelefonevent, gör någon det? Weird, som att betala för reklam.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du någonsin betalat för en kasse, som det står logga på?
Då har du betalt för reklam.

Har du köpt en bil med märket på?
Då har du betalt för reklam.

osv...
Vi gör det mer eller mindre varje dag.
Betyder inte att jag är intresserad av det ändå, men om någon är intresserad av att fysiskt vara där, istället för titta på webben (typ som E3, CES osv - som också är betald reklam) så är inte det priset så farligt.

Skrivet av radx:

Jag har en OnePlus 5T. Var nöjd när mobilen var ny och hade Android 7 på sig. Sedan kom Android 9 ett par år senare. Bedrövlig skit.

Minneshanteringen är skräp
Appar som tidigare kunde ligga mer eller mindre permanent i arbetsminnet swappas ut efter ett par minuter bara.

Notifikationer kommer när dom känner för det
Hangouts, Messenger, mitt hemlarm Ajax. Alla är beroende av att respektive app process inte blir "doze". Jag har ställt in så att varje respektive app inte sövs, hjälper de tror ni? Absolut inte. Huawei har samma kassa kod i sina mobiler. Se gärna denna video https://youtu.be/NN9q4gSN1nY?t=539 Nu gäller de Huawei men exakt samma skit med OnePlus.

Custom Rom är ju ett alternativ men ska man behöva de 2019? Sedan försvinner ju Netflix ifrån programbutiken om man kör custom enligt flera som provat.

Jag är trött på allt slarv.

Okej, lite upplysnings info här.

Android 8 införde ett energisparläge på alla appar. Detta gör att de slängs ut ur minnet, och inte hela tiden ligger och hamrar nätet.
Syftet med detta var att förbättra batteritiden och att göra en standard där appar inte slukar resurser, som de gör på Android 7 och tidigare. Android 5 gjorde en liknande satsning, men inte på samma nivå, då grunden inte fanns lagd för detta än.

Du ska kunna ange de appar du vill ska kunna fortsätta vara slukare, och de kommer då inte städas eller "paus:as", men i gengäld kan din telefons CPU inte gå in i viloläge lika ofta, och du förminskar batteritiden något enormt.

Så detta är inte ett One-Plus problem, utan även Oxygen 8 bygger på samma grund Android och stora förändring. Det jag tycker de kunde gjort mer noga var att meddela detta, och även som du säger, testa det mer noga. För det gjorde enorm förändring på hur appar fungerar, och vilka kravs som sätts på dem. Det justerar även rättigheter där du ändrar aviseringar och notiser på systemnivå för en app, istället för på appnivå, vilket också ändrar hur mycket de "syns".

Just denna biten är ofta för det var så stor förändring i detta, att apparna inte alltid reagerar korrekt på det. Och även batteri-sparlägen på luren, ändrar hur hela systemets alla appar beter sig. Detta håller jag med är dåligt utfört, och jag hoppas de får rätta på det. Men detta är varför Android 8 är så buggigt på många lurar. Ofta har jag märkt att en enkel sak som att avinstallera apparna helt/blåsa luren helt och återinstallera dem ofta kan fixa många buggar här. Uppgradering från Android 7 till 8 är inte att rekommendera mao.

Det knäppa är att folk skriker "mer batteritid"... och sen gnäller på när de får det. Allt handlar om kompromiss. Med Android 8 och senare har du möjlighet att själv bestämma detta. I tidigare hade du inget val än att låta de sluka ström. Så att idag kunna bestämma hur man vill ha dessa ställda, och kanske inte bara bränner på auto update 2 gånger i minuten på alla appar är faktiskt en bra sak, även för stressnivån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Har du någonsin betalat för en kasse, som det står logga på?
Då har du betalt för reklam.

Har du köpt en bil med märket på?
Då har du betalt för reklam.

osv...
Vi gör det mer eller mindre varje dag.
Betyder inte att jag är intresserad av det ändå, men om någon är intresserad av att fysiskt vara där, istället för titta på webben (typ som E3, CES osv - som också är betald reklam) så är inte det priset så farligt.

Okej, lite upplysnings info här.

Android 8 införde ett energisparläge på alla appar. Detta gör att de slängs ut ur minnet, och inte hela tiden ligger och hamrar nätet.
Syftet med detta var att förbättra batteritiden och att göra en standard där appar inte slukar resurser, som de gör på Android 7 och tidigare. Android 5 gjorde en liknande satsning, men inte på samma nivå, då grunden inte fanns lagd för detta än.

Du ska kunna ange de appar du vill ska kunna fortsätta vara slukare, och de kommer då inte städas eller "paus:as", men i gengäld kan din telefons CPU inte gå in i viloläge lika ofta, och du förminskar batteritiden något enormt.

Så detta är inte ett One-Plus problem, utan även Oxygen 8 bygger på samma grund Android och stora förändring. Det jag tycker de kunde gjort mer noga var att meddela detta, och även som du säger, testa det mer noga. För det gjorde enorm förändring på hur appar fungerar, och vilka kravs som sätts på dem. Det justerar även rättigheter där du ändrar aviseringar och notiser på systemnivå för en app, istället för på appnivå, vilket också ändrar hur mycket de "syns".

Just denna biten är ofta för det var så stor förändring i detta, att apparna inte alltid reagerar korrekt på det. Och även batteri-sparlägen på luren, ändrar hur hela systemets alla appar beter sig. Detta håller jag med är dåligt utfört, och jag hoppas de får rätta på det. Men detta är varför Android 8 är så buggigt på många lurar. Ofta har jag märkt att en enkel sak som att avinstallera apparna helt/blåsa luren helt och återinstallera dem ofta kan fixa många buggar här. Uppgradering från Android 7 till 8 är inte att rekommendera mao.

Det knäppa är att folk skriker "mer batteritid"... och sen gnäller på när de får det. Allt handlar om kompromiss. Med Android 8 och senare har du möjlighet att själv bestämma detta. I tidigare hade du inget val än att låta de sluka ström. Så att idag kunna bestämma hur man vill ha dessa ställda, och kanske inte bara bränner på auto update 2 gånger i minuten på alla appar är faktiskt en bra sak, även för stressnivån.

Jag är fulltmedveten hur Android funkar. Det är Oneplus implementation som är röten. Det är inte samma problem på pixel mobiler.

https://dontkillmyapp.com/
Kolla in sidan ovan så ser du de värsta syndarna. Du kan läsa kommentarer kring varje tillverkare där också. Enligt dig så har ju sidan ovan inget existensberättigande utan det är bara informationen till användarna som behöver bli bättre?

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

^ Detdär är väl helt vad man prioriterar om det är bra eller dåligt, t.ex. batteritid eller att allt ska funka så smidigt som möjligt så beroende på vad du är för person är det antingen bra eller dåligt.

Vissa är s.k. "powerusers" och vill ha kontroll över allt vilket ofta resulterar i mer interaktion mellan användare och operativsystem, andra t.ex. den typiske social media missbrukande iPhone användaren vill att telefonen ska sköta allt av sig själv och helst kunna tänka istället för ägaren själv.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

^ Detdär är väl helt vad man prioriterar om det är bra eller dåligt, t.ex. batteritid eller att allt ska funka så smidigt som möjligt så beroende på vad du är för person är det antingen bra eller dåligt.

Vissa är s.k. "powerusers" och vill ha kontroll över allt vilket ofta resulterar i mer interaktion mellan användare och operativsystem, andra t.ex. den typiske social media missbrukande iPhone användaren vill att telefonen ska sköta allt av sig själv och helst kunna tänka istället för ägaren själv.

Jag brukar dra hemifrån på morgonen med mobilen på runt 90% och går och lägger mig med runt 50-60%. Ser inte riktigt problemet här. Jag menar hur mycket mer batteri kan det dra? Hur som helst så borde valet jag gör i inställningarna respekteras och mobilen borde ge fan i att doze:a mina prioriterade appar som jag uttryckligen har sagt ska inte doze:as.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Har du någonsin betalat för en kasse, som det står logga på?
Då har du betalt för reklam.

Har du köpt en bil med märket på?
Då har du betalt för reklam.

osv...
Vi gör det mer eller mindre varje dag.
Betyder inte att jag är intresserad av det ändå, men om någon är intresserad av att fysiskt vara där, istället för titta på webben (typ som E3, CES osv - som också är betald reklam) så är inte det priset så farligt.

Fast man betalar inte för att gå in till bilhandlaren för att kolla vad dom har för olika modeller till salu..

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_