Permalänk
Medlem

World war z

Någon mer än jag som förbokat world war z på pc?

Får adda Joelgbg på epic game launcher om ni vill lira isf

https://wwzgame.com/en/

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Jag hade missat att det här spelet var på gång. Webbsidan verkar inte fungera, men kikade på
https://www.epicgames.com/store/en-US/product/world-war-z/

Det ser ju riktigt trevligt ut Jag gillar hur zombies klättrar på varandra för att komma över hinder, som i filmen.

Visa signatur

Star Citizen referral: STAR-5K66-JDZB

CM NR200P, ASUS ROG STRIX B660-I GAMING WIFI, Fury Beast DDR5 4800MHz 2x16GB, i5-12600K + Scythe Fuma 2, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL OC, WD Black SN850 PCIe 4.0 NVMe M.2 - 2TB+1TB

Permalänk
Lego Master

Yeah...no.
Det har gått troll i zombie-genren. Hard pass.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Okej my bad
bara att adda mej på epic games om du ska köpa det å vill lira

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=PtOoOgTv7gI
Ny lanseringstrailer för släppet imorn

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Jag Heter Hellmix på epic games.

Förbokade spelet så fort det va 100% säkert att spelet va legit

Köpte första War Z som bytte namn till Infestation: Survivor Stories för att inte riskera att hamna i konflikt med filmen med samma namn samt som tillhör en av de största early access scam som skadade zombie-hypen under den tidens.

Har spelat lite och hittills älskar jag spelet får verkligen war z vibbar och älskar tidspressen man får på sig lite nu och då i spelet gången men skulle vara betydligt roligare att lira med flera online.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Rent spontant känns det som att om man gillade L4D tordes man gilla detta givet att man har polare att spela med. Lite synd på 0 bossar dock men friendly fire kan ju göra vem som helst till en boss!

Permalänk
Medlem

Indeed gäller å hålla koll på sina vänner när man smattrar på

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Tråkigt att man inte kan spela private game. Hatar att spela med andra jag inte känner då många bara springer iväg och man hinner inte med spelet och missar saker man kanske vill kolla på.

Får bli refund för både mig och brorsan tills dom förhoppningsvis fixar detta.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Trist att man inte kan spela som fps utan bara som 3.e person.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segafreakone:

Tråkigt att man inte kan spela private game. Hatar att spela med andra jag inte känner då många bara springer iväg och man hinner inte med spelet och missar saker man kanske vill kolla på.

Får bli refund för både mig och brorsan tills dom förhoppningsvis fixar detta.

Vad har man missat för jag kan spela offline och bjuda in vänner som jag vill spela med och sett på många streamers som gjort lika dant.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Vad har man missat för jag kan spela offline och bjuda in vänner som jag vill spela med och sett på många streamers som gjort lika dant.

Vad har jag missat för det fungerar inte för mig? Dyker upp meddelande att det det inte går?
Du får gärna skriva om du gör på något speciellt sätt!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segafreakone:

Vad har jag missat för det fungerar inte för mig? Dyker upp meddelande att det det inte går?
Du får gärna skriva om du gör på något speciellt sätt!

Aha du har fått den buggen.

Vissa har råkat ut för buggen att man inte kan bjuda in vänner när man i lobbyn men går man in i sitt game och sen bjuder in vänner så brukar de gå. Men det är en bugg som kommer och går men borde bli fixad inom kort.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Aha du har fått den buggen.

Vissa har råkat ut för buggen att man inte kan bjuda in vänner när man i lobbyn men går man in i sitt game och sen bjuder in vänner så brukar de gå. Men det är en bugg som kommer och går men borde bli fixad inom kort.

Varför finns det då ett meddelande där det står att man inte kan bjuda in vänner när man spelar offline? Konstigt

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segafreakone:

Varför finns det då ett meddelande där det står att man inte kan bjuda in vänner när man spelar offline? Konstigt

Hmm där har jag inget svar, vet bara att de har lite problem med co-op delen men inget klart när en patch-fix kommer för det.

Edit hade visst fel/bara tur när man spelade med vänner.

För tillfället kan man ej spela i privata lobbys https://www.gamespew.com/2019/04/playing-world-war-z-with-fri...

Men förhoppningsvis kommer det inom kort. Va helt säker på att man kunna spela privat för när jag är *värd* för spelet så har jag inte fått någon random med i laget när jag har spelat med andra.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Vad säger Ni som kört, ett detta ett spel som man kommer köra i hur många timmar som helst, eller kör man igenom det ett par gånger och lägger det på hyllan?

Jag gillar spelet For honor (1470 timmar), det har både ett story mode, pve och pvp. Har detta något liknande eller kommer att få?

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Vad säger Ni som kört, ett detta ett spel som man kommer köra i hur många timmar som helst, eller kör man igenom det ett par gånger och lägger det på hyllan?

Jag gillar spelet For honor (1470 timmar), det har både ett story mode, pve och pvp. Har detta något liknande eller kommer att få?

Svår fråga jag kommer nog att lägga ner x antal timmar på det här spelet medans For honor och L4D va inget för mig men det här spelet fångade mitt lite.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Samma här samlar lite cash å uppgradera vapnen lite nu =p

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Fanns det inte ett äldre spel förr som hetter War Z, eller World War Z, zombiespel som floppade totalt?

On topic: Detta ser magiskt ut, blir nog till att pröva åtminstone

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Segafreakone:

Tråkigt att man inte kan spela private game. Hatar att spela med andra jag inte känner då många bara springer iväg och man hinner inte med spelet och missar saker man kanske vill kolla på.

Får bli refund för både mig och brorsan tills dom förhoppningsvis fixar detta.

Ingen garanti, men vad jag har erfarit så kan man spela bara 2 om man joinar en lobby i huvudmenyn, och sedan startar spelet så fort det bara går, dvs klicka ready direkt så hinner inte spelet leta upp fler spelare. Gör inställningar/uppgraderingar och sånt innan. Har fått AI väldigt många gånger när jag gjort så. Dock inte alla gånger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Fanns det inte ett äldre spel förr som hetter War Z, eller World War Z, zombiespel som floppade totalt?

On topic: Detta ser magiskt ut, blir nog till att pröva åtminstone

Mvh

läs mitt första inlägg första War Z som bytte namn till Infestation: Survivor Stories för att inte riskera att hamna i konflikt med filmen med samma namn samt som tillhör en av de största early access scam som skadade zombie-hypen under den tidens.

Skrivet av anon193054:

Ingen garanti, men vad jag har erfarit så kan man spela bara 2 om man joinar en lobby i huvudmenyn, och sedan startar spelet så fort det bara går, dvs klicka ready direkt så hinner inte spelet leta upp fler spelare. Gör inställningar/uppgraderingar och sånt innan. Har fått AI väldigt många gånger när jag gjort så. Dock inte alla gånger.

Bara tur för när du söker grupp så via min erfarenhet så letar den först efter andra spelare som letar efter grupp men hittar den inga andra spelare så går den på pågående match som har AI spelare som du ersätter. Och det är inte roligt för har de kommit lite längre in i spelet så kommer man att spawna långt bakom dem och man kommer ha massa zombies mellan sig och de andra som man måst strida mot och det är alltid en lurker som bara väntar på en någonstans. Så hoppas de fixar i kommande patch att man spawnar vid andra spelare och inte en fast spawn-punkt.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Några som vill lira så adda Joelgbg på epic

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

Hej är detta okej att spela solo? Eller måste man va flera eller blir det roligt att spela med AI? Tacksam för svar

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Hej är detta okej att spela solo? Eller måste man va flera eller blir det roligt att spela med AI? Tacksam för svar

De två första svårighetsgraden kan man köra med AI sen blir man mer eller mindre utelämnad ensam p.g.a AI klarar inte av de högre svårighetsgraden. Samt blir lite roligare att köra med andra för har de lvl andra vapen och maxar dem så får du ta del av deras vapenpol som är bättre än dina.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk

World war Z

Är det någon som vet om man kan köra med vänner eller online men enbart möta vågor av zombies? Deras PVP är sämst i jämförelse med andra spel och jag spelar verkligen inte det här spelet för PVP utan för att överleva mot massa zombies. Vore betydligt roligare att bara döda massa zombies utan pvp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Katt3nClas:

Är det någon som vet om man kan köra med vänner eller online men enbart möta vågor av zombies? Deras PVP är sämst i jämförelse med andra spel och jag spelar verkligen inte det här spelet för PVP utan för att överleva mot massa zombies. Vore betydligt roligare att bara döda massa zombies utan pvp.

Finns ingen surviver mod än men du kan spela *storyn* som banorna slutar med att man kommer att slåss mod våg av zombies under x-tid. Där du kan bjuda in vänner men chansen är stor att man får in random spelare in i matchen om man inte är full grupp för tillfället finns inte privata rum men kanske kommer med tiden.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Har lite svårt för Zombie spel. Blir så jäkla rädd

Permalänk

Hoppas det är bättre än dyngan the walking dead floppen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB