byte från Telenor..till Vimla eller Hallon?

Permalänk
Medlem

byte från Telenor..till Vimla eller Hallon?

hej!

har tröttnat på Telenors höga priser och vill byta till ett billigare abonnemang.
Har kollat mest på Vimla och Hallon och lutar väl mest åt hallon för det är billigare och jag får mer för vad jag betalar.

men vill kolla med nuvarande kunder från båda operatörer, hur är täckningen? både I och utanför städer, hur är supporten? problem med räkningar och ev. betalning/månad?

läste en del recesnioner och Hallon hade riktigt dåligt betyg jämfört med Vimla, så blir osäker.

någon som har erfarenhet av något av dessa företag?

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

Började hos hallon men hade riktigt dålig täckning även mitt i sthlm så fort man kommer för långt in i nån affär exempelvis, bytte till vimla och upplevde det som mycket bättre täckning. Inte upplevt några problem i övrigt med någon av operatörerna. Men då har jag inte heller behövt använda supporten i någon större utsträckning. Däremot blev jag telefonterrad av hallon under några månader efter att jag bytte från dem, TJA RINGER FRÅN HALLON VA HARU FÖR ABONNEMANG? ¯\_(ツ)_/¯

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Vimla är Telenor och har samma täckning som Telenor. Hallon har samma täckning som sin ägare Tre.

Telenor har fortfarande 2G/GSM och har dessutom 3G och 4G över hela landet.

Permalänk

Helnöjd med Vimla, rekommenderar starkt

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk
Medlem

Körrde Telenor kontantkort (fastpris) 5 GB surf i månaden för 149 kr där ingår fria samtal, sms och mms innan företaget tog över alla kostnader.

Sedan får du vart 6e månad gratis också.

Finns även 2GB per månad t.ex.

Vad betalar du idag, vad får du och framför allt:

Vad önskar du betala och få?

Permalänk
Medlem

Hela familjen kör vimla och har inga problem, de gånger vi behövt kontakta support har det gått snabbt och enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

hej!

har tröttnat på Telenors höga priser och vill byta till ett billigare abonnemang.
Har kollat mest på Vimla och Hallon och lutar väl mest åt hallon för det är billigare och jag får mer för vad jag betalar.

men vill kolla med nuvarande kunder från båda operatörer, hur är täckningen? både I och utanför städer, hur är supporten? problem med räkningar och ev. betalning/månad?

läste en del recesnioner och Hallon hade riktigt dåligt betyg jämfört med Vimla, så blir osäker.

någon som har erfarenhet av något av dessa företag?

Inte svar på din direkta fråga, men har du kollat på Fello. De hyr in sig i Telias nät och får då Sveriges bästa täckning. De har dessutom en intelligent och kunnig kundtjänst som man kan ringa till. Vi har varit kunder i över två år nu och allt har fungerat helt perfekt.