K65 RGB Rapidfire(tangentbord)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2001

K65 RGB Rapidfire(tangentbord)

Hej!
Brukar aldrig(eller väldigt sällan) klaga i trådarna, men när feedback är noll så är jag tvungen.

Köpte mig ett tangentbord, K65 RGB Rapidfire Nordic. November 2018.
Detta bord har nu börjat tappa färger/nyanser på två-tre tangenter.
(Q och R framförallt, som W S A D spelare kan det inte bero på mig...)
Det är riktigt dåligt för ett bord för över 1200 spänn, enligt mig.

Vad som är ännu sämre är att Corsair Johan och Lovisa inte svarar.
Är man representant här måste man väl vara med i matchen eller skita i det?

Lovisa har svarat, det måste jag ge henne! Tack för det, men...
Johan, inte ett enda svar. Jag inser att Johan får mycket PM.
Återigen, representant på Sweclockers, man vet vad man ger sig in på eller?

Oavsett detta ovan;
Corsair själva svarar inte ens, har gjort en "support ticket". (#890001)
Inget svar på snart över en vecka.

Jag kan absolut gå direkt till återförsäljare istället. Men att detta inte fungerar är dåligt.

8600k @5, Asus TuF Z370 Pro, 16GB Corsair @3.2
Vega56 @1600/1000, Corsair RMx750, Corsair H115 Pro.
AG322QC4 144Hz, 1440p.
En öl, PS4 Pro och en 65" 4k TV.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bäckefors
Registrerad
Mar 2012

Taggar @Corsair Johan

Det Johan sagt åt mig så har han helt enkelt för mycket att göra så han inte riktigt hinner med detta forum, alla pm och även Facebook.
Kan tänka mig att det inte är bara du som är frustrerade över att inte få svar när man ställer frågor, ofta vill man ju ha svar innan man ens ställer frågan.
Konstigt att supporten inte ens svarat, de få gånger jag kontaktat dem i olika ärenden har jag fått svar inom 24timmar.

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Gigabyte GTX 1080 Xtreme Gaming 8Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Void PRO Wireless SE | Corsair ST100 | Corsair K95 RGB Platinum | Corsair M65 RGB Elite

Trädvy Permalänk
Corsair
Plats
Sverige
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av Falcon:

Hej!
Brukar aldrig(eller väldigt sällan) klaga i trådarna, men när feedback är noll så är jag tvungen.

Köpte mig ett tangentbord, K65 RGB Rapidfire Nordic. November 2018.
Detta bord har nu börjat tappa färger/nyanser på två-tre tangenter.
(Q och R framförallt, som W S A D spelare kan det inte bero på mig...)
Det är riktigt dåligt för ett bord för över 1200 spänn, enligt mig.

Vad som är ännu sämre är att Corsair Johan och Lovisa inte svarar.
Är man representant här måste man väl vara med i matchen eller skita i det?

Lovisa har svarat, det måste jag ge henne! Tack för det, men...
Johan, inte ett enda svar. Jag inser att Johan får mycket PM.
Återigen, representant på Sweclockers, man vet vad man ger sig in på eller?

Oavsett detta ovan;
Corsair själva svarar inte ens, har gjort en "support ticket". (#890001)
Inget svar på snart över en vecka.

Jag kan absolut gå direkt till återförsäljare istället. Men att detta inte fungerar är dåligt.

Jag har PMat dig, jag ordnar nya keycaps. Skicka din adress till mig i PM så ordnar jag direkt. Ursäkta för sent svar.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2001
Skrivet av Krokarn:

Taggar @Corsair Johan

Det Johan sagt åt mig så har han helt enkelt för mycket att göra så han inte riktigt hinner med detta forum, alla pm och även Facebook.
Kan tänka mig att det inte är bara du som är frustrerade över att inte få svar när man ställer frågor, ofta vill man ju ha svar innan man ens ställer frågan.
Konstigt att supporten inte ens svarat, de få gånger jag kontaktat dem i olika ärenden har jag fått svar inom 24timmar.

Det är jag medveten om vilket jag också sagt till både Lovisa och Johan.

Supporten har fortfarande inte svarat, vilket är anmärkningsvärt dåligt.

Skrivet av Corsair Johan:

Jag har PMat dig, jag ordnar nya keycaps. Skicka din adress till mig i PM så ordnar jag direkt. Ursäkta för sent svar.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Japp, tack för svar. Som jag skrev i PM tillbaka, jag var kanske oklar.
Det är alltså inte capsen som är slitna utan ljusen under framförallt tangenterna Q och R, men även N och Z som tappat intensitet/styrka.

8600k @5, Asus TuF Z370 Pro, 16GB Corsair @3.2
Vega56 @1600/1000, Corsair RMx750, Corsair H115 Pro.
AG322QC4 144Hz, 1440p.
En öl, PS4 Pro och en 65" 4k TV.