SweClockers officiella Meet & Geek för kommande året!

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007

SweClockers officiella Meet & Geek för kommande året!

Det var i juli 2018 som SweClockers första Meet & Geek ägde rum och då i Gävle. Efter det har vi hunnit med ett gäng och fått mycket feedback. Bland det vanligaste är att vi inte skrivit ut var vi planerar åka, när de äger rum och så vidare. Som ett svar på detta finns här nedan vår officiella "roadmap" med medlemsträffar som arrangeras av redaktionen. Listan kommer fyllas på kontinuerligt och planen är att alltid ha fyra stycken träffar planerade under en 12-månadersperiod.

SweClockers officiella roadmap för Meet & Geek

Stad

Datum

Notering

Örebro

Fredag den 5 juli

Mer information kommer inom kort!

Göteborg eller närliggande stad

Sensommaren/tidigt hösten 2019

Östersund

Senhösten 2019

Malmö eller närliggande stad

I början av 2020

???

Våren 2020

Varje SweClockers Meet & Geek hålls normalt en fredag kväll. Ett exakt datum spikas så snart det är praktiskt möjligt, dock senast 4–5 veckor före varje tillfälle.

Nu sitter säkert många och förbarmar sig över att just din stad inte är med eller att vi inte ens kommer till närheten av dig. Planen från början var att redaktionen skulle anordna träffar över hela Sverige och att vi kommer till er. Det finns bara så många redaktörer, så många helger på ett år och planering tar tid. Med det sagt kan jag bara lova att vi anstränger oss för att köra dessa träffar spritt över hela vårt avlånga land. Och för all del – förslag uppskattas!

Du kanske rentutav vill ta initiativet till en medlemsträff? I sådana fall är du mer än välkommen och jag kommer göra allt jag kan för att stötta dig i detta. Är du osäker kan du börja med att skicka ett privat meddelande till mig, så tar vi det därifrån! Med tillräckligt god framförhållning kommer så många som möjligt och hälsar på.

Vad är SweClockers Meet & Geek?

Internet och gemenskaper som SweClockers är fantastiska på många sätt, men slår inte möjligheten att träffa likasinnade ansikte mot ansikte! Att koppla en riktig människa till användarnamnet, utbyta kunskaper, lära känna nya vänner och ha roligt ihop. Det här är allt vad Meet & Geek handlar om! Konceptet är enkelt; vi bokar bord för ett större sällskap på en pub eller restaurang och samlas för en helkväll av härligt umgänge.

Nämnvärt är att varje träff inte måste involvera restauranger. Framöver vore det roligt att samlas i andra former. Varför inte utomhus runt en lägereld eller ett stort LAN som vi skapar av gemensam kraft? Förslag, idéer, tankar? Du är givetvis välkommen att dra ihop något och jag hjälper dig gärna!

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Va på träffen i Sthlm vilket va mycket trevligt fortsätt gärna med detta.

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvsjö stn
Registrerad
Mar 2015

Stockholm, utomhus i en park med lite grillar vore härligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2018

Som jag sade på Discord; Kommer gärna på Örebro träffen om det finns möjlighet för mig.

*Hint Hint* Finns det någon annan från Linköping som är sugen eller tar vägen igenom staden så kanske samåkning vore något?

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II | Logitech G403 | SteelSeries QcK - XXL Musmatta | Mitt skrivbord Windows 2019 x64 Enterprise LTSC | ASUS MG279Q | Behöver du hjälp?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Nov 2017

Låt oss göra en repris av den första träffen i Gävle vetja. Kanske på en annan krog denna gång. Vem vet, man kanske hittar på utomhusaktiviteter utöver detta om vädret tillåter

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av PlogarN97:

Stockholm, utomhus i en park med lite grillar vore härligt.

Eller hur! Jag och säkert flera andra i redaktionen skulle kunna tänka oss något sådant.

Skrivet av trattgunnar:

Låt oss göra en repris av den första träffen i Gävle vetja. Kanske på en annan krog denna gång. Vem vet, man kanske hittar på utomhusaktiviteter utöver detta om vädret tillåter

Jag funderade på det då jag själv bor i Gävle, men samtidigt finns så många andra platser och medlemmar att besöka! Precis som förslaget från Stockholm tycker jag ett utomhus låter trevligt, vore härligt att dra ihop ett gäng och grilla.

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner