Permalänk

Vilket grafikkort

Tjena,

Har fått följande dator "över":

Dell PowerEdge T110 Workstation med Intel Xeon 3460 processsor. 8GB RAM. Moderkort Dell X744K.

Går denna att konvertera till enklare speldator? Vad man isf stoppa in för grafikkort som mest? Har ett ytterligare nätagg som skulle kunna hjälpa till att driva....

Mvh

Permalänk
Medlem

Skulle ta något enklare. Gtx 1050 (ti) begagnat eller rx 560 typ. Vill du få lite mer kanske max gtx 1660. Kostar mellan 2500-3000, men är ett bra val för spel.

Som sagt. Kolla begagnat först - man kan få ett gtx 970 för 1000 lappen eller lägre.

Budget?

Stavning
Visa signatur

Burk: Processor: i3 8100 stock cooler, Grafikkort: Sapphire RX 470 Nitro+ 8gb, Memory: HyperX Fury 16 GB Dual Channel, SSD: 128 GB + 240 GB, Display: AOC 24".

= > ÷

Permalänk

Budget är flytande. Jag skulle gärna maxa ur spelprestanda ur burken.

Permalänk
Medlem

Kolla hur starkt nätaggregatet är. Det kan begränsa dig rejält.

Ett säkert kort är dock ett grafikkort som inte kräver extern ström.

Du behöver nog inte lägga för mycket krut på grafikkortet dock, eftersom att cpun är så svag som den är.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Som sagt vill du antagligen ta upp chassit och kolla strömförsörjningen, och också hur långt grafikkort du kan få in.

Jag googlade lite snabbt, och enligt: https://www.dell.com/downloads/emea/products/t110_spec_sheet....

Så är det en 305W PSU. Om det stämmer så skulle jag nog inte rekommendera något hungrigare än ett GTX 1050 Ti. Du får tyvärr inte mycket spelprestanda, men det lär duga väl för retrospel och enklare spel som t.ex. Rocket League.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum