Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlshamn
Registrerad
Maj 2010

@Dalton Sleeper: både blinkers och skyltbelysning får plats
jo visst ser man bakåt med reservation går ju inte jämföra med original men de gör jobbet och mycket snyggare så

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Epson EH-TW5900 + Kingpin 90" | Denon Avr-1912 | Dali Zensor 5*2 | Dali Zensor 1*4 | Dali Zensor Vokal | XTZ 99 W12.16 |

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2001

Ni som är lite uppdaterade, vad får man för en SRAD 96:a i bra skick?

Numera nöjd med en Chromebook.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hedesunda
Registrerad
Dec 2005

SRAD med förhoppningsvis bytt kamkedjespännare går från 25k och uppåt. Tyvärr är väl intresset för 20 år gamla sporthojar inte så där värst stort. Jag ångrar stort idag att jag sålde mina -76 z900 och -78 z1000 för 20 år sedan - så jag köpte en -81 GPz1100 b1 förrförra året för ynka fem tusen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2011

Såg en parkerad AT igår som jag dreglade lite över. Vill ha!

Snart uppkörning och sedan får jag nog hålla tillgodo med vad jag har nån säsong eller två... men drömma går ju.

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Anaii:

Såg en parkerad AT igår som jag dreglade lite över. Vill ha!

Snart uppkörning och sedan får jag nog hålla tillgodo med vad jag har nån säsong eller två... men drömma går ju.

Jag ser alltid de här snygga sexiga coola, ehem fina sport-motorcyklarna. Sen inser jag att jag aldrig kan ha en pga rygg/längd och blir nog supernöjd med en raksittande naked / touring.

I7 8700K, Asus GTX 1080TI och annat smått o gott.

Acer Predator XB270HU 1440p 144hz G-sync + Qnix 2710

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Sep 2003
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag ser alltid de här snygga sexiga coola, ehem fina sport-motorcyklarna. Sen inser jag att jag aldrig kan ha en pga rygg/längd och blir nog supernöjd med en raksittande naked / touring.

Min GSX-S750Z är väll nått mitt emellan kan jag tänka mig, lite mycket lutning för långa sträckor, men ligger man på högre hastighet så blir det lite luftkudde effekt och med högre tryck vill man inte sitta rakt. Dock om man har hög ruta fram så kan jag tänka mig det går bra, har en omonterad ruta liggandes men har inte bestämt om jag vill montera den.

BMW S1000R som jag skulle kunna tänka mig som nästa hoj har 22 graders lutning på kroppen, jämfört med 18 på nuvarande.

1: Intel i7-3930K | 32GB Corsair Dominator GT | Asus Rampage IV Extreme x79 | 2 x 1080 GameRock Premium 8GB | 2 x Samsung Pro 840 512GB | Corsair AX1200i | BenQ XL2411 24" / W1070 135" | Bose QC25 | Windows 10 Pro x64 | HTC Vive |
2: Intel Core i7-4700HQ | 32GB RAM | Intel HM87 Express | GTX 780M | 17" | Windows 10 Pro x64 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2017
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag har halvkass rygg och är 190cm men många sporthojar är ändå bekväma för mig, ett tag iaf...

AMD Ryzen 7 1800X - NZXT Kraken X52 - Asus Crosshair VI Extreme - G.Skill Flare CL14 3200 MHz - Crucial SSD x 2 - MSI GTX970 - Fractal Design Define R5

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Risktvåan genomförd! Vi var fyra elever och vi alla hade god körvana sedan tidigare så instruktören var mest glad och det gick finemang. Nu är det teoriprov som gäller på måndag!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Dalton Sleeper:

Min GSX-S750Z är väll nått mitt emellan kan jag tänka mig, lite mycket lutning för långa sträckor, men ligger man på högre hastighet så blir det lite luftkudde effekt och med högre tryck vill man inte sitta rakt. Dock om man har hög ruta fram så kan jag tänka mig det går bra, har en omonterad ruta liggandes men har inte bestämt om jag vill montera den.

https://i.imgur.com/v8ADQjc.png

BMW S1000R som jag skulle kunna tänka mig som nästa hoj har 22 graders lutning på kroppen, jämfört med 18 på nuvarande.

https://i.imgur.com/KVfslfp.png

Absolut, jag har dock 10cm mer än dig på höjden. Jag får se till att provsitta men troligtvis kan jag inte köra mer än korta sträckor isf och jag vill gärna kunna köra både simpel stadstrafik och lite längre landsväg.

I7 8700K, Asus GTX 1080TI och annat smått o gott.

Acer Predator XB270HU 1440p 144hz G-sync + Qnix 2710

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Update on my progression! Skrev teoriprovet idag och klarade den med bara trenne fel, använde enbart appen som grund för all teori.

Gick direkt från salen till receptionen och bokade uppkörning, den 3e Juni gäller det. 😎

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Sep 2003

@Särimner: Kul, det närmar sig!

1: Intel i7-3930K | 32GB Corsair Dominator GT | Asus Rampage IV Extreme x79 | 2 x 1080 GameRock Premium 8GB | 2 x Samsung Pro 840 512GB | Corsair AX1200i | BenQ XL2411 24" / W1070 135" | Bose QC25 | Windows 10 Pro x64 | HTC Vive |
2: Intel Core i7-4700HQ | 32GB RAM | Intel HM87 Express | GTX 780M | 17" | Windows 10 Pro x64 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dvärred
Registrerad
Okt 2002
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Grejen med att köra sport är att det är mer fysiskt krävande. Du behöver hålla överkroppen uppe med hjälp av mage/ryggmuskulaturen när inte fartvinden gör det, knipa med knäna och inte hänga på handlederna. Så länge man pallar att köra på det sättet så är de flesta sporthojar bekväma, eller relativt i vart fall. Det blir ju aldrig som att åka skinnsoffa med hjul aka Goldwing.

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter