Hur ansluter jag mina Marshalls hörlurar till min PC?

Permalänk
Medlem

Hur ansluter jag mina Marshalls hörlurar till min PC?

Hejhej, såvitt jag vet så har min dator bluetooth men ändå så hittar den aldrig mina Marshall hörlurar när jag klicker på anslut i åtgärdscentrum. Finns det något annat sätt eller ska mina hörlurar bara fungera på min mobil?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karylia:

Hejhej, såvitt jag vet så har min dator bluetooth men ändå så hittar den aldrig mina Marshall hörlurar när jag klicker på anslut i åtgärdscentrum. Finns det något annat sätt eller ska mina hörlurar bara fungera på min mobil?

Tacksam för svar!

Har du testat detta?

https://support.marshallheadphones.com/hc/en-us/articles/3600...

Permalänk
Medlem

Hejsan, jag provade detta igår och idag men verkar inte fungera ändå.

Permalänk
Medlem

@Karylia:
Te.x många bärbara datorer levereras i flera olika konfigurationer, min Packard Bell fanns både med och utan Bluetooth.

Så är du hundra på att din dator har Bluetooth?

Om hörlurarna hittas utan problem av din telefon, prova med någon annan Bluetooth enhet för att se om datorn hittar den.
Har du ingen annan Bluetooth enhet, kan du prova att köra Bluetooth tethering på telefonen, dvs. du delar ut telefonens internet via Bluetooth.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Gör enligt ovanstående länk för lurarna, sen Inställningar > Enheter > Bluetooth på datorn, se om de går att hitta där. Jag hade dock en gammal dator med Bluetooth, men utan stöd för ljud, men det var riktigt länge sedan det var ett problem.

Permalänk
Rekordmedlem

Ibland kan det behövas en drivrutin för ljud över blåtand och inte bara att man har blåtand, har själv råkat ut för att behöva installera en drivare för att få igång hörlurar.
Du kan alltså behöva installera en en apt-x eller a2dp driver manuellt om blåtandsenheten i datorn saknar det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.