Kan inte koppla upp till Wi-fi, fel utrustning?

Permalänk
Medlem

Kan inte koppla upp till Wi-fi, fel utrustning?

Hej!

Nyligen skaffat mig fiber, ny router med mera för det hela skal fungera.

Kopplade upp en mac först för att "aktivera" själva fibern genom sladd och kunde därefter koppla upp mig trådlöst, inga problem.

Skulle därefter koppla upp min stationära dator genom trådlös, fungerar inte alls.. Prövat återställa det trådlösa kortet utan framgång, tips...?

Trådlösa kortet: https://www.tp-link.com/se/home-networking/adapter/tl-wn821n/...
Router: https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/router-oc...

Fungerar inte dessa två möjligtvis tillsammans, nytt trådlöst kort?

Tack.

Visa signatur

Intel Core I5-3570K 3.4GHz, GTX 560, Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz VENGEANCE, 650W, 1TB hårddisk, Windows 7 Ultimate, Asrock Z77 Extreme 4

Citera så jag hittar tillbaka och kan hjälpa er mer!!

Permalänk

Vad är problem? Något fel meddelande?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinecraftWotblitz:

Vad är problem? Något fel meddelande?

Skickades från m.sweclockers.com

Ansluter som vanligt nere till höger i Windows menyn, "Ansluter till Netgear" kommer sedan upp, "Det går inte ansluta till Netgear".

Har felsökt nu;
Hittade problem
Problem med trådlöst nätverkskort eller åtkomstpunktProblem med trådlöst nätverkskort eller åtkomstpunkt Identifierat Identifierat
Återställ det trådlösa nätverkskortet Slutfört
Undersök problem med routern eller åtkomstpunkten Slutfört
Det finns mer information om problem med trådlösa anslutningar i Windows Hjälp och support Slutfört

Finns enormt mycket mer text men tog det första stycket bara..

Något klokare på mitt problem? :s

Visa signatur

Intel Core I5-3570K 3.4GHz, GTX 560, Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz VENGEANCE, 650W, 1TB hårddisk, Windows 7 Ultimate, Asrock Z77 Extreme 4

Citera så jag hittar tillbaka och kan hjälpa er mer!!

Permalänk
Rekordmedlem

Du har inte gjort några konstiga inställningar i routern typ stängt av 2,4 GHz eller andra begränsningar ?
Du har ett giltigt ssid och lösenord, inga åäö eller mellanslag ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du har inte gjort några konstiga inställningar i routern typ stängt av 2,4 GHz eller andra begränsningar ?
Du har ett giltigt ssid och lösenord, inga åäö eller mellanslag ?

Nej jag har tyvärr inte gjort någon sån enkel tabbe...

Detta var för-inställningarna som kom;
Trådlöst nätverk (2.4GHz b/g/n)
Namn (SSID).:
NETGEAR68
Kanal: Auto
Läge: Upp till 300Mbit/s
Aktivera SSID-sändning (ikryssad)
Aktivera samexistens vid 20/40 MHz (ikryssad)

säkerhetsalternativ
Ingen
WPA2-PSK [AES] (ikryssad)
WPA-PSK [TKIP] + WPA2-PSK [AES]
WPA/WPA2 för företag

Så ser mina inställningar ut för 2.4Ghz...

Visa signatur

Intel Core I5-3570K 3.4GHz, GTX 560, Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz VENGEANCE, 650W, 1TB hårddisk, Windows 7 Ultimate, Asrock Z77 Extreme 4

Citera så jag hittar tillbaka och kan hjälpa er mer!!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Fungerar mac:en och datorn per kabel?

Yes! Alldeles korrekt!

Mobilen fungerar via 2,4 Ghz.

Misstänker att mitt trådlösa usb-mottagare är för gammal för denna sortens "teknik"?

Visa signatur

Intel Core I5-3570K 3.4GHz, GTX 560, Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz VENGEANCE, 650W, 1TB hårddisk, Windows 7 Ultimate, Asrock Z77 Extreme 4

Citera så jag hittar tillbaka och kan hjälpa er mer!!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av MsToher:

Yes! Alldeles korrekt!

Mobilen fungerar via 2,4 Ghz.

Misstänker att mitt trådlösa usb-mottagare är för gammal för denna sortens "teknik"?

Din USB-sticka har väl fungerat? Pröva byt drivrutiner, avinstallera/installera igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Din USB-sticka har väl fungerat? Pröva byt drivrutiner, avinstallera/installera igen

Helt rätt har fungerar o fungerar i dagsläget till den gamla routern men ska pröva det,,

Visa signatur

Intel Core I5-3570K 3.4GHz, GTX 560, Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz VENGEANCE, 650W, 1TB hårddisk, Windows 7 Ultimate, Asrock Z77 Extreme 4

Citera så jag hittar tillbaka och kan hjälpa er mer!!