Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

boken tycker jag är riktigt bra. där får man se mer än en vansinnig mördare som i filmen. en kille som mår rätt dåligt och är vilsen och har en del tvångstankar.

jepp, när man läser boken framstår författaren som en psykopat...vissa inslag går inte genom censuren för filmer

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Senaste Tomb Raider med Alicia Vikander.
Helt ok film. Hon passade bra som Lara Croft.
Ger den 6/10

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Såg nydligen
Aquaman var då sevärd.

Permalänk
Medlem

Såg Endgame igår. Tyckte den var lite meh... För mycket glött, ungefär som i Iron Man 3.
Infinity War var bättre.

Så fort tidsresor är inblandat blir det så många plotholes.

Vart Tog Loke vägen? I original tidslinje, dvs Avengers, ska Thor ta med Loke till Asgård och låsa in honom och lägga tesseract i valvet. Men nu har ju Tony Stark förändrat dåtiden.

Vart fick gamla Steve Rogers skölden ifrån? Om han tog den i dåtiden hur kan han då använda den under sina unga år. Dessutom gick den sönder.

Thanos i dåtiden reste till framtiden för att ta stenarna där istället. Då kommer han inte att ha raderat hälften av mänskligheten och hela tidsresan blir överflödig från första början.

Mindfuck.

Dold text
Permalänk

Netflixs The Highwaymen.
Fantastiskt bra!
Woody Harrelson och Kevin Costner ruskigt bra combo.
7/10 Sevärd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Såg Endgame igår. Tyckte den var lite meh... För mycket glött, ungefär som i Iron Man 3.
Infinity War var bättre.

Så fort tidsresor är inblandat blir det så många plotholes.

Vart Tog Loke vägen? I original tidslinje, dvs Avengers, ska Thor ta med Loke till Asgård och låsa in honom och lägga tesseract i valvet. Men nu har ju Tony Stark förändrat dåtiden.

Vart fick gamla Steve Rogers skölden ifrån? Om han tog den i dåtiden hur kan han då använda den under sina unga år. Dessutom gick den sönder.

Thanos i dåtiden reste till framtiden för att ta stenarna där istället. Då kommer han inte att ha raderat hälften av mänskligheten och hela tidsresan blir överflödig från första början.

Mindfuck.

Dold text

Tycker de förklarar rätt bra hur tidsresor funkar i filmen, men du verkar missat det. Man kan ej förändra sin dåtid. Det blir alternativa verkligheter. Som du tänker på tidsresor á la Back to the Future säger de ju bokstavligt är bullshit i filmen

Dold text
Permalänk
Medlem

Avengers : Endgame
Mäktigt avslut på en bra serie filmer.
8.5/10

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Abbs:

Endgame spoilers

Jag tycker att tidsresor är en så luddig lösning.
"Thanos har alla stenarna, hur ska Avengers vinna detta?".
Marvel: ööh ehh. Äh, hitta på en tidsresa eller nåt så börjar vi om!

Då hade jag hellre sett att de gjorde det genom att Strange skickade Time Stone till framtiden och tillbaka.
(den glimmar/används när han räcker över den till Thanos)

Eller att Gamoras själ lever kvar i Soul Stone så att hon påverkar Thanos genom den.
(han får en uppenbarelse när Thor attackerar honom)

Eller Mind Stone tar över och kontrollerar de andra stenarna i handsken.
(I Ultron säger Stark och Banner att den har en egen vilja)

Dold text
Permalänk
Medlem

tbiorrith - ta det nu jävligt lugnt. Det är filmtråd, inte en förstör film tråd.
Har inte sett endgame än men är det

en tidsresa

Dold text

involverad så blir jag arg på dig.

edit: han har lagt till en spoiler så jag har gjort det också.
Vore uppskattat om FZ hade bb codes länkat på sin regel sida

Permalänk
Hedersmedlem

@Spiffman Biorith satte en spoiler-tag.. rekommenderar att du gör detsamma.

edit:

Såg Endgame i tisdag och Antman and The Wasp igår. Stör mig lite på Antman, de filmerna blir lite frustrerande..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Såg om Gladiator i söndags för vad jag tror är tredje gången och är fortfarande berörd. Ursäkta språket men fy fan vilken bra film det är. Det är få filmer som jag fällt en tår till, men vid slutet av Gladiator är det svårt att hålla tillbaka. Man sitter som hypnotiserad genom hela filmen och känslorna bubblar inombords.

Soundtracket är fantastiskt, skådespelet är utmärkt och storyn är nervkittlande. Ser ingen anledning till varför denna film inte skulle få 10/10 av mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Såg om Gladiator i söndags för vad jag tror är tredje gången och är fortfarande berörd. Ursäkta språket men fy fan vilken bra film det är. Det är få filmer som jag fällt en tår till, men vid slutet av Gladiator är det svårt att hålla tillbaka. Man sitter som hypnotiserad genom hela filmen och känslorna bubblar inombords.

Soundtracket är fantastiskt, skådespelet är utmärkt och storyn är nervkittlande. Ser ingen anledning till varför denna film inte skulle få 10/10 av mig.

Heller helt med! Såg den för femtioelfte gången häromveckan i min nya hembio med DTS-X ljud. Helt galet mäktigt.

Senaste jag sett nu är Green Book. Riktigt bra, rekommenderas starkt.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Inaktiv

Curve 2015
Filmen handlar om en tjej som är ute och reser i ödemarken och får problem med bilen, en man som ser ut som en vältränad fotomodell hjälper henne. Denna man får sedan lift och han visade sig vara värsta psykopaten. Hon försöker smita men kör av vägen med en bil och fastnar, mannen hånar henne ger henne en bågfil som förslag att såga av benet etc.

Det finns en trailer som typ avslöjar hela filmen förutom slutet. Jag har aldrig någonsin sett en trailer avslöja så mycket som denna: https://www.youtube.com/watch?v=HBHE_orqx6c

Slutet som ej visas var superbra, det var ett av de bättre slut jag har sett på länge.

Mannen fastnar med foten och hon ger mannen en bågfil och säger samma fras tillbaka. Han pratade om att ödet förde dem tillsammans och hon sa något liknande om att ödet såg till att han skulle straffas av henne

Dold text
Permalänk
Medlem

Babe - Den modiga lilla grisen (1995)
Måste ha vart 15-20 år sedan jag sist såg den
7/10

Permalänk
Medlem

The Mule med Clintan... grym rulle 8,98/10

https://www.imdb.com/title/tt7959026/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr...

fan han är nästan 90 bast...

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

The Curse of La Llorona , precis hem kommen från bio:n

https://www.imdb.com/title/tt4913966/

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Avengers: Endgame 8/10.
Grymt bra film, dock bitvis utdragen och hade verkligen kunnat skalats av med minst 20min. Bra avslut.

Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile: 7/10
Zac Efron är verkligen överaskande bra i filmen. Hade aldrig kunnat föreställa mig se honom såhär bra i en film.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Tomb Raider (2018)

"Dåliga" filmer kan ha ett visst underhållningsvärde pga. hur dåliga de är ("The Room") och/eller för att de har glimten i ögat ("Evil Dead 2")

En actionfilm som däremot tar sig själv på (för) stort allvar, utan att samtidigt bjuda på varken spänning eller humor, är helt meningslös.

Tomb Raider (2018) passar in i den senare kategorin.
Jag hade bokstavlig talat glömt bort filmen fem minuter efter att jag hade tittat på den.

1/5, enbart pga. Nick Frosts cameo.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Arctic
Mads Mikkelsen i snö. Rätt bra!
7/10

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Contact (1997)
Riktigt bra film, kanske den bästa sci fi jag set, stark 8/10 eller något högre. Man måste dock ha i åtanke att effekterna är från mitten av 90-talet.
Även om filmen har några år på nacken så är den välgjord och genomtänkt, det blir inte heller sämre av att den är baserad på ett av Carl Sagans verk.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Inaktiv

Warm Bodies 2013
https://www.youtube.com/watch?v=07s-cNFffDM

En Zombie komedi-romantik film som handlar om en kille som är Zombie. En dag när han är ute på jakt efter mat (brains) så mumsar han i en tjejs pojkväns hjärna. Han får då lite av hans minnen och blir förälskad i tjejen. Zombiekillen hjälper sedan tjejen att fly och de blir ett kärlekspar. Han har lite dåligt samvete av att ha ätit upp hennes före dettas pojkväns hjärna, men alla har ju gjort något dumt.

Det var väldigt mycket komedi och romantik i filmen och jag vill gärna se liknande filmer inom samma tema.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Arctic
Mads Mikkelsen i snö. Rätt bra!
7/10

Skickades från m.sweclockers.com

smaken är olika.. älskar Mikkelsen, men denna var bara dryg 2/10

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Igår såg jag "American Psycho", då jag fått för mig att den hade något att göra med Alfred Hitchcocks "Psycho".
Jag blev inte besviken, det är ju samma typ av film fast brutalare, otäckare och rejält med rundor i sänghalmen.

Edit: Hitchcocks Psycho är kanske otäckare med tanke på hur den är filmad och hur de använder ljud och närbilder. Men båda är läbbiga rullar.

Christian Bale är strålande, hans skådespel i "The Machinist" var riktigt starkt och han levde på äpplen i princip för att magra ner sig för den rollen, revben och allt.
Total motsats till hur välnärd han är i "American Psycho".

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

tror jag letat i 10 år efter Piper Alpha - Fire in the Night, en BBC-dokumentär om riggen Piper Alpha (ligger varmt om hjärtat eftersom jag jobbat med säkerhet på oljeplattformar i 5 år)

den finns på YouTube i pisskvalitet, men jag hittade en obskyr irländsk skivaffär https://www.towerrecords.ie/ som hade den för hela 1€ + 6€ frakt... helt otroligt, längtar tills den kommer hem

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Jurassic World: Fallen Kingdom
Den var bättre än föregångaren, men inte speciellt bra ändå. Äckliga stereotyper i mängder. Stora hål i logiken och handlingen. Men den nya dinosauren var snyggt gjord och filmen hade en del roliga aktionsekvenser. Synd att Jeff Goldblum var med, den dialog han framförde var oerhört pinsam. Förstås inte hans fel, det var ett uruselt manus. Han fick säkert bra betalt.

Permalänk
Medlem

Escape Plan 2: Hades - ett nytt bottennapp modell de lux från Stallone.
En dialog skriven av en 5 åring, shaky kamera action, en handling som är totalt obefintlig och träigt skådespel.
Fy fan vad uselt!
1/10

Lite imponerad att man ”lyckats” göra en sequel så pass kass när originalet ändå var ganska ok o framförallt underhållande...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Vad säger ni, är det ett måste att se Captain Marvel innan? Sonen vill gärna se Endgame i helgen!
Vi har sett alla andra marvelfilmer nu, men inte Captain Marvel... och nu viosas den inte häromkring tyvärr... :/

Nej det behöver ni verkligen inte.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Vad säger ni, är det ett måste att se Captain Marvel innan? Sonen vill gärna se Endgame i helgen!
Vi har sett alla andra marvelfilmer nu, men inte Captain Marvel... och nu viosas den inte häromkring tyvärr... :/

Du kan säkert hitta någon recap av Captain Marvel på YouTube, åtminstone det rekommenderar jag. Jag såg Endgame i helgen, fattade ingenting alls när Captain Marvel kom in i filmen. Jag visste ju vem det var och att det fanns en film om henne (vilken jag glömde bort att se). Men bakgrundsinfo i form av den filmen hade jag definitiv uppskattat.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Incredibles 2
Förutsägbar och medelmåttig film. Karaktärerna blir ofta påfrestande istället för intressanta och medryckande. Men en handfull underhållande och snygga animerade action-scener trots allt.

Permalänk
Medlem

Avengers: Endgame, 8/10

Tyckte förra filmen var snäppet bättre. Fortfarande en riktigt bra film.

Blir att beställa boxen på alla 22 (?) sammanhängade filmer och se om dom i rätt ordning när de släpps på BluRay

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |