rengöra xbox one invändigt

Permalänk
Medlem

rengöra xbox one invändigt

har 3 xbox hemma en one x och 2 första visionen. fundera på försöka göra en grundlig rengörning iaf på dom 2 första vågar inte röra x en. hur kan jag lättast rengöra bara blåsa med burk i hållen. eller kan jag öppna de enkelt och kunna komma åt bättre. känns som 5 6 år kan det finnas en hel damm i dom. så om nån gjort nått liknade komma gärna med tips och om ni har tips på x model är det välkommet med men den ska ej öppnas då garanti finns kvar. tack på förhand

Permalänk
Medlem

Det bästa är att öppna för att komma åt ordentligt. Dock dumt att göra på den med garanti kvar så där får du nog klara dig med att bara blåsa genom ventilations hålen.
Luft på burk= klastiskt. Tryckluft från kompressor är starkare men kan komma kondensvatten beroende på kompressor, men låt det då torka innan du använder konsolen igen bra. Dammsugare fungerar men kan ge statisk elektricitet så... Skälv använder jag hundfönen här hämma, kraftigare hårtork för hundar.

IFixit har oftast mycket bra och lätt att följa guider, speciellt på populära produkter
https://www.ifixit.com/Device/Microsoft_Game_Console

Annars You Tube är en mycket bra vän https://www.youtube.com/watch?v=n7SXcTx061w Finns både bättre och sämre guider med, toga bara första som kom.
Bara att söka och leta

Tips: Läs/titta på hela giden du valt minst en gärna två gånger innan du sedan sätter igång och börjar följa den, samt kolla några olika tills du hittar en du känner dig trygg med. Och håll ordning på alla grejer och skruvar!

Lycka till och det är inte mycket svårare än att bygga med Lego med en bra beskrivning

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Det bästa är att öppna för att komma åt ordentligt. Dock dumt att göra på den med garanti kvar så där får du nog klara dig med att bara blåsa genom ventilations hålen.
Luft på burk= klastiskt. Tryckluft från kompressor är starkare men kan komma kondensvatten beroende på kompressor, men låt det då torka innan du använder konsolen igen bra. Dammsugare fungerar men kan ge statisk elektricitet så... Skälv använder jag hundfönen här hämma, kraftigare hårtork för hundar.

IFixit har oftast mycket bra och lätt att följa guider, speciellt på populära produkter
https://www.ifixit.com/Device/Microsoft_Game_Console

Annars You Tube är en mycket bra vän https://www.youtube.com/watch?v=n7SXcTx061w Finns både bättre och sämre guider med, toga bara första som kom.
Bara att söka och leta

Tips: Läs/titta på hela giden du valt minst en gärna två gånger innan du sedan sätter igång och börjar följa den, samt kolla några olika tills du hittar en du känner dig trygg med. Och håll ordning på alla grejer och skruvar!

Lycka till och det är inte mycket svårare än att bygga med Lego med en bra beskrivning

tack så mycket. ne har 2 gammla första visionen så dom är det inga garantier på one x rör jag inte=) tänkte försöka med ett av dom gammla vill ju inte he sönder nått så=) tyvärr är jag jätte dålig på eng har hitta några på Youtube men förstår inte vad dom säger

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av terry88:

tack så mycket. ne har 2 gammla första visionen så dom är det inga garantier på one x rör jag inte=) tänkte försöka med ett av dom gammla vill ju inte he sönder nått så=) tyvärr är jag jätte dålig på eng har hitta några på Youtube men förstår inte vad dom säger

Skickades från m.sweclockers.com

Det ställer ju till det lite med att du inte kan engelska så bra. Du kan inte tästa att köra ifixit i Google translate eller liknande för att översätta sidan? Så får det bli lite svengelska, kan det fungera? För tror inte det fins så monga bra gider på svenska.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Det ställer ju till det lite med att du inte kan engelska så bra. Du kan inte tästa att köra ifixit i Google translate eller liknande för att översätta sidan? Så får det bli lite svengelska, kan det fungera? För tror inte det fins så monga bra gider på svenska.

ne finns ju inte det det jag sätt på videon och är lite osäker på ärdet blå lilla bandet som sitter fram vill ju inte förstöra det. antar att det är en liten kontakt liknade som är till bärbara datorer till skärmen får göra det tack för länken iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Glöm inte att nätaggregatet på gamla xbox har fläkt.

Annars är det X som kan vinna mest på att demonteras helt och få ny thermal paste,
men jag hoppas att den klarar några år innan det blir akut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Glöm inte att nätaggregatet på gamla xbox har fläkt.

Annars är det X som kan vinna mest på att demonteras helt och få ny thermal paste,
men jag hoppas att den klarar några år innan det blir akut.

jaså nått man kan göra själv?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@terry88: Kolla in youtube-guider om det är något du är bekväm med.
Att blåsa bort damm hjälper nog vissa konsoller och bärbara, men drar fläktarna igång onödigt mycket ändå kan det ju bero på kylpastan.

Permalänk
Avstängd

Flytande metall verkar vara bra på dessa maskiner.

Kolla in guider på YT hur man går till vägar

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Flytande metall verkar vara bra på dessa maskiner.

Kolla in guider på YT hur man går till vägar

Tror inte terry88 ska tästa med flytande metall om han inte känner sig bekväm med att plocka isär en X box till att börja med. Och inte förstår engelska speciellt bra häller.

Det må vara mycket bra med flytande metall men det är också mycket svårt att hantera och blir det fel så blir det nästan garanterat kortslutning i konsollen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Tror inte terry88 ska tästa med flytande metall om han inte känner sig bekväm med att plocka isär en X box till att börja med. Och inte förstår engelska speciellt bra häller.

Det må vara mycket bra med flytande metall men det är också mycket svårt att hantera och blir det fel så blir det nästan garanterat kortslutning i konsollen.

Skickades från m.sweclockers.com

då är det inget jag kommer testa den dagen xboxet går sönder kan man ju hoppas att x modelen inte kosta många kr 🤗

Permalänk
Medlem

Hejsan, ville bara berätta om mon xbox one x. Jag monterade isär den efter 2 veckor pga fläkten levde om. Jag har bytt kylpastan, strunta i flytande metall. Det är bara risker med det. Sedan jag bytte kylpasta är xboxen väldigt tyst. Sen så är det bara att ta dammsugaren i utblåset om du inte vill öppna lådan. Eller anv tryckluft och blåsa in vid fläkten. Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com