Roliga saker man minns genom åren - SweC 20 år

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2003

Fått mycket hjälp av alla recensioner och artiklar. Kollade tillbaka på gamla inlägg från när man var liten och jävlar vad man skrattade åt ens försök att vara rolig och sin okunskap. Minns att jag en gång brände en CD endast med genvägar till mappar.

Minns speciellt fighten om övriga ämnen och SWEC-serierna

Skickades från m.sweclockers.com

Autocorrect
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2003

Blev medlem för snart 16 år sedan och även om man bara mest hängt så är mitt minne när jag skulle regga mig. Fick felet att mitt IP var blockat och att jag skulle kontakta admin med felkoden. Fanns ingen felkod någon stans och till slut mailade jag dem surt och då visade det sig att man skulle trycka på en länk i texten som var i samma font och storlek som den vanliga texten, man såg inte det var en länk så drog aldrig musen över den. Efter de så fint förklarat detta för mig med en bild och inringning kunde jag skicka felkoden och regga mig till slut🙈

P280 | Ryzen 1600X | GTX 1080Ti | 32GB DDR4 | 850 EVO x2
BlackWidow Chroma v2 | G502 | ROG Sheath | G933
PG279Q 27" | U2713HM 27" | Rift + Touch

Skribent för SvenskaDiablo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2005

Jag blev medlem 2005 i samband med att jag skulle sätta ihop min "Obliviondator" som bestod av en Athlon64 3700+, 2GB DDR PC-3200 och ett X1900XT. Det jag minns mest från forumet och datorvärlden generellt från den tiden var det kollektiva suktandet efter en FX-57, hypen runt Shader Model 3.0 och att låsa upp pipes på sitt 6800 LE var bland det häftigaste man kunde hålla på med.

Det är skrämmande att gå igenom sin posthistorik och se hur okunnig man var men forumet har varit väldigt hjälpsamt och lärorikt under alla år.

CPU: AMD Ryzen 7 1700X + Corsair H110i GT MB: ASUS PRIME X370-PRO Grafik: ASUS STRIX 1070 Ti A8G RAM: Corsair LPX 2x8GB 3000 MT/s SSD: Samsung 960 EVO 500GB PSU: Corsair RM850x NAS: Synology DS212j HMD: Oculus Rift CV1 + Touch

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2002

Många minnen blev det. Ett är ju när SweC hade sin första monter på Dreamhack, måste vart summer 04? Någon som minns? Vi hade den tillsammans med FZ.

@Kr^PacMan @Edin har inte ni kvar bilder från den gången?

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2001
Skrivet av Fook:

Minns jag rätt så gjorde jag (Lennart) på den tiden front-end (webdesign och HTML) men programmerar-Johan skrev hela back-end själv. En sak jag hade förträngt var hur jag som webmaster måste sitta och Photoshop-redigera alla de där redaktionsbilderna @Mental postade ovan för att få de att se hyffsat OK ut tillsammas. Såg ofta ut som f**n när jag fick de på mail.

Nja, det var väl mest diverse fulhack i vBulletin som jag minns det. Jag skrev definitivt inte nån hel back-end själv. Det med lite mer kod som jag gjorde var första varianten på Marknaden som blev jädrigt stelbent och inte särskilt populär. Lär innehållit mängder med säkerhetshål dessutom... fast det gällde garanterat själva vBulletin med. Alla PHP-hack från den här tiden var ju helt hopplösa.

En kollega såg redaktionsbilden och kom och frågade om det var jag. Jösses, 17-18 år sen (jag var inte med från början)

//"Programmerar-Johan"

42

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vagnhärad
Registrerad
Feb 2003

Bamse någon? Har även några minnen av nån prat om en viss Bäver. om jag inte tar fel nu.

Väligt heta ämnen då.

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Andra sidan järnvägen
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Rich:

Många minnen blev det. Ett är ju när SweC hade sin första monter på Dreamhack, måste vart summer 04? Någon som minns? Vi hade den tillsammans med FZ.

Måste rota i arkivet men jag kan mycket väl ha något från dhs04. Det var nog då jag fick min finfina blåa musmatta av Edin

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
QuakeNet
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Rich:

Jag kikade i gömmorna på min workstation men hittade bara fotot från SweC-träffen. Borde finnas ett gäng bilder från DHS04. Hittade lite bilder från DHS06 dock, bland annat när Gotall hade graveringsduell med Wolverine:

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Asus P9X79 :: Core i7 3820 :: 32 GB RAM :: Samsung 830 256 GB :: 2x Intel 910 400 GB PCIE :: PNY Geforce GTX 970 XLR8 :: Gigabyte Odin GT 800W :: 2x Samsung Syncmaster S27A950D
NAS: SuperMicro X10-SLM-F :: Core i3 4130T :: 24 GB Kingston ECC :: Ri-Vier RVS2-06A 12Bay 2U :: IBM M1015 (IT) :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+ ::

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
A.ROOT-SERVERS.NET
Registrerad
Jul 2001

Jag sparade ner en del kul bilder.
Garfield, Castor och Swec-serierna.
http://www.heidling.se/sweclockers/

Medlem #14

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Andra sidan järnvägen
Registrerad
Jul 2001

Hittade ett par bilder i en gammal gömma

Fotat på DHS04

Minnena kring vad vi ser på bilderna sviker dock men det är tidstypiskt tidigt 2000-tal

Nån som känner igen sitt bygge?

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Mar 2003

Haha bästa tråden på länge, grattis Swec!
Hade ett konto sen 2001 men fick regga om mig av någon anledning som jag inte kommer ihåg.
Men gud så mycket tid man hängt här på Sweclockers, många timmar har det blivit <3.

Game: Intel i5 2500K 3,3GHz, 16Gb DDR3, AMD 280X, 2x OCZ 250Gb

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Kurkkio
Registrerad
Okt 2001

Ja, jäklar vad många fina minnen från den tiden! @Edin gick bland annat runt och bjöd på en massa hembakade bullar om jag minns rätt. Och så var vi ett gäng som gick och käkade pizza – och jag upptäckte en kebab special (eller Viking special hette det nog där), alltså en kebabpizza med pommes på.

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2017

Happy 20th birthday!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oslo
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av ekstam:

Da_Bear ja, av någon anledning så är detta nog den enda screenshot jag har från forumet över huvud taget. Hur gick det egentligen?

Hahaha, det där screenshotet gav mig många fina minnen!

Grattis på födelsedagen Swec! <3

Jag joinade Sweclockers i mitten på högstadiet när jag skulle bygga en 5v/12v fancontroller med bi-color leds, det var nog tidigt 2000 tror jag.

En av mina favoritminnen är när vi skulle ha Swec-träff på Arvikafestivalen i 2004, men bara jag och @JonasC dök upp.
Året efteråt hängde jag massa med @Supergirly, om någon minns henne?

@CCWarlock vi möttes väl någon gång i Sthlm? Var @Crazyferret också med?

2003 så fajtades jag och @QazTaz i SM i överklockning om jag inte minns fel?

...Good times.

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Stockholm, Sverige
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av [krook]:

Hahaha, det där screenshotet gav mig många fina minnen!

Grattis på födelsedagen Swec! <3

Jag joinade Sweclockers i mitten på högstadiet när jag skulle bygga en 5v/12v fancontroller med bi-color leds, det var nog tidigt 2000 tror jag.

En av mina favoritminnen är när vi skulle ha Swec-träff på Arvikafestivalen i 2004, men bara jag och @JonasC dök upp.
Året efteråt hängde jag massa med @Supergirly, om någon minns henne?

@CCWarlock vi möttes väl någon gång i Sthlm? Var @Crazyferret också med?

2003 så fajtades jag och @QazTaz i SM i överklockning om jag inte minns fel?

...Good times.

Det har jag ett vagt minne av också. Oklart om det var Stockholm dock, såvida det inte var senaste tre åren.

Kan ha varit något evenemang eller fest också.

Litet projekt

yayaya I am Lorde yayaya

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oslo
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av CCWarlock:

Det har jag ett vagt minne av också. Oklart om det var Stockholm dock, såvida det inte var senaste tre åren.

Kan ha varit något evenemang eller fest också.

Kan ha varit någon festival!
Var det förresten du som köpte @axzell hemmabyggda vattenblock av mig? Eller Ln2 behållaren?

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Stockholm, Sverige
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av [krook]:

Kan ha varit någon festival!
Var det förresten du som köpte @axzell hemmabyggda vattenblock av mig? Eller Ln2 behållaren?

Oklart! Jag köpte ett hemmaluat block precis i början, 2000-2001.. sen sparade jag ihop till ett Maze2 istället. Aldrig kört LN2.

Litet projekt

yayaya I am Lorde yayaya