Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Maj 2012

Finns risk att jag har ca 4 fittinngs för lite Så experimenterar lite med alternativa dragningar av rören... Har ett gäng 90° fittings (med skruv) som jag kanske kan spara in på. Så nin kommer se på bilden nedan att jag experimenterar lite. Skulle egentligen behöva ca 4 vanliga fittings. Vill inte beställa då det är dyrt och tar tid!

Är det bara jag som inte byggt en dator på ett år eller två, eller har dom slutat med I/O-panelen man tenderade att glömma ibland? Detta moderkort har inget och jag älskar det!

Och här är experimenten.

Även insett att RAM-minnena jag fick var av silver-varianten, något jag inte märkte först då bara guld speglades i dom och ljuset var gult. Så blir att skicka tillbaka dom och få nya i guld!

Såg även att i lådan till moderkortet, fick jag en 20% rabatt på CableMod! Strålande!

CaseLabs STH10 | Asus Rampage IV Black Edition | Intel Core i7 4820K | GTX 1080Ti x2 SLI | 64GB Corsair Vengeance 1866 Mhz (8x8GB) | 2x256GB Samsung SSD | 1TB Samsung SSD | 2x3TB HDD | 1TB HDD (Backup-disk) | Slimline Sony Bluray reader & DVD burner | Corsair AX1200 Modulär

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2017

Vart i sverige finns du? Och vilken size på tubing kör du? Jag har exakt 4 vanliga EK hardtube fittings över som du kan få..
Dom är visserligen metallic blå men går säkert att lacka till guld

Och i/o plåten! Fler och fler har börjat med inbyggd IO plåt på sina mer high-end kort, jag älskar det också! Har det på mitt maximus hero X!

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | ASUS GTX 1080 Turbo Vattenkylt | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av Jejk0b:

Vart i sverige finns du? Och vilken size på tubing kör du? Jag har exakt 4 vanliga EK hardtube fittings över som du kan få..
Dom är visserligen metallic blå men går säkert att lacka till guld

Och i/o plåten! Fler och fler har börjat med inbyggd IO plåt på sina mer high-end kort, jag älskar det också! Har det på mitt maximus hero X!

Uppskattar verkligen gesten, men måste vara matchande, så Bitspower i guld
Mina alternativ är beställa fler, bygga om loopen i undre kammaren, eller göra en mindre clean loop i huvudkammaren

Och fler borde verkligen bygga in IO-plåten i moderkortet. Mindre hassle, och ser snyggare ut!

CaseLabs STH10 | Asus Rampage IV Black Edition | Intel Core i7 4820K | GTX 1080Ti x2 SLI | 64GB Corsair Vengeance 1866 Mhz (8x8GB) | 2x256GB Samsung SSD | 1TB Samsung SSD | 2x3TB HDD | 1TB HDD (Backup-disk) | Slimline Sony Bluray reader & DVD burner | Corsair AX1200 Modulär

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2017
Skrivet av Andiders:

Uppskattar verkligen gesten, men måste vara matchande, så Bitspower i guld
Mina alternativ är beställa fler, bygga om loopen i undre kammaren, eller göra en mindre clean loop i huvudkammaren

Och fler borde verkligen bygga in IO-plåten i moderkortet. Mindre hassle, och ser snyggare ut!

Don't mention it!
Riktigt kul att se hur detta bygge tar sig!
Ja, jag vet inte varför man inte bara gör det på alla modeller, säkert 3 öre dyrare att producera

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | ASUS GTX 1080 Turbo Vattenkylt | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006

https://herdins.se/produkt/herdins-guld-silverbronsspray/

(Fast jag använder faktiskt själv föregångaren den som var på små bruna flaskor, förmodligen giftiga som bara tusan med dagens mått mätt... Den enda guldfärg jag hittat so far som inte ser ut som skit då den torkat. Bra om man behöver fylla i saker eller fixa mindra ytor. Men jag har bara använt den xylenbaserade.)

Daisy, Daisy, Give me your answer, do!