Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2017

Massdrop ALT

Säljer mitt Massdrop ALT som är i princip oanvänt. Beställde det från Massdrop och fick det levererat 8:e Mars 2019.

Sedan dess har jag packat upp det, använt det ca 5 timmar, och sedan kommit fram till att jag inte gillar ANSI-layouten, samt att jag saknar F-knapparna när jag spelar Battlefield.

Eftersom det är en drop så finns det inte så många av dessa tangentbord på andrahandsmarknaden, och de som finns brukar säljas med en rejäl markup.

Jag tänker mig att jag säljer det för inköpspris, alternativt byte med ett annat tangentbord med ISO-layout. Byter inte mot några billiga skräptangentbord, utan det ska vara något bra.

Tangentbordet är annars väldigt bra, två USB-C utgångar så man kan välja vilken sida man vill ha kabeln i, och använda den andra utgången som pass through.

Jag har kvitto på tangentbordet, mervärdesskatt, tullavgift etc.

Hot swap switches (Kaihua/Kailh Halo true sitter i brädan)
USB-C
Full RGB
etc etc. Googla specs.

TLDR; Review om tangentbordet finns här
https://www.youtube.com/watch?v=na8l4vb8eFU
Kolla lite olika videos på youtube för att bilda dig en uppfattning.

Pris: 2333 Kr eller best offer. Jag förbehåller mig rätten att välja vem jag vill sälja till.
(1 786 kr Massdrop + 547 kr posten/tull)

Vid frakt betalar mottagaren frakten, men helst ser jag upphämtning eller mötas i Stockholm.

Läs hela annonsen här

Core i7 9700K | ASRock Z390 Phantom ITX | 2x16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | Asus GTX 1080 ROG Strix 8 GB | Corsair SF600 | Ncase M1 V5 | Fractal Design Celsius S24 | Samsung 850 EVO 500 GB

Och en fet NAS

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2016

hur mycket vill du ha imellan om jag lägger ett Varmilo x Ducky Miya pro Sakura med blåa switchar?

I7, 1080 Ti och en jävla massa blingbling

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av Eliber14:

hur mycket vill du ha imellan om jag lägger ett Varmilo x Ducky Miya pro Sakura med blåa switchar?

Den brädan har ju inte F-knappar heller.

Något skräp

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2017
Skrivet av Eliber14:

Skicka bild i PM, samt skriv hur gammalt det är.

Core i7 9700K | ASRock Z390 Phantom ITX | 2x16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | Asus GTX 1080 ROG Strix 8 GB | Corsair SF600 | Ncase M1 V5 | Fractal Design Celsius S24 | Samsung 850 EVO 500 GB

Och en fet NAS

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2017
Skrivet av Lodisen:

Den brädan har ju inte F-knappar heller.

Sant, men den är åtminstone ISO, vilket är viktigast för mig.

Edit: Eller det kanske är TKL versionen @Eliber14 menar och vill byta med?
https://cdn11.bigcommerce.com/s-vdedjo0w46/images/stencil/100...

Och en fet NAS

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2016

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2016

Det är byggt på Varmilos VA68 layout!

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Stockholm, Sverige
Registrerad
Jul 2001

Porrigt värre

yayaya I am Lorde yayaya

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2017
Skrivet av Eliber14:

Det är byggt på Varmilos VA68 layout!

Jag satt med ett full size tangentbord idag, och körde lite battlefield idag, samt använde datorn "som vanligt", det vill säga betalade räkningar, sorterade bilder på min NAS etc.

Jag använde ett program som registrerar alla knapptryckningar, och det visade sig att jag använder F-knapparna ganska mycket i allt jag gör. Så jag måste tyvärr tacka nej till ditt erbjudande, jag behöver ha mina F-knappar (och piltangenterna med om någon erbjuder ett utan piltangenter).

Skickades från m.sweclockers.com

Och en fet NAS

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Jag har ett ducky one om det är intressant? Blåa switchar, blå transparent chassi, vit led, ducky shike 4 vita doubleshot abs keycaps.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2011

Jag har ett svart Pok3r RGB med blåa cherry mx. Kan skicka med ett set med nordiska PBT-caps till. Det är 60% så det saknar funktionsraden men det är ISO. Hör av dig om det kan vara intressant!

i9 9900k @ 4.9GHz | ASUS ROG Strix Z390-F Gaming | Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC | Corsair Hydro H100i RGB Platinum | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB @ 3200Mhz | Corsair RM850x 850W v2 White Series | Fractal Design Meshify C | Samsung NVMe 970 EVO Plus 500GB | Samsung 850 EVO 250GB | Western Digital Black 1TB 7200rpm |

Acer XB271HU | Vortex Pok3r RGB Cherry MX Nature White | Logitech G PRO Wireless

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bergshamra (Stockholm)
Registrerad
Jan 2011

Har en Ducky Year of the Goat med MX brown om det skulle vara intressant. Dock full-size.

Core i7 4770K | ASUS Z87-A | 4x8 GB Corsair Vengeance 1866 MHz | MSI 280X Gaming 3GB / 2xGTX780 SLI | EVGA SuperNOVA NEX1500 Classfied | Corsair Obsidian 550D Webhallen Edition | Corsair Hydro H100i | ASUS Blu-Ray Combo 14x | Corsair Neutron GTX 480GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2017
Skrivet av seraj5:

Jag har ett ducky one om det är intressant? Blåa switchar, blå transparent chassi, vit led, ducky shike 4 vita doubleshot abs keycaps.

Vilken är det? Är inte så insatt i Ducky förutom deras Ducky One 2 serier. Är det TKL?

Skrivet av radikalrädisa:

Jag har ett svart Pok3r RGB med blåa cherry mx. Kan skicka med ett set med nordiska PBT-caps till. Det är 60% så det saknar funktionsraden men det är ISO. Hör av dig om det kan vara intressant!

Måste ha F-knapparna tyvärr. Det är inte ofta jag sitter vid datorn, men när jag spelar så är det battlefield, och då måste jag ha F-knapparna. Behöver tydligen även dem när jag bara gör random saker, F2 är extremt het enligt heat mappen jag gjorde.

Skrivet av ChineseBoy:

Har en Ducky Year of the Goat med MX brown om det skulle vara intressant. Dock full-size.

Full size går tyvärr bort för mig. TKL eller 65-75% med F-knappar

Och en fet NAS

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Cfcv86:

Vilken är det? Är inte så insatt i Ducky förutom deras Ducky One 2 serier. Är det TKL?

Måste ha F-knapparna tyvärr. Det är inte ofta jag sitter vid datorn, men när jag spelar så är det battlefield, och då måste jag ha F-knapparna. Behöver tydligen även dem när jag bara gör random saker, F2 är extremt het enligt heat mappen jag gjorde.

Full size går tyvärr bort för mig. TKL eller 65-75% med F-knappar

Fullsize

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2017
Skrivet av seraj5:
Skrivet av seraj5:

Sorry, fullsize är inget för mig.

Jag är ute efter typ leopold FC750, Vortex race 3 eller liknande. 75% eller TKL alltså.

Och en fet NAS

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2017

Om någon vill köpa så släpper jag tangentbordet för 2000 kr. Annars får jag slänga upp det på eBay, men undviker helst det då jag inte är så bekant med att sälja på eBay.

Skickades från m.sweclockers.com

Och en fet NAS