"Elektriskt knastrande" och tappad uppkoppling till BT headset

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010

"Elektriskt knastrande" och tappad uppkoppling till BT headset

Tja,

Jag har under en längre tid haft ett "elektroniskt knastrande?" samt tappad anslutning emot mina HyperX Flight.
Förra veckan så gick jag äntligen och bytte ut dem på garanti men problemet var fortfarande kvar så jag köpte mig ett par Logitech G533 för att testa och även med dessa så uppstår samma problem.
Kopplar jag däremot upp mina Bose QC35 så har jag inga bekymmer alls. Dessa kopplas upp emot någon ASUS BT dongle.

Det spelar ingen roll vilket USB uttag jag använder mig.
Testat 4st i Fronten, 2 USB 3 och 2 USB, även testat ett USB 3 bak och ett USB 2.

Någon som varit med om liknande?
Vart börjar jag felsöka?

Jag har inte installerat om Windows än men tänkte göra det någon dag som kommer här. (Måste bara få tummen ur ...)

Intel Core i7 8700K 4.8 Ghz | ASUS Prime-A Z370 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 16GB (2x8GB) 3000Mhz | Custom loop | EVGA Geforce GTX 1080 TI 11GB | Fractal design R6 | Seasonic Focus 650W | Samsung CFG70

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Vad kopplar du upp dig med? BT-dongel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av m4gnify:

Vad kopplar du upp dig med? BT-dongel?

HyperX Flight kopplas med medföljade BT dongle.
Logitech G533 kopplas också upp med medföljande BT dongle.

Intel Core i7 8700K 4.8 Ghz | ASUS Prime-A Z370 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 16GB (2x8GB) 3000Mhz | Custom loop | EVGA Geforce GTX 1080 TI 11GB | Fractal design R6 | Seasonic Focus 650W | Samsung CFG70