Söker lättare gaminglaptop. Hel eller defekt

Permalänk
Medlem

Söker lättare gaminglaptop. Hel eller defekt

Tjena,

Jag går i tankarna på att införskaffa mig en spellaptop för lite lättare spel(diablo 3 och dylikt)
Märke och skick har ingen betydelse men priset har det. Jag hade tänkt mig runt 1500 som maxgräns.
Datorn kan vara defekt eller fullt fungerande då jag gärna meckar lite för att få en bra deal.

Kan hämta i uppsala med omnejd annars får den skickas.

Mvh Robin

Läs hela annonsen här

Visa signatur

PC : SSUPD Meshiliocious Mesh Edition - 13600k - 32Gb 6200mhz DDR5 - 2x 2tb kingston m.2 - Asus ProArt RTX 4080 Super 16Gb - Asus ROG Strix LC II 280mm

Permalänk
Medlem

Har en Medion Erazer 15", i7-3630QM @2.40GHz, 4 core / 8 threads, Nvidia GeForce GTX 670MX.
16GB RAM, 240GB SSD, Windows 10.

Det är en stor/tung dator, batteriet är närmast dött så måste ha den ipluggad när du spelar, laddare är den tyngsta tegelsten du skådat.

Upplösning på skärm är 1366*768, 60hz. Har USB 3.0, dvd drive, sd card reader, hdmi, sata, ethernet och vga portar.

Laptopen är fruktansvärt ful, har en hel del skavanker, och UK keyboard, men om du bara ska spela lättare spel på studentrummet så funkar den helt ok.

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
Medlem

@aToria: Tjena,
Haha låter som en riktig gammal pärla! Om den är så ful som du säger så vill jag gärna se bilder på den😁 prestandamässigt så låter det svhysst annars, borde gå att byta ut skärmen till en full hd också. Vad har du tänkt dig för pris för den?

Visa signatur

PC : SSUPD Meshiliocious Mesh Edition - 13600k - 32Gb 6200mhz DDR5 - 2x 2tb kingston m.2 - Asus ProArt RTX 4080 Super 16Gb - Asus ROG Strix LC II 280mm

Permalänk
Medlem

@Pronix: Haha ja den har varit med ett tag... Här har du bilder på hur den ser ut i nyskick:

http://www.pcgameshardware.de/E-Commerce-Thema-223039/News/PC...

Problemet med min är att skalet har spruckit till vänster om trackpaden. Jag kan ordna bilder senare om du fortfarande är intresserad.

På komponentsidan kan jag säga följande:
Processorn fungerar förvånandsvärt bra idag.
Jag har själv uppgraderat RAM med några stickor som jag hade över, så är faktiskt 20GB i den nu (skum siffra, antar att det är 16GB+4GB eller 2*8GB+ 4GB).
SSDn la jag till för kanske nått halvår sen, och nyinstallerade windows, går förvånandsvärt kvickt att boota in i Windows nu.
Grafikkortet är vad det är helt enkelt, inte säker på att den skulle driva mycket i 1080p. Definitivt värt att pröva med en extern skärm innan man byter interna till 1080p.

Det är just på skalsidan alla negativa aspekter ligger, den är ful, stor, tung och trasig i skalet. Skulle bara rekommendera den till någon som absolut inte kan gå upp i budget till 2000kr men vill kunna spela Diablo eller CS. Helst undanstökad i ett hörn som en 'desktop' med extern skärm, mus och keyboard.

Denna kan du få, med hämtning i Stockholm, för 700.

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
Medlem

har denna liggandes hemma : https://www.webhallen.com/se/product/168458-Webhallen-Config-...

Själva datorn funkar utmärkt har själv spelar cs diablo och liknade på den utan problem dock är batteriet fucked så man måste ha laddaren med sig eller fixa ett nytt batteri. Det skanas också 2 keykaps tror det är f7 och f8 så inget stor fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aToria:

@Pronix: Haha ja den har varit med ett tag... Här har du bilder på hur den ser ut i nyskick:

http://www.pcgameshardware.de/E-Commerce-Thema-223039/News/PC...

Problemet med min är att skalet har spruckit till vänster om trackpaden. Jag kan ordna bilder senare om du fortfarande är intresserad.

På komponentsidan kan jag säga följande:
Processorn fungerar förvånandsvärt bra idag.
Jag har själv uppgraderat RAM med några stickor som jag hade över, så är faktiskt 20GB i den nu (skum siffra, antar att det är 16GB+4GB eller 2*8GB+ 4GB).
SSDn la jag till för kanske nått halvår sen, och nyinstallerade windows, går förvånandsvärt kvickt att boota in i Windows nu.
Grafikkortet är vad det är helt enkelt, inte säker på att den skulle driva mycket i 1080p. Definitivt värt att pröva med en extern skärm innan man byter interna till 1080p.

Det är just på skalsidan alla negativa aspekter ligger, den är ful, stor, tung och trasig i skalet. Skulle bara rekommendera den till någon som absolut inte kan gå upp i budget till 2000kr men vill kunna spela Diablo eller CS. Helst undanstökad i ett hörn som en 'desktop' med extern skärm, mus och keyboard.

Denna kan du få, med hämtning i Stockholm, för 700.

Alright! Jag måste fundera lite bara, så återkommer jag😊

Visa signatur

PC : SSUPD Meshiliocious Mesh Edition - 13600k - 32Gb 6200mhz DDR5 - 2x 2tb kingston m.2 - Asus ProArt RTX 4080 Super 16Gb - Asus ROG Strix LC II 280mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizze24:

har denna liggandes hemma : https://www.webhallen.com/se/product/168458-Webhallen-Config-...

Själva datorn funkar utmärkt har själv spelar cs diablo och liknade på den utan problem dock är batteriet fucked så man måste ha laddaren med sig eller fixa ett nytt batteri. Det skanas också 2 keykaps tror det är f7 och f8 så inget stor fel.

Denna lät intressant, vad har du tänkt dig för pris?😊

Visa signatur

PC : SSUPD Meshiliocious Mesh Edition - 13600k - 32Gb 6200mhz DDR5 - 2x 2tb kingston m.2 - Asus ProArt RTX 4080 Super 16Gb - Asus ROG Strix LC II 280mm

Permalänk
Medlem

@Pronix:
Har välsigt dålig kolla på vad datorer är värda bättre du säger vad du är bekväm med så kan vi säkert komma överens om något

Permalänk
Medlem

@Pronix: `Hur blev det var du intresserad ?