Hjälp mig prissätta (R 2600, 16gb RTX 2060)

Permalänk

Hjälp mig prissätta (R 2600, 16gb RTX 2060)

Jag har en dator som är ganska nyligen ihopbyggd som jag inte längre har användning för, och tänkte höra med gänget på Sweclockers vad ni skulle sätta för pris på den, det enda som inte är sprillans nytt är PSU och hårddiskar som är återanvända från min gamla dator, allt annat är mindre än en månad gammalt.

CPU: AMD Ryzen 5 2600
Moderkort: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Minnen: Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3000MHz / DDR4 / CL15
Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 2060 Gaming OC 6GB
Hårddisk 1: KINGSTON 120GB SSD SV300S37A120G
Hårddisk 2: Seagate 1TB 7200rpm SATA 3.1
PSU: Fractal Design Power Supply (PSU) Integra M 650W
Chassi: Fractal Design Define R6 - Black / Tempered Glass

Jag provade lägga ihop en varukorg på Webhallen med komponenterna och den hamnade på cirka 12242:-
Eftersom jag funderar på att lägga ut den på blocket funderar jag på om jag kanske möjligen kan få ut mer än så bara jag marknadsför den smart, vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Jag tror att folk i allmänhet har en övertro på blocket bara för att de ser annonser där med hutlösa priser. Det innebär inte att datorerna säljs till de priserna. Risken är att man råkar ut för oseriösa köpare som "inte har pengar just nu" mm. Om jag skulle köpa en dator av motsvarande prestanda så skulle jag kolla upp de billigaste alternativen som presterar likvärdigt på amazon.de. alltså B450 moderkort för 800:- istället för just den modell du har osv. Därefter hade jag lagt ett bud som motsvarar drygt hälften av vad komponenterna skulle kosta nya på amazon. Sannolikt hade du inte velat sälja till mig däremot eftersom du "kanske" kan få mer blocket. Vad du kan få på blocket är högst spekulativt. Prova med typ 75% av nypriset om di vill göra dig besväret att kanske inte få den såld och då lär få sänka priset. Bäst är att sälja den så snart som möjligt eftersom zen 2 och navi släpps snart. Då lär man kunna köpa en ny dator med bättre prestanda än den där för typ 7000:-

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Om du köpt allt på webhallen så har du ju 60 dagars öppet köp. Chansen att få den såld och dessutom göra en vinst är rätt låg.

Permalänk

Slängde ihop dina nya delar på komponentkoll och de hamnade på 9700kr.
Gammalt psu ssd hdd. Kanske värda 800kr ihop.
Så 10500kr.
Jag hade betalat 7k för den max 8k och det är för mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel 9900K, Aorus master, g.skill 3200mhz 16gb,Lian li dynamic,Corsair Masterliquid ML360R RGB,ssd 970 1TB, ssd2 970 500Gb, 1080 TI gigabyte. Corsair 850W Vit.

Permalänk

Tack för alla svar, jag avvaktar nog och behåller den som HTPC.
Är ingen panik att få den såld, annat än jag redan har två kraftigare gaming-datorer.