Nintendo: "Inga planer på att avtäcka ny Switch under E3"

Permalänk
Melding Plague

Nintendo: "Inga planer på att avtäcka ny Switch under E3"

Nintendo väljer att släcka förhoppningar om en ny helt bärbar modell av spelkonsolen Switch, då de bekräftar en sådan inte visas under årets upplaga av E3-mässan.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Större skärm och bättre joycon ja tack

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nintendo 64 sågs väl som en flopp än en storsäljare?

Jag ser hellre en uppföljare till 3ds istället för ännu en Switch jag vägrar se den som en uppföljare då den är alldeles för stor för att hålla bärbar i bussen till exempel hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Jag ser hellre en uppföljare till 3ds istället för ännu en Switch jag vägrar se den som en uppföljare då den är alldeles för stor för att hålla bärbar i bussen till exempel hela tiden.

Ryktena som spridits har inte varit en uppföljare utan två nya modeller en lite billigare enbart handhållen samt en lite dyrare och mer kraftfull som du t.ex. har med 2DS, 3DS, 3DS XL och New 3DS o.s.v.

Med det sagt, tycker Switchen är trevligare att hålla i längre stunder än 3DS själv, då den är mer klumpig och ojämn vikt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Nintendo 64 sågs väl som en flopp än en storsäljare?

Jag ser hellre en uppföljare till 3ds istället för ännu en Switch jag vägrar se den som en uppföljare då den är alldeles för stor för att hålla bärbar i bussen till exempel hela tiden.

Men... om den är mindre och mer anpassad för bärbart, vilket ryktet säger, så får du ju både och.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna ta en stationär switch, typ en puck likt apple-tv. Nuvarande får inte plats i tv-bänken på nåt vettigt vis, och jag använder den aldrig som handhållen ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av downup:

Större skärm och bättre joycon ja tack

Skickades från m.sweclockers.com

En ny konsol med mer premiumkänsla vore fint.

Högkvalitets gummi med aluminiumhölje, samt skippa den där plasten över skärmen som ger konsolen lågbudgetkänsla trots de kostar en slant...

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av downup:

Större skärm och bättre joycon ja tack

Skickades från m.sweclockers.com

Verkligen bättre joycon. Helst med fungerande bluetooth

Permalänk
Medlem

imagine my shock!
Behövs ingen ny switch än på länge och spekulationer och önsketänkande tas som rykten.

När dom har bättre chip hade jag gärna sett en ny modell med 1080p skärm och kanske mindre bezel, annars samma storlek tack! Mindre är bara dumt då kan man lucka gärna spela på sin mobil.

Det jag egentligen vill se är 3ds 2.0 med högre upplösning och full bakåtkompatibel. Fast köra spelen i högre upplösning då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Fskulle älska en kraftigare switch MED bluetooth så man använda sina hörlurar..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Jag skulle gärna ta en stationär switch, typ en puck likt apple-tv. Nuvarande får inte plats i tv-bänken på nåt vettigt vis, och jag använder den aldrig som handhållen ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Hade det här också släppts när Switchen släpptes så hade jag förmodligen köpt den istället. Nu har det visat sig att jag använder den bärbart också så är ändå lite glad att jag kan använda den till både och.

Men om dom kunde pressa priset med en som bara är stationär så känns det ju som en grej dom borde släppa.

Man har ju redan en hemma iofs...:
https://images.techhive.com/images/article/2017/01/shieldtvhe...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Nintendo 64 sågs väl som en flopp än en storsäljare?

Jag ser hellre en uppföljare till 3ds istället för ännu en Switch jag vägrar se den som en uppföljare då den är alldeles för stor för att hålla bärbar i bussen till exempel hela tiden.

Tror du tänker på GameCube. N64 var långt ifrån en flopp.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Kenneth:

Verkligen bättre joycon. Helst med fungerande bluetooth

Skrivet av aholman:

Fskulle älska en kraftigare switch MED bluetooth så man använda sina hörlurar..

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tänkte på det häromdagen när jag anslöt mina Bluetooth-hörlurar till min PS Vita, en bärbar spelkonsol som släpptes fem år före Switch *.*

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Tror du tänker på GameCube. N64 var långt ifrån en flopp.

Även om Nintendo 64 knappast var en flopp så är det den konsol, handhållna borträknande, från Nintendo som efter Wii U och Gamecube sålt minst. Att jämföra är att Sony med sin samtida Playstation sålde ca 100 miljoner konsoler. Sedan berättar väl det mest vilken exceptionell framgång Playstation var.

NES/Famicom: 61 miljoner sålda enheter SNES/Super Famicom: 49 miljoner sålda enheter Nintendo 64: 33 miljoner sålda enheter Gamecube: 22 miljoner sålda enheter Nintendo Wii: 100 miljoner sålda enheter Nintendo Wii U: 13 miljoner sålda enheter Nintendo Switch: 35 miljoner (and counting)

(Källa: Wikipedia)

Permalänk
Medlem
Skrivet av fadelol:

Även om Nintendo 64 knappast var en flopp så är det den konsol, handhållna borträknande, från Nintendo som efter Wii U och Gamecube sålt minst. Att jämföra är att Sony med sin samtida Playstation sålde ca 100 miljoner konsoler. Sedan berättar väl det mest vilken exceptionell framgång Playstation var.

På 90-talet så var Solid State lagring ute.
Snurrskiva var det som gällde.
Alla ville ha laddtider, en konsol som låter å har sig lite grann och intro sekvenser som inte alls ser ut som under gamplay, så man kan bli imponerad när intro sekvensen startar och besviken när själva spelet startar.

Själv fick jag klara mig med en ljudlös konsol som hade så korta laddtider att man inte märkte av det och stå ut med spel som Super Mario 64, Mario Kart 64, Zelda Ocarina of Time, Zelda Majoras Mask, Goldeneye 007, Wave Race 64, Excitebike 64, Tony Hawks Pro Skater, m.fl.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte första och fastna inte alls för det men tur jag har syskonbarn som använder det flitigt 🙈. Men låter som helt rätt saker att förbättra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Varför skulle de göra ny Switch när det finns nötter som köper deras shit och försvarar Nintendos val av hårdvara. En konsol som är inte ens är lika bra som förra generationen som folk försvarar. Go figure. Ju jag köpte (är nog en knäppis själv men det blir sista gången) för jag älskar Zelda och grafiken är helt ok för den hårdvaran men utöver en handfull spel så suger konsolen. Den samlar damm nu. Och nej jag tycker deras gimmick kontroller är bara bajs.

Permalänk
Medlem

Jag hade ju gärna sett en variant med större skärm iaf.

Skickades från m.sweclockers.com