Bilder på ditt senaste inköp (2019) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

@LaoLao: Vad trevligt! Det ska bli kul att prova den

Visa signatur

-En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande
-Switch

Permalänk
Medlem

Hittade till ett bra pris

Visa signatur

Desktop: R9 5900X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av twonkey:

Härligt!
Vilka spel och liknande har du tänkt börja med? Själv spelar jag mest Beat Saber och Pavlov VR med min Rift för tillfället, men det varierar från vecka till vecka och vad jag suktar mest efter för stunden.

Permalänk
Medlem

Lite lördagsgodis och blev även en ny musmatta, Mionix Alioth XXL.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem

1TB 660p till stationära (lite över tusenlappen)
Samt en adapter för min gamla SSD som får bli cache/trash för NAS'en så slipper den slita på raid diskarna i onödan.

Samt Artis 7 white (2019 trådlösa) för tusenlappen

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

https://i.imgur.com/lqFUeG3.jpg

Riktigt fina öl där :). Bird in hand och wrapped in red speciellt!

Visa signatur

-En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande
-Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasted:

Riktigt fina öl där :). Bird in hand och wrapped in red speciellt!

Ja ska bli kul att prova! Aldrig druckit dom innan, så blev lite nyfiken när man hittade dom på systemet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Härligt!
Vilka spel och liknande har du tänkt börja med? Själv spelar jag mest Beat Saber och Pavlov VR med min Rift för tillfället, men det varierar från vecka till vecka och vad jag suktar mest efter för stunden.

Vet inte riktigt men har spelat några timmar idag och har testat job simulator (har lite för lite utrymme för tillfället), google earth och Pavlov tycker hittils att det är en väldigt bra upplevelse trots dess upplösning med mera

Visa signatur

Desktop: R9 5900X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk
Medlem

Lina till 2 rullar och nytt bete.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av twonkey:

Vet inte riktigt men har spelat några timmar idag och har testat job simulator (har lite för lite utrymme för tillfället), google earth och Pavlov tycker hittils att det är en väldigt bra upplevelse trots dess upplösning med mera

Rekommenderar varmt att köra supersampling, men ditt 290X är nog inte kraftfull nog för att orka med det. Jag kör i princip en identisk dator ihop med min Rift men där med ett 1080Ti. Har man ett grafikkort som orkar knuffa pixlar kan det bli riktigt jäkla läckert med en 2-inställning. https://www.roadtovr.com/improve-oculus-rift-game-image-quali...

Annars låter det som du har att göra med din Rift redan nu.
Övriga spel jag tycker är värd en titt, speciellt med en Rift, är Dirt Rally (om man gillar Rally) och Minecraft for Windows 10 (som stödjer VR, om man nu gillar Minecraft då förstås ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaphood:

Fick bli en Galaxy tab S5e. Uppgradering från tidigare Galaxy tab S 8.4 som har några år på nacken.

https://i.imgur.com/jjcReVl.jpg

Har funderat på samma eller en 18 iPad Pro. Tycker du att den är bra?

Permalänk
Medlem

Blivit två dyra saker för min del köpt ett nytt hus där vi har besiktning den 16 maj och en ”ny bil” en Passat GT

ö

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: SAMSUNG G8 OLED/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

https://i.imgur.com/lqFUeG3.jpg

Brew Dogs session IPA är rysligt bra!

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

@Evanswachtz: Eftersom det till 90% är video som gäller så är den perfekt för mig. Grymt fin skärm i rätt bildformat. Högtalarna låter riktigt riktigt bra för att vara en platta. Byggkvalitet i klass med iPaden.

Prestandan så är så klar iPad pro betydligt snabbare. Frågan är dock om du kommer märka det till det du ska göra. Jag kan multitaska med YouTube på ena halvan och Chrome på andra och det räcker för mig.

Skärm tid på runt 11-12 timmar är helt klart godkänt speciellt med tanke på hur tunn och lätt den ändå är.

Kort sagt. Jag är riktigt nöjd med köpet.

Permalänk
Medlem

Regnbågarna lever farligt
Vision Extreme + Guideline Fario

Permalänk
Medlem

Haft den två veckor men hyfsat ny.

Mazda 6 -19, inkl allt (utom soltak)

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|Switch2|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Mazda 6 -19, inkl allt (utom soltak)

https://i.imgur.com/FjkhYyQ.jpg

Bra val! Synd att deras nya turbo motor inte sälj här dock...

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaphood:

@Evanswachtz: Eftersom det till 90% är video som gäller så är den perfekt för mig. Grymt fin skärm i rätt bildformat. Högtalarna låter riktigt riktigt bra för att vara en platta. Byggkvalitet i klass med iPaden.

Prestandan så är så klar iPad pro betydligt snabbare. Frågan är dock om du kommer märka det till det du ska göra. Jag kan multitaska med YouTube på ena halvan och Chrome på andra och det räcker för mig.

Skärm tid på runt 11-12 timmar är helt klart godkänt speciellt med tanke på hur tunn och lätt den ändå är.

Kort sagt. Jag är riktigt nöjd med köpet.

Blir nog en S5e då! Kommer mest använda för media osv och då känns en 9,000kr iPad onödigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Bra val! Synd att deras nya turbo motor inte sälj här dock...

Ja, lite trist, skulle behöva dom extra 50hk

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|Switch2|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Ett gäng Fleeb juice. (bara en på bild ja)
Ska bli spännande å se hur den smakar.
Någon som vet från vilken serie?

Update.
Mycket god.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR6 | Asus 3080ti | Samsung 980 m.2 500 + 2000 + några 1tb 870s | Alienware 34 ultrawide | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk

Sony A7ii + Tamron 28-75 f/2.8! Har inte hunnit testa ordentligt än men overall riktigt nöjd än sålänge.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800X3D GPU: RTX 4060 MSI Gaming X Kylare: BeQuiet Pure Rock 2 Svart
MOB: Asus TUF B650-E RAM: Kingston DDR5 32GB 6000MHz CL30
PSU: Corsair RM750x Case: Corsair 4000D

Permalänk
Medlem

Hittade äntligen ett chassi som känns 100%. Köpte ett Lian Li V3000 av en annan medlem här på Sweclockers, och ser fram emot att sätta ihop min första custom vattenkylning. Har inte bråttom utan skall planera ordentligt och leta delar. Kommer vara konstigt att gå från SFFPC till Super Tower

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikkepersson:

Sony A7ii + Tamron 28-75 f/2.8! Har inte hunnit testa ordentligt än men overall riktigt nöjd än sålänge.

https://i.imgur.com/WIkB2oz.jpg

Nu har jag bara testat A7III, men det är en grymt bra kamera.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Hört mycket gott om Casio MDV106 så det bli en sådan när klocksuget slog till igen, känns som att man fick mycket för pengarna

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Fick bli ett par Galaxy Buds! Har velat ha äkta trådlösa hörlurar innan det ens fanns på marknaden så nu kunde kunde jag inte låta bli längre. Läst en del kritik om ljudkvalitén men blev positivt överraskad. Folk har klagat på "för lite bas" men tror det snarare beror på att folk (tyvärr) vant sig vid för mycket bas. Visst låter ett par trådade lurar för 1500 bättre, men smidigheten har inget pris. Så jäkla skönt att slippa kablarna. Ser bra ut i öronen också, till skillnad från eltandborstskaften.

Imponerande litet fodral (halstablett som jämförelse )

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Fick bli ett par Galaxy Buds! Har velat ha äkta trådlösa hörlurar innan det ens fanns på marknaden så nu kunde kunde jag inte låta bli längre. Läst en del kritik om ljudkvalitén men blev positivt överraskad. Folk har klagat på "för lite bas" men tror det snarare beror på att folk (tyvärr) vant sig vid för mycket bas. Visst låter ett par trådade lurar för 1500 bättre, men smidigheten har inget pris. Så jäkla skönt att slippa kablarna. Ser bra ut i öronen också, till skillnad från eltandborstskaften.

https://i.imgur.com/czqXezA.jpg

Imponerande litet fodral (halstablett som jämförelse )
https://i.imgur.com/YxvcKJ6.jpg

Hur är passformen på dem? Har testat eltandborstskaften men de trillar bara ur örat

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Hur är passformen på dem? Har testat eltandborstskaften men de trillar bara ur örat

Sitter bra tycker jag, man får ju med tre storlekar pluppar och vingar, så de flesta bör hitta någon storlek som passar. De är ju väldigt små, lättviktiga och bra formade jämfört med andra helt trådlösa lurar (t.ex. Jabra 65t), och har inte läst om någon som tycker de sitter dåligt. Skulle väl vara om man har ovanligt små eller konstigt formade öron som det blir svårt. Helst ska man ju prova dem innan man slår till men jag hade inte möjlighet att göra det. Passar vanliga in-ears passar nog de här, sitter t.o.m. ännu bättre på mig just för att de tar lite stöd av ytterörat också.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Sitter bra tycker jag, man får ju med tre storlekar pluppar och vingar, så de flesta bör hitta någon storlek som passar. De är ju väldigt små, lättviktiga och bra formade jämfört med andra helt trådlösa lurar (t.ex. Jabra 65t), och har inte läst om någon som tycker de sitter dåligt. Skulle väl vara om man har ovanligt små eller konstigt formade öron som det blir svårt. Helst ska man ju prova dem innan man slår till men jag hade inte möjlighet att göra det. Passar vanliga in-ears passar nog de här, sitter t.o.m. ännu bättre på mig just för att de tar lite stöd av ytterörat också.

Visste inte att de kom med olika vingar, det låter ju lovande med passformen då! Har ett par JBL Reflect Mini BT som sitter riktigt bra i mina öron, tack vare deras vingar. Men man är bra sugen på att gå helt trådlöst. Får kolla närmare om man inte kan prova ett par innan. Tack för svaret

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk

Några monitorer, 2 PVM, 7 BVM, 1 ADVM och 6 JVC

Och lite monster

Visa signatur

Primär rigg: Nano S | Strix 550i | Ryzen 5 5600x | Strix 3070 OC White | 16GB DDR4 | SF750 |
Plexserver: Jonsbo N3 | Z690i Aorus Ultra| i3-12100 | 32 GB DDR5 | SF450 | LSI 9341-8i |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Falukorvig:

Några monitorer, 2 PVM, 7 BVM, 1 ADVM och 6 JVC
https://i.imgur.com/aq0I4cD.jpg

Och lite monster
https://i.imgur.com/XTQGhL2.jpg

Vart i helsike fick du tag på de gamla godingarna?