Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2018
Skrivet av ExcZist:

Ja du kan spela det.
Spelet verkar kul än så länge, spelat 1 timma och 36 minuter.
Dock så gillar jag inte att spelet är så blurry samt att jag vill kunna ändra ljus styrkan/Fov i spelet
Men det flyter på bra med 1070/I7 5960X i 1440p Ultra men i 4k så får jag cirka 40-60fps i medium.
har märkt 1 bug än så länge och det är att varje gång jag laddar om pistolen så skjuter den 1 skott
Spelet får 7/10 av mig pga att jag tycker spelet känns tomt på något vänster,vet inte riktigt varför men jag hoppas de lägger in mer saker i spelet eller så är det jag som spelar spelet fel haha
Kommer som sagt vänta tills de jag ska spela med sen slutat jobbet så man kan lira ett par timmar kanske

Bättre bugg än min där jag gick från att ha 170-något skott till slut på ammunition utan att skjuta något

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II | Logitech G403 | SteelSeries QcK - XXL Musmatta | Mitt skrivbord Windows 2019 x64 Enterprise LTSC | ASUS MG279Q | Behöver du hjälp? Egna skriverier

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Purgatory
Registrerad
Mar 2004

Är det någon som klarat uppdraget på Dyviks Udde, det som går ut på att rensa området på metallfän? Vet inte hur många timmar vi tillbringat där nu över flera kvällar men inte f*n blir det nån mission completed för det.

Ryzen 1700, Msi Tomahawk, Vega 64 + Eiswolf 240, Samsung no-name b-die @ 3200.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Aug 2013

Den är buggad tyvärr :/
Det står bara Clear the area of the machines.
Hoppas dom fixar den snart!

Morderkort: Gigabyte Z390 AORUS MASTER - Processor: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz 16MB - Grafikkort: Gigabyte Extreme ED Aorus 1080ti 11GB - Interminne: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB PRO - SSD: Samsung 970 EVO 250GB, Samsung 860 EVO 1TB, Samsung 850-Series EVO 500GB - Processorkylning: Corsair Hydro H115i RGB Platinum - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: Corsair RM850X 850W v2 - Tillbehör: Mus: Logitech G603, Tangentbord: CM Masterkeys Pro S, Headset: Kingston HyperX Cloud Flight, Skärm: Lenovo Legion Y27gq-20 27-tums 1440p

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Purgatory
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av segafreaktwo:

Den är buggad tyvärr :/
Det står bara Clear the area of the machines.
Hoppas dom fixar den snart!

Jag läste det också men hoppade någon hade råkat snubbla runt buggen, så att säga ;). Dock har jag kikat på nästa ö och den såg inte kul ut så kanske lika skönt att lura runt lite till på Norra Saltholmen...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Mar 2011

Har roligt i spelet men skulle ha roligare om man inte fick blackscreen och krascher var och varannan minut
Tror jag har max 20min sammanhängande speltid hittils utan en krasch
2 olika scenarion vid krasch
1)
Får svartskärm, ljud i bakgrunden cirka 30sec-1min sedan bumpad ut till desktop utan någon form av varning eller meddelande
2)
Får svartskärm med varningsljud (windows "ding") med krasch till desktop och meddelandet att directX har kraschat eller slutat fungera

I övrigt så ser spelet jättesnyggt ut och jag gillar atmosfären i spelet och gameplay

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2018
Skrivet av The Kristoffer:

Att tänka på är ju att stålenhag och Avalanche inspirerats av samma saker under samma förutsättningar. Mutant är bra mycket äldre. Stålenhag var ju inte heller först. Det gör förvisso inte saken lättare att de faktiskt hade samtal om temat. Komplicerat i vilket fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, fast om ser på hur Stålenhag inspirerats av Mutant och hur Avalanche inspirerats av Stålenhag så får man nog säga att Avalanche approach mer liknar kopiering än inspiration. Därav att det känns rätt surt om man som jag är ett stort fan av Stålenhag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2002

Det som får mig till att avvakta ett tag med detta är:
1. Endast spelhosten får progress - har man sagt något om detta från utvecklarnas sida?
2. Ständiga krascher som majoriteten rapporterar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Purgatory
Registrerad
Mar 2004

"Klarade" spelet i eftermiddags. 60 timmar spelglädje blev det enligt Steam :).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Aug 2013

Nu när det har gått lite tid sedan release, hur upplever ni spelet? mvh Freron

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015
Skrivet av freron:

Nu när det har gått lite tid sedan release, hur upplever ni spelet? mvh Freron

Ett tag sedan Jag spelade men nu blev jag lite sugen igen. Fortfarande lika billigt. Utmanande.

i7 6700k | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x8 GB Corsair Vengence 2400MHz Cl 14 + 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 1000TB thin provision

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2018

Jag har nog tappat intresset. Det var för långsamt i hur storyn utvecklas. Bara massa pangande, och lika fruktlösa besök i diverse hus i sökandet efter överlevande. Det ger inte särskilt mycket. Kanske när backloggen är avklarad.

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II | Logitech G403 | SteelSeries QcK - XXL Musmatta | Mitt skrivbord Windows 2019 x64 Enterprise LTSC | ASUS MG279Q | Behöver du hjälp? Egna skriverier

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Värt köpa detta spelet för singleplay? Har ingen kompis att lira med, såvida inte cross-platform funkar. Inget stort fan av multiplayer heller iofs. Ser kul ut iaf, hoppas det funkar solo..

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Purgatory
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av arvidh:

Värt köpa detta spelet för singleplay? Har ingen kompis att lira med, såvida inte cross-platform funkar. Inget stort fan av multiplayer heller iofs. Ser kul ut iaf, hoppas det funkar solo..

Lätt värt! Största behållningen med att ha en medspelare är förstås att striderna blir lite lättare, och att du har någon att skrika "SHIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIT" till när du går runt ett hörn, ser ett par motståndare och spårljusen börjar flyga. Det är dock ingen deal-breaker att lira solo, IMHO.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2001

Jag körde det solo. Känns rätt jag är ju ensam överlevare liksom. Fast varför överlevde jag kom detta fram någonsin i storyn?

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
Asus Strix GTX 2080 ti

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Aldric T:

Lätt värt! Största behållningen med att ha en medspelare är förstås att striderna blir lite lättare, och att du har någon att skrika "SHIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIT" till när du går runt ett hörn, ser ett par motståndare och spårljusen börjar flyga. Det är dock ingen deal-breaker att lira solo, IMHO.

Coolt! Kanske får köpa det då. Saknat att lira openworld ända sen jag klarade ut far cry new dawn.

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007

@oqvist:
Spelaren (och eventuella polare i co-op) var ute med båt i skärgården när shit hit the fan hemma. Man blir påskjuten på väg hem med båt, och man lyckas kravla i land där man börjar spelet.
Har för mig att det står på hemsidan och beskrevs i nån launch-video.

i5 8600k@4.68 GHz || ASUS ROG STRIX GTX 1080 || 32GB RAM 3000MHz || ASUS Z370-H Gaming || Be Quiet! 580W Modular || Noctua NH-D15 || Fractal Design Define R6 || 3 x 250GB + 1TB SSD, 2TB HDD || ASUS VG278HE & 2x BenQ RL2450HT || Logitech G710 & G700 & G13 & G533
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för verifierade SweC-medlemmar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Är ju så jäkla stort! Typ tagit mig upp på norra Saltholmen, 13 timmar in i spelet...

i7 6700k | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x8 GB Corsair Vengence 2400MHz Cl 14 + 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 1000TB thin provision

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Aldric T:

Är det någon som klarat uppdraget på Dyviks Udde, det som går ut på att rensa området på metallfän? Vet inte hur många timmar vi tillbringat där nu över flera kvällar men inte f*n blir det nån mission completed för det.

Det finns ju en låst dörr i huset. Ska man hitta en nyckel till denna? I så fall var?

Har dyrkar och skill tror jag men har ännu ej lyckats dyrka upp något.

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm: Acer Predator XB271HU || Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Purgatory
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av arvidh:

Coolt! Kanske får köpa det då. Saknat att lira openworld ända sen jag klarade ut far cry new dawn.

Open World kan man sannerligen kalla Generation Zero

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Purgatory
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av Larsp777:

Det finns ju en låst dörr i huset. Ska man hitta en nyckel till denna? I så fall var?

Har dyrkar och skill tror jag men har ännu ej lyckats dyrka upp något.

Ingen aning! Undrat det även jag. Uppdraget säger ju att man ska rensa maskiner. Har själv inte lyckats ta mig in i rummet, inte ens med pansarskott...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av arvidh:

Spelar singleplayer endast. Fungerar jättebra!

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm: Acer Predator XB271HU || Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2018

jaha...cirka 20h in i spelet och så nu börjar kraschandet nu för mig med, kan logga in och spela i 5 min sen dör spelet..:/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Mar 2005
Skrivet av scienta:

... vad slogs man emot i Sverige på 80-talet ?

Ryssarna

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu