Frontpanel med on/off, 2st USB snabbladdning Typ A , 2st USB 3 typ A, 1st USB 3.1 Gen 2 Typ-C

Permalänk
Medlem

Frontpanel med on/off, 2st USB snabbladdning Typ A , 2st USB 3 typ A, 1st USB 3.1 Gen 2 Typ-C

Var hittar jag färdiga paneler eller delar för att bygga egen panel?

Snabbladdning USB typ A, finns det någon för datorer att anslutas till molex eller sata power?

Permalänk
Inaktiv

Har du inte ett chassi med modulär frontpanel kan det bli lite svårt. Fractal Define R6 har det men det är ett av få jag vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon291781:

Har du inte ett chassi med modulär frontpanel kan det bli lite svårt. Fractal Define R6 har det men det är ett av få jag vet.

Jag menar för att bygga nytt/eget chassi. skulle gärna köpa define R6C frontpanelen om den fanns att köpa löst.

Permalänk
Inaktiv

Det finns, vänta en sekund så kan jag länka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem

Bilden är lite missvisande då det bara är USB 3.1 Type- C porten och inte resten i paketet. Dvs man uppgraderar den modulära frontpanelen som sitter i ett Define R6.

Permalänk
Medlem

Du kan söka i Prisjakt på chassin med USB 3.1 typ C. Fler exempel är Lian Li PC-O11 Dynamics, Cooler Master SL600M och Phanteks Enthoo Evolv X.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wachtel:

Du kan söka i Prisjakt på chassin med USB 3.1 typ C. Fler exempel är Lian Li PC-O11 Dynamics, Cooler Master SL600M och Phanteks Enthoo Evolv X.

Jag är alltså inte ute efter ett färdigt chassi. Jag ska bygga ett själv.

Permalänk

Jag har lite erfarenhet av detta, jag letade efter en frontpanel med SD-läsare + USB 3, men hittade inget. Jag skulle rekommendera att fixa på-knappen separat, och kombinera med tex: https://www.amazon.com/2-Port-Microphone-Desktop-Connector-Adapter/dp/B01A5DGJQA/ref=sr_1_10?keywords=front+panel+audio&qid=1558039457&s=electronics&sr=1-10

Det verkar finnas massor av frontpaneler på Amazon, det är möjligt att just det du letar efter finns.
Just den i länken kunde man skruva loss PCBn på, det är nog användbart om du ska bygga något själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slewentogzz:

Jag har lite erfarenhet av detta, jag letade efter en frontpanel med SD-läsare + USB 3, men hittade inget. Jag skulle rekommendera att fixa på-knappen separat, och kombinera med tex: https://www.amazon.com/2-Port-Microphone-Desktop-Connector-Adapter/dp/B01A5DGJQA/ref=sr_1_10?keywords=front+panel+audio&qid=1558039457&s=electronics&sr=1-10

Det verkar finnas massor av frontpaneler på Amazon, det är möjligt att just det du letar efter finns.
Just den i länken kunde man skruva loss PCBn på, det är nog användbart om du ska bygga något själv.

Tack, det var lite så jag såg det också, dvs powerbutton separat. Blev grymt sugen på att bygga en microcontroller med en RGB-knapp och batteri för att visa rött vid av, blått vid på och pulsa grönt vid HDD-aktivitet. Gärna en light sensor också för att automatiskt styra ljusstyrkan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Tack, det var lite så jag såg det också, dvs powerbutton separat. Blev grymt sugen på att bygga en microcontroller med en RGB-knapp och batteri för att visa rött vid av, blått vid på och pulsa grönt vid HDD-aktivitet. Gärna en light sensor också för att automatiskt styra ljusstyrkan.

Glöm inte bort att göra ett galleri av det hela om du genomför det, sånt här är alltid roligt att se

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur gick det Mordekai, hittade du någon vettig frontpanel?
Jag leter själv efter något liknande. Jag har ställt min burk i en billy bokhylla precis bredvid mitt skrivbord och skulle vilja ha en färdig panel att sätta i sidan på skåpet. Power/ljud/mic/usb är det jag behöver. Om Fractal designkitet hade varit komplett så hade den varit perfekt.

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElZoido:

Hur gick det Mordekai, hittade du någon vettig frontpanel?
Jag leter själv efter något liknande. Jag har ställt min burk i en billy bokhylla precis bredvid mitt skrivbord och skulle vilja ha en färdig panel att sätta i sidan på skåpet. Power/ljud/mic/usb är det jag behöver. Om Fractal designkitet hade varit komplett så hade den varit perfekt.

Jag gav upp och bytte chassi till Phanteks P600. Enda moddning jag gjorde var att byta reset med power i moderkortet.

On-off knappen kanske du kan köra separat, det krävs en moment switch NO (Normal Off) finns tonvis på elfa.
Sedan hade jag valt en 3,5" panel från Akasa
http://www.akasa.com.tw/update.php?tpl=product/product.list.t...

Permalänk
Medlem

Bra tips med akasa, dom har en med power/reset, tyvärr bara usb 2.0 men det kan jag leva med. Däremot verkar ingen i sverige sälja den.

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B

Permalänk
Medlem

Just AK-ICR-29 som verkar vara exakt vad du vill ha verkar inte gå att få tag på.

Nu hittade jag denna via prisjakt:
https://www.dustinhome.se/product/5010745477/fp32-e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Just AK-ICR-29 som verkar vara exakt vad du vill ha verkar inte gå att få tag på.

Nu hittade jag denna via prisjakt:
https://www.dustinhome.se/product/5010745477/fp32-e

Eller
https://www.computersalg.se/i/3085337/delock-portpanel-till-l...

Permalänk
Medlem

Ja det lutar nog åt att köra powerknappen separat. Helst skulle jag vilja köra en med diod på så jag ser om burken är igång. Jag ska kolla vad elfa har. Jag har för mig att powerled drivs av 5V linan.

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B

Permalänk
Medlem