ingen produktnyckel CDON?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2010

ingen produktnyckel CDON?

Tjena,

Köpte Civilization 6 Gathering Storm via cdon.se nyss. Spelet släpptes idag men jag får ingen produktnyckel. CDON har ju generösa telefonsupporttider mellan 10-15 vardagar så någon hjälp därifrån får man ju inte... Någon som vet/har erfarenhet av liknade?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2013

Har du loggat in på cdon och gått in på digitala produkter på ditt konto?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

Inte gått på niten att köpa av något annat företag via cdon? De har ju typ blivit ebay för företag.

Annars som sagt kolla digitala produkter.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av dunkovic:

Tjena,

Köpte Civilization 6 Gathering Storm via cdon.se nyss. Spelet släpptes idag men jag får ingen produktnyckel. CDON har ju generösa telefonsupporttider mellan 10-15 vardagar så någon hjälp därifrån får man ju inte... Någon som vet/har erfarenhet av liknade?

Samma sak för mig. Finns ingrn kod under digitala produkter. Jag kan se koder till spel som jag har köpt tidigare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2010

@Rouge of Darkness:

Nja, i så fall är det väldigt dolt vem som är säljare, tycker det verkar vara direkt från dem själva. Går jag in på digitala produkter hittar jag spelet och att det är levererat men endast en länk till hur man blir kund på Steam samt hur man ska registrera det där. Under rubriken produktnyckel är det blankt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2010

@dunkovic:
Hörde nu av en polare som också köpt på CDON att han inte fått någon kod. Verkar vara pajasar där som sköter det hela. Jäkligt irriterande vid ett spelsläpp att pynta 350 spänn och inte få produkten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Sep 2004

@dunkovic: det har fortfarande inte dykt upp någon kod hos mig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Jan 2012

Slutade handla av CDON för flera år sedan, bl.a. just pga. uteblivna leveranser, felpacketeringar och annullerade beställningar utan utskickad info.

En gång i tiden var dom rätt bra, hade t.om. Sweclockers-rabatter och en hjälpsam support här på forumet.
Det företaget har verkligen gått ner sig och är idag den överlägset mest oseriösa av våra större återförsäljare i Sverige.

Edit: Eller ja, dom kanske har bättrat på sig, har inte köpt något av större värde där sedan 2015.
Får inte det intrycket av denna tråden dock, låter mest som buisness as usual.

CPU: i7-8700k @ 5 GHz + Noctua NH-U14S || GPU: Palit RTX 2080 Ti GamingPro OC.
MoBo: Asus Rog Strix Z370-F Gaming || RAM 16 GB G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz.
PSU: Seasonic Focus+ 850W Gold || Chassi: Corsair Crystal 460X + 6st Corsair LL120.
Lagring: Samsung 830(128 GB), Samsung 860 EVO(500GB) Crucial MX300(525 GB).
Skärmar: Acer Predator XB271HU + Samsung C27F396 || OS: Win 10 Pro N.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

Yes jag har exakt samma problem, köpte igår ikväll och la ett ärendet till dem... något störande. Fixar de inte idag köper jag det via Steam. Vägrar vänta tills efter helgen

Trädvy Permalänk
Cdon.com
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2009

Hej @dunkovic,

Jag beklagar verkligen att du inte har fått din produktnyckel för din beställning, det var inte kul alls.

Du får gärna skicka ett PM med ditt case-id för ditt ärende hos oss så kommer jag ta action på detta direkt för att se vad som blivit fel och hjälpa dig vidare.

Ha det bra!

Mvh André
CDON.COM

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av CDON.COM:

Hej @dunkovic,

Jag beklagar verkligen att du inte har fått din produktnyckel för din beställning, det var inte kul alls.

Du får gärna skicka ett PM med ditt case-id för ditt ärende hos oss så kommer jag ta action på detta direkt för att se vad som blivit fel och hjälpa dig vidare.

Ha det bra!

Mvh André
CDON.COM

Jag har inte heller fått min. Jag skickar mitt case-id i ett PM.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2010

@CDON.COM:
Hej, skickat ärendenr i PM. Hoppas på en snabb lösning.

Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Sep 2004

@CDON.COM: tack för att ni löste det såpass snabbt. jag ser koden nu.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvsjö stn
Registrerad
Mar 2015
Skrivet av Rouge of Darkness:

Inte gått på niten att köpa av något annat företag via cdon? De har ju typ blivit ebay för företag.

Annars som sagt kolla digitala produkter.

Eller som Amazon

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2010

Nu syns koden, trist att det blev en dag försent men bra att det löste sig!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Sep 2007

Kapar denna tråd lite Köpte mig wildlands via CDON idag, men det går inte och koppla kontot till Ubisoft som man tydligen måste. Mitt Ubisoft-konto funkar prima o logga in på via deras Uplay, någon som varit med om samma problem?