OÖPPNAD Samsung Galaxy watch 42mm Svart

Permalänk
Medlem

OÖPPNAD Samsung Galaxy watch 42mm Svart

Hej,

Fick denna klocka på köpet vid Samsung TV 1 Mars 2019.

Kvitto medföljer, vid ev. garanti ärenden går det snabbast att kontakta Samsung direkt med kvitto. Detta fungerar precis som om du köpt klocka i butik fast utan återförsäljaren som mellanhand.

Nypris 3600 ca. enl. prisjakt 2019-05-16
Mitt pris: 2900 prutat och klart.

Kan mötas i närheten utav Stockholm, annars finns att hämta i Sundbyberg.
Om skickas, gäller förskottsbetalning utan undantag.

ref. finns från tidigare affärer här på SweC

MVH

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Den kostade, helt ny och utan något eventuellt tillhörande krångel vid supportärenden, 2900 för knappa 3veckor sedan.

Jag kan buda 2200, oöppnad eller inte så är den begagnad.
Blir jobbigt vid supportärenden plus att det är 2 mån mindre garanti än på en ny.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Den kostade, helt ny och utan något eventuellt tillhörande krångel vid supportärenden, 2900 för knappa 3veckor sedan.

Jag kan buda 2200, oöppnad eller inte så är den begagnad.
Blir jobbigt vid supportärenden plus att det är 2 mån mindre garanti än på en ny.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad kul att den var på rea för 3veckor sedan!

Du verkar tyvärr inte veta vad du pratar om angående supportärenden, så orkar inte kommentera där. Finns inget som skiljer.

2 månader skillnad, absolut. Därmed 2900kr istället för nypris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ratroder:

Vad kul att den var på rea för 3veckor sedan!

Du verkar tyvärr inte veta vad du pratar om angående supportärenden, så orkar inte kommentera där. Finns inget som skiljer.

2 månader skillnad, absolut. Därmed 2900kr istället för nypris.

Skapligt aggressiv ton du har då. Tar tillbaks mitt bud, ingen lust att göra någon typ av affär med dig.

Den har legat där i krokarna flera gånger tidigare.

Jag tänker inte betala fullpris för en två månader gammal produkt.

Lycka till med försäljning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Skapligt aggressiv ton du har då. Tar tillbaks mitt bud, ingen lust att göra någon typ av affär med dig.

Den har legat där i krokarna flera gånger tidigare.

Jag tänker inte betala fullpris för en två månader gammal produkt.

Lycka till med försäljning.

Skickades från m.sweclockers.com

Lycka till!

Permalänk
Medlem

För att göra det klart för andra intressenter eftersom säljaren inte vet, så skiljer det visst på en andrahand köpt produkt från en privatperson jämfört med orginalkunden i garanti och supportärenden. Skiljer från återförsäljare till återförsäljare men inget är garanterat om du inte är orginalkunden

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

För att göra det klart för andra intressenter eftersom säljaren inte vet, så skiljer det visst på en andrahand köpt produkt från en privatperson jämfört med orginalkunden i garanti och supportärenden. Skiljer från återförsäljare till återförsäljare men inget är garanterat om du inte är orginalkunden

Då kan du kanske skriva ut vad som skulle skilja så alla lär sig (inkl. mig) således inte produkt är kopplad till personuppgifter som skulle kunna strula till ev. garantiärenden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ratroder:

Då kan du kanske skriva ut vad som skulle skilja så alla lär sig (inkl. mig) således inte produkt är kopplad till personuppgifter som skulle kunna strula till ev. garantiärenden?

https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.695268/garanti-kopa-begagna...

Sen krånglar de flesta företag inte ändå.
Därmed har vi skrivit eventuella problem.
De har alltså rätt att neka garantiärenden pga att man inte är första ägaren.

Detta har dock väldigt lite att göra med att ditt pris är på tok för högt

Låt oss säga att jag köpte en klocka för 2900 för tre veckor sedan och nu ville sälja den för samma peng. Hade det känts rimligt?

Du har fått klockan på köpet och vill sälja den för vad den kostade för tre veckor sedan. Känns det rimligt? Hade du köpt en sån vara?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

@NisseG91

Samsung har aldrig rätt att neka sin egna fabriksgaranti vännen
Återförsäljare har dock rätt att neka garanti som går över fabriksgaranti pg.a. att den är frivilligt satt från deras sida enl. lag, hur länge har du försökt googla en vettig artikel?

Denna klocka är direkt från Samsung och fabriksgaranti gäller utan något konstigt lull lull som du så kärt inte kan hålla dig från att kladda om för att du haft en dålig dag över en annons på internet och inte vet vad du pratar om.
Jag säljer den inte för 3600kr, utan 2900kr orörd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ratroder:

@NisseG91

Samsung har aldrig rätt att neka sin egna fabriksgaranti vännen
Återförsäljare har dock rätt att neka garanti som går över fabriksgaranti pg.a. att den är frivilligt satt från deras sida enl. lag, hur länge har du försökt googla en vettig artikel?

Denna klocka är direkt från Samsung och fabriksgaranti gäller utan något konstigt lull lull som du så kärt inte kan hålla dig från att kladda om för att du haft en dålig dag över en annons på internet och inte vet vad du pratar om.
Jag säljer den inte för 3600kr, utan 2900kr orörd.

Skickades från m.sweclockers.com

Samsung har all rätt att neka sin egna fabriksgaranti.

.. .."Vännen" .. ..

Har varit där, har gjort det. Inte en eller två gånger...... Som andrahandsägare, är dom riktigt riktigt jobbiga.

Läs det finstilta här https://www.samsung.com/se/support/warranty/

Dessa klockor kommer o går här.
om nån månad får man en för 2K

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Jag var faktisk inne på att köpa denna klocka tidigare och såg din första annons men som folk skriver är priset alldeles för högt. Hade du inte uppe denna annons för två månader sen också och fick samma svar av intressenter?

Varför skriver jag undrar du säkert? för att jag hade nog köpt klockan av dig om du sålt för säg 2200-2500 kr, så tänker nog många andra intresserade också.

När man fått något "gratis" och sen väljer att sälja begagnat till butikspris så känns det girigt. För min del blev det köp i butik istället.

Vill inte verka dryg men den blir nog osåld för ditt begärda pris.

Lycka till!

/E

Permalänk
Medlem
Skrivet av ratroder:

@NisseG91

Samsung har aldrig rätt att neka sin egna fabriksgaranti vännen
Återförsäljare har dock rätt att neka garanti som går över fabriksgaranti pg.a. att den är frivilligt satt från deras sida enl. lag, hur länge har du försökt googla en vettig artikel?

Denna klocka är direkt från Samsung och fabriksgaranti gäller utan något konstigt lull lull som du så kärt inte kan hålla dig från att kladda om för att du haft en dålig dag över en annons på internet och inte vet vad du pratar om.
Jag säljer den inte för 3600kr, utan 2900kr orörd.

Skickades från m.sweclockers.com

Otrevlig, girig och använder dig utav härskartekniker. Du lär vara rolig på fest oavsett vad nypris råakr vara just exakt nu så var nypris, alldeles nyss, samma som du begär. Förstår du verkligen itne hur galet det låter?

Om jag hade köpt en klocka när den kostade 2900 och försökte sälja den för samma pris nu. Hade du tyckte det var ett bra pris?

Om man fick en klocka helt gratis och försöker sälja den för vad klockan nyss kostade HELT NY, hade du tyckt det var ett ok pris?

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!