Någon i Uppsala med en kantfräs? (Eller liknande?)

Permalänk
Medlem

Någon i Uppsala med en kantfräs? (Eller liknande?)

Uppgraderade min battlestation-setup lite för att få ett lite redigare skrivbord! Två alex hurtsar från ikea och ovanpå en arbetsskiva i trä från bauhaus. 2000x800mm men bad de kapa den till 1500mm. Blev RIKTIGT najs efter allt kom på plats och jag har lite ytterligare små-moddar att göra för att uppnå perfektion!

Det jag dock inte tänkt på, och där någon av er förhoppningsvis kommer in i bilden, är att kanterna på de här plankorna är brutala! Skär in i underarmarna! Så jag tänkte om någon snäll själ som bor i uppsala har en kantfräs jag kan få låna/hyra för en billig peng, alternativt om det är väldigt svårt (aldrig brukat en men är relativt händig) kanske kan komma förbi och fixa till kanterna på min skiva för någon ersättning?

Skivan är 26mm tjock och jag tänkte bara runda av kanterna lite grann, säg 5mm (om inte någon har tips på hur jag ska göra?)

Bor i Årsta Uppsala och har även bil så kan komma hämta!

Annars om ni vet någon affär där man kan hyra en kantfräs för en billig peng (har ej lyckats hitta) eller om ni har tips på hur jag annars kan fixa det tar jag gärna emot sådanna råd också!

Mvh
Bektil

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bektil:

Uppgraderade min battlestation-setup lite för att få ett lite redigare skrivbord! Två alex hurtsar från ikea och ovanpå en arbetsskiva i trä från bauhaus. 2000x800mm men bad de kapa den till 1500mm. Blev RIKTIGT najs efter allt kom på plats och jag har lite ytterligare små-moddar att göra för att uppnå perfektion!

Det jag dock inte tänkt på, och där någon av er förhoppningsvis kommer in i bilden, är att kanterna på de här plankorna är brutala! Skär in i underarmarna! Så jag tänkte om någon snäll själ som bor i uppsala har en kantfräs jag kan få låna/hyra för en billig peng, alternativt om det är väldigt svårt (aldrig brukat en men är relativt händig) kanske kan komma förbi och fixa till kanterna på min skiva för någon ersättning?

Skivan är 26mm tjock och jag tänkte bara runda av kanterna lite grann, säg 5mm (om inte någon har tips på hur jag ska göra?)

Bor i Årsta Uppsala och har även bil så kan komma hämta!

Annars om ni vet någon affär där man kan hyra en kantfräs för en billig peng (har ej lyckats hitta) eller om ni har tips på hur jag annars kan fixa det tar jag gärna emot sådanna råd också!

Mvh
Bektil

Det går att hyra maskiner på Remirent eller Bauhaus så där bör du kunna hitta en handöverfräs. Jag har en men tyvärr inte vägarna förbi Uppsala närmaste tiden.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Cramo är ju ett till hyr alternativ av verktyg.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Du kan köpa en överhandsfräs/ handöverfräspå biltema eller jula för ca 500.

Skickades från m.sweclockers.com