Permalänk
Medlem

Hårdvara till Plex Server

Söker nån lämplig hårdvara till en Plex Server.

Har idag en Nvidia Shield med inbyggd Plex Server samt en Synology DS218j (klarar inte Plex) NAS.
Det funkar fint hemma, men transcode funkar mindre bra.
Vill alltså kunna se på högupplöst innehåll när jag inte är i hemmet.

Vad har ni för idéer för ekonomisk hårdvara? NUC? NAS?

Permalänk
Medlem

Personlig rekommendation: Köp valfri dator och sätt i ett Nvidia 1030GT så får du GPU avkodning istället för cpu avkodning. 1030GT klarar runt 20 1080p strömmar samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Personlig rekommendation: Köp valfri dator och sätt i ett Nvidia 1030GT så får du GPU avkodning istället för cpu avkodning. 1030GT klarar runt 20 1080p strömmar samtidigt.

Men avkodning är väl inte det läskiga va? Ev transcoding klarar väl de flesta nvidiakort bara av en ström i taget på om jag inte misstar mig?

Är ingen expert i ämnet alls så är mest nyfiken sen på vilka svar som trillar in. Min server har en i7 3770K i sig och verkar klara av vardagen när kanske max 3 pers strömmar något från den. Slagit på quicksync-stöd men tror bara jag sett den ta till det för avkodning och inte transcoding i mitt fall (kanske har plex svartlistat intel hd 4000 för transcoding, är min tanke..)

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Det finns en övre gräns på två strömmar samtidigt när det gäller decoding. Fler strömmar så ska man ha Quadro modellerna istället. Däremot encodingfinns det ingen övre gräns för, vilket är det som drabbar dig. Om din server kör en transcode (encode) beror det på att klippet du vill se inte går att spela upp på din enhet av någon anledning. Det kan vara en ljudkodek, en bildkodek, brist på bandbredd, formatet eller kontainern kan vara fel osv.

Edit: Tillägg, det kan vara så att Plex trollar lite och lägger all encoding och decoding i en och samma tråd, möjligen två trådar, vilket gör att det lurar Nvidias drivrutiner.

Permalänk
Medlem

Jag har en maskin som kör hårdvarutranscoding på en I3-8100 med upp till 6 dagliga användare, har aldrig stött på problem. Går som tåget och drar just nu 30,8 W vid väggen med 4 diskar. Testade precis att dra upp 5 samtidiga strömmar som konverterades till 2 Mbps och det fungerade klockrent. Det ska dock nämnas att allt mitt material är 1080p ~10k kbps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Men avkodning är väl inte det läskiga va? Ev transcoding klarar väl de flesta nvidiakort bara av en ström i taget på om jag inte misstar mig?

Är ingen expert i ämnet alls så är mest nyfiken sen på vilka svar som trillar in. Min server har en i7 3770K i sig och verkar klara av vardagen när kanske max 3 pers strömmar något från den. Slagit på quicksync-stöd men tror bara jag sett den ta till det för avkodning och inte transcoding i mitt fall (kanske har plex svartlistat intel hd 4000 för transcoding, är min tanke..)

Quadro P2000 (Kostar runt 2-3k på Ebay) klarar av 30st 1080P Transcodes, eller ~10 st 4K transcodes.
Dock så krävs Plexpass för att använda HW transcoding.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Du vill ha en intel processor coffee lake eller senare med igpu och köpa plex pass för hårdvarutranskodning. Servern i sign klarar 5-7 st 4k ~40-60 Mbps till 1080p 10 Mbps trankodningar.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Jag var i samma sits som dig, satt med en NAS som inte orkade med plex.
Fick en dator av en vän som skulle slängas.
Cpu: i5 2500 (ej K)
8gb ram
60GB ssd

Kör på det integrerade grafikkortet, dock inte kopplat till någon skärm.
Kör Ubuntu på datorn och sköter allting genom putty och med skript, fungerar klockrent.
Är dock för en person, så jag har inga större prestandakrav.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Du vill ha en intel processor coffee lake eller senare med igpu och köpa plex pass för hårdvarutranskodning. Servern i sign klarar 5-7 st 4k ~40-60 Mbps till 1080p 10 Mbps trankodningar.

Har Lifetime Plex Pass, funkar då en NUC med 16gb ram, 128gm ssd, i5-4250U 1.3ghzx2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Jag var i samma sits som dig, satt med en NAS som inte orkade med plex.
Fick en dator av en vän som skulle slängas.
Cpu: i5 2500 (ej K)
8gb ram
60GB ssd

Kör på det integrerade grafikkortet, dock inte kopplat till någon skärm.
Kör Ubuntu på datorn och sköter allting genom putty och med skript, fungerar klockrent.
Är dock för en person, så jag har inga större prestandakrav.

Hur kör du med iGpu utan skärm inkopplad, "headless" så att säga? Dummyplug?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Själv kör jag Plex servern på min PC. När jag är hemma står datorn ändå alltid igång, så har inget behov av NAS eller liknande.

EDIT: såg inte att du ville streama till mobil/platta utanför hemmet. Då borde väl din externa enhets uppkoppling sätta gränsen dock? Beroende på 4G signalstyrka etc. Har inte stor erfarenhet att streama från egen Plex ut på nätet.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dimaZ:

Har Lifetime Plex Pass, funkar då en NUC med 16gb ram, 128gm ssd, i5-4250U 1.3ghzx2?

Skrev fel förut. Du behöver Kaby Lake eller senare för att nyttja plex till fullo. Kaby Lake gör det möjligt att decoda hevc 10 bit.
https://support.plex.tv/articles/115002178853-using-hardware-...

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Hur kör du med iGpu utan skärm inkopplad, "headless" så att säga? Dummyplug?

Skickades från m.sweclockers.com

Styr genom fjärrstyrning med bash eller ett GUI, osäker på vilket jag använder men det finns lite olika.

iGPUn behöver inte en skärm inkopplad för att fungera.

Är rätt bekvämt att bara koppla in ström och nätverk

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Skrev fel förut. Du behöver Kaby Lake eller senare för att nyttja plex till fullo. Kaby Lake gör det möjligt att decoda hevc 10 bit.
https://support.plex.tv/articles/115002178853-using-hardware-...

Kan inget om sånt där, det jag skrev är det Kaby Lake?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dimaZ:

Kan inget om sånt där, det jag skrev är det Kaby Lake?

Nej kaby Lake är 7e gen, din är 4e gen

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

@dimaZ: Son jag skrev högst upp, sätt i ett 1030GT alternativt ett 1050GT så är din 4xxx dator mer än duglig

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

@dimaZ: Son jag skrev högst upp, sätt i ett 1030GT alternativt ett 1050GT så är din 4xxx dator mer än duglig

Har sett en NUC till salu och den hade den processorn.
Tror inte man kan byta grafikkort i en sån?

Den a NUC är det, https://ark.intel.com/content/www/us/en/ark/products/76977/in... tror jag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dimaZ:

Har sett en NUC till salu och den hade den processorn.
Tror inte man kan byta grafikkort i en sån?

Den a NUC är det, https://ark.intel.com/content/www/us/en/ark/products/76977/in... tror jag

Skickades från m.sweclockers.com

NUC'ar är lite som Mac Minis eller bärbar dator utan monitor, så det enkla svaret är nej. Det svåra svaret är "kanske" då det finns externa grafikkort som kanske fungerar. Men titta hellre på ett Fractal Design 304 exempelvis och se om du kan leva med den storleken.

Permalänk

Jag ska bygga en server till PLex och fixar då en gammal HP 8300 Elite SFF, slänger i ett Quadro P600 som jag ska låsa upp antalet samtidiga sessions den med guiderna som finns. Det kommer nog funka med några st 4k transcodes.

Jag tror att just låsa upp korten är en sak som kan hjälpa billiga servrar otroligt mycket efter det jag läst online.

Visa signatur

Primär rigg: Nano S|Strix 550i | Ryzen 5 5600x | Strix 3070 OC White| 16GB RAM | SF750 |
Plexserver: Silverstone DS380 | Z690i Aorus Ultra| i3-12100 | 32 GB RAM| SF450 |

Permalänk

@dimaZ Hur många ska maximalt titta samtidigt och är det 4k eller 1080p?

Visa signatur

Primär rigg: Nano S|Strix 550i | Ryzen 5 5600x | Strix 3070 OC White| 16GB RAM | SF750 |
Plexserver: Silverstone DS380 | Z690i Aorus Ultra| i3-12100 | 32 GB RAM| SF450 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falukorvig:

@dimaZ Hur många ska maximalt titta samtidigt och är det 4k eller 1080p?

Maximalt tre men troligen bara två ibland. Har 4k material men det mesta är 1080p.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Styr genom fjärrstyrning med bash eller ett GUI, osäker på vilket jag använder men det finns lite olika.

iGPUn behöver inte en skärm inkopplad för att fungera.

Är rätt bekvämt att bara koppla in ström och nätverk

Kör likadant, fjärrstyrt med Windows fjärrskrivbord. Har dock inte lyckats få Plex att faktiskt använda igpun för transcoding. Läste på Plex forum att servern måste tro att en skärm är inkopplad för att igpu ska aktiveras, varpå man behöver en dummy för att få det att fungera.
Hos mig verkar det stämma, då allt Plex gör körs på de vanliga cpu kärnorna.
Får väl undersöka detta ytterligare 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Quadro P2000 (Kostar runt 2-3k på Ebay) klarar av 30st 1080P Transcodes, eller ~10 st 4K transcodes.
Dock så krävs Plexpass för att använda HW transcoding.

Kollade upp lite mer om detta. På plex sida står det

"Windows and Linux devices using NVIDIA GeForce graphic cards are limited to hardware-accelerated encoding of 2 videos at a time. This is a driver limitation from NVIDIA."
https://support.plex.tv/articles/115002178853-using-hardware-...

Men som du säger angående Quadron. om vi kikar på Nvidias dokument, https://developer.nvidia.com/video-encode-decode-gpu-support-... , där nämns det at P2000 är unrestricted på antal samtidiga transcodes.

@MsSmith förslag att köpa ett GT1030 för 20 samtidiga transcodes verkar ändå inte stämma. Men quadro kan alltså vara något.

Skrivet av Zero Cool:

Kör likadant, fjärrstyrt med Windows fjärrskrivbord. Har dock inte lyckats få Plex att faktiskt använda igpun för transcoding. Läste på Plex forum att servern måste tro att en skärm är inkopplad för att igpu ska aktiveras, varpå man behöver en dummy för att få det att fungera.
Hos mig verkar det stämma, då allt Plex gör körs på de vanliga cpu kärnorna.
Får väl undersöka detta ytterligare 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Låter ändå skumt. Nu har jag iofs själv problem med att just få Plex att använda QS för transcode på min 3770K (decode fungerar) men den upptäcker iaf Quicksync-stöd och jag kan använda det i ex Handbrake på servern även fast jag inte har någon skärm ikopplad. Så konstigt om Plex upplever det som knas om det på hårdvarunivå absolut kan kommas åt och användas av andra program redan utan en dummy-plug.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Zero Cool:

Hur kör du med iGpu utan skärm inkopplad, "headless" så att säga? Dummyplug?

Kör samma själv för PLEX, en intel 3770K utan dedikerad GPU. Kopplade bara in en HDMI kabel i moderkortet under setup och styr sedan datorn helt via TeamViewer vid behov. Funkar klockrent för min del iaf

Sedan kör jag ren CPU encoding när det inte går att strömma över hemnätverket, men brukar vara max 2 streams åt gången då så har inte varit något problem på en 3770K@4.4Ghz

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Skrivet av dimaZ:

Maximalt tre men troligen bara två ibland. Har 4k material men det mesta är 1080p.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Teddis:

Kollade upp lite mer om detta. På plex sida står det

"Windows and Linux devices using NVIDIA GeForce graphic cards are limited to hardware-accelerated encoding of 2 videos at a time. This is a driver limitation from NVIDIA."
https://support.plex.tv/articles/115002178853-using-hardware-...

Men som du säger angående Quadron. om vi kikar på Nvidias dokument, https://developer.nvidia.com/video-encode-decode-gpu-support-... , där nämns det at P2000 är unrestricted på antal samtidiga transcodes.

@MsSmith förslag att köpa ett GT1030 för 20 samtidiga transcodes verkar ändå inte stämma. Men quadro kan alltså vara något.

Låter ändå skumt. Nu har jag iofs själv problem med att just få Plex att använda QS för transcode på min 3770K (decode fungerar) men den upptäcker iaf Quicksync-stöd och jag kan använda det i ex Handbrake på servern även fast jag inte har någon skärm ikopplad. Så konstigt om Plex upplever det som knas om det på hårdvarunivå absolut kan kommas åt och användas av andra program redan utan en dummy-plug.

Jag tycker att jag har ganska bra koll på Plex men folk får gärna rätta mig.
Okej, mycket beror på om din uppspelningsenhet (t.ex en iPad) stöttar den codec (t.ex. h.264 eller den nyare h.265) som filen har, att enheten stödjer den container som filen finns i (t.ex. MPEG4) och att upplösningen(t.ex. 1080p eller 4k) stöds på enheten. Nätverkshastigheten kan också spela roll.

Om alla krav uppfylls, då kan du nästan ha en raspberry pi (tror jag, hehe) som server och streama 4k filmer till nån enheter . För servern behöver inte arbeta med filerna så mycket då. Den kan bara "skicka vidare" dem.
Så det handlar mycket om att spelare och fil ska vara "kompatibla" med varandra och då går det smidigt och lätt.

Om inte alla kraven uppfylls krävs det olika mycket. Det är nu begrepp som transcoding, decoding och encoding kommer in.
Encoding sker när ändrar filens datan för att använda en specifik codec.
Decoding sker när man läser den datan och spelar upp den, kan vara både bild och ljud.

Om Plex servern måste göra det här så kallas det att den transcodar. Och det krävs olika mycket för olika codecs, filtyper osv. Exakt hur mycket vet jag inte men det finns uppskattningar om att för varje 1080p stream krävs det (grovt uppskattat) av serverns CPU cirka 2000 poäng i passmark, jag tror dock att det är lite lägre i verkligheten. 4k kräver ännu mer för att transcoda. Närmare 12k poäng tror jag.

Om filen är i 4k men spelaren klarar endast 1080p -> transcoding
Om filen har en ljudcodec som spelaren inte stöder -> transcoding
Om filen är i 4k och spelaren klarar 4k men containern stöds inte (kanske kan vara en tidig 4k tv?) -> transcoding
Om ditt wifi är ostabilt och inte klarar att streama 4k -> transcoding till lägre bitrate
Om filen är i HDR men spelaren klarar inte av HDR -> transcoding (generellt sett är Plex inte bra på HDR->SDR)
Vissa typer av undertexter kräver också transcodning

Här finns också hjälpmedel. Hårdvaruacceleration är en funktion (som kräver Plex pass tror jag) där man kan använda den integrerade GPUn eller ett grafikkort för att hjälpa till med transcoding. Nvidia har visat sig vara bättre på det här (youtube) och det är framförallt 10xx-generationen eller Quadro P400 och uppåt man vill ha, då de stödjer många typer av codecs och går att hitta billigt.

Man kan se i länken att det finns en låsning på antalet "sessions" de olika korten kan köra samtidigt. En session är alltså en stream, alltså kan de låsta korten bara hjälpa till med 1 eller 2 streams, resten får CPUn försöka fixa. Enligt listan verkar ju Quadro P2000 vara det billigaste upplåsta alternativet men det finns guider som ska hjälpa folk att kunna låsa upp en del kort. Och pga. att grafikkorten är mycket bättre(?) på att hantera den här typ av jobb så kan man istället för att få mycket bättre prestanda!

Det här med att låsa upp korten verkar vara lite okänt och man hittar inte så mycket info om det tycker jag, det verkar också vara en ganska ny grej vilket säkert spelar roll.

Jag har som sagt en plan på att testa det här med en lite äldre dator (i5-3570k, 4GB RAM, SSD) med ett Quadro P600 och en fiberlina. Jag hoppas kunna köra mer än 3-4 st 4k streams och någon 1080p.

Puh, den texten tog en stund att få ihop men jag tror allt stämmer

Visa signatur

Primär rigg: Nano S|Strix 550i | Ryzen 5 5600x | Strix 3070 OC White| 16GB RAM | SF750 |
Plexserver: Silverstone DS380 | Z690i Aorus Ultra| i3-12100 | 32 GB RAM| SF450 |

Permalänk
Medlem

Känns som att detta nästan blev för komplicerat.
Undrar bara enklaste lösningen för att kunna se på material från min plex server på annan ort. Uppspelningen kommer troligen vara via en nvidia shield, eller chromecast eller på en telefon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Okej förlåt! Ville inte röra till det.

Kanske en äldre dator med en några generationers i7, typ 3:e gen, och ett billigt grafikkort i nvidias 10xx-serie, som 1050 eller 1050 ti?

Då borde du kunna få streams nog för en familj på 5 tex.

Visa signatur

Primär rigg: Nano S|Strix 550i | Ryzen 5 5600x | Strix 3070 OC White| 16GB RAM | SF750 |
Plexserver: Silverstone DS380 | Z690i Aorus Ultra| i3-12100 | 32 GB RAM| SF450 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falukorvig:

Utförligt! Dock vill jag klargöra att i mitt fall så har jag plex pass och forcerad transcoding bara för att testa hw-acceleration. Enheter jag testat mot är ATV4 och iPad Mini 2019. Kan läsa i Plex monitorn typiskt ”h264 decoding (hw) to h264 encoding” och i och med att det inte står ”(hw)” på encoding så ser jag att en hel del CPU går åt, i praktiken har jag inte haft problem med det men det är lite störigt ändå då jag tycker plex borde finna en kompatibel h264 profil som dels ett Intel HD4000 kan encodea och som en modern Apple A12 kan decoda.

Ska testa en dummy plug om dagarna bara för att men tror verkligen inget kommer förändras.

Skrivet av dimaZ:

Känns som att detta nästan blev för komplicerat.
Undrar bara enklaste lösningen för att kunna se på material från min plex server på annan ort. Uppspelningen kommer troligen vara via en nvidia shield, eller chromecast eller på en telefon.

Skickades från m.sweclockers.com

Även om vi åsidosätter hårdvaruacceleration av alla de slag; En fyrkärnig i5a eller i3a duger fint och med viss marginal för att transcodea en videoström i ex 1080p eller 720p såsom du beskriver det! Att återanvända en gammal dator mao hade fungerat finfint.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Min första Plex server var en Mac Mini med i5-23xx och 4 GB ram, inget grafikkort. Fungerade kanon. Kör idag med en Ryzen 1700X men det är mest bara för jag råkade få en sådan liggandes.

Om det är i ett kompatibelt format (x264) och din internets uppladdningshastighet räcker så behövs nästan inget transcodas nuförtiden. Så i mitt fall har jag 100 Mbit upp hastighet, och de mesta jag har i Plex är i x264 format med ca 10 Mbps bitrate, så då kan alla som har minst 10 Mbit ner hastighet kolla på det utan att min server behöver göra något.

Rekommenderar inte att köra med Intel Quick Sync eller NVENC eller liknande teknologier då kvaliten blir väldigt mycket sämre vid samma bitrates som x264.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av dimaZ:

Känns som att detta nästan blev för komplicerat.
Undrar bara enklaste lösningen för att kunna se på material från min plex server på annan ort. Uppspelningen kommer troligen vara via en nvidia shield, eller chromecast eller på en telefon.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Falukorvig:

Okej förlåt! Ville inte röra till det.

Kanske en äldre dator med en några generationers i7, typ 3:e gen, och ett billigt grafikkort i nvidias 10xx-serie, som 1050 eller 1050 ti?

Då borde du kunna få streams nog för en familj på 5 tex.

Som jag skrev en bit upp i tråden behöver du bara en billig kaby Lake eller senare med igpu (quiksync)
Till exempel Pentium G5600 1049kr hos computersalj. + moderkort och ddr4.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535