Streama min PC till TV

Permalänk
Medlem

Streama min PC till TV

Hej!

Längesedan jag skrev på forumet men är en gammal sweclocker-räv som nu behöver hjälp.
Har sökt massor på nätet men får inte klarhet i det hela, mest gamla trådar och artiklar som hittas..

Det är 2019! Nog måste det gå att, inom mitt lokala nätverk, streama min PCs skärm till min samsung Q7 (årsmodell 2017)?
Har försökt med chromecasten, det funkar inget vidare, apple TV likaså.
Har ju läst att det finns Miracast, men detta verkar omöjligt att få min PC att klara av (8600k, gtx 1060).

Nog måste det gå att år 2019, hyffsat laggfritt gå att helt och hållet streama ljud och bild från en PC till en TV???! Letar efter något likt apples Airplay som funkar klockrent.

Vill få motsvarande upplevelse som om jag kopplar en HDMI kabel.. men det är 30 meter till TVN.. ingen bra lösning.

Tacksam för svar

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Testat steamlink?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Ser att samsung har en steamlink app! Ska testa direkt. Tack!

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Finns inte mkt som slår en hdmi kabel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@isak88: Så här gör jag, dock med en LG TV OLED C7

På datorn starta Windows media player, klicka direktuppspelning i menyn, nästa ruta aktivera mediadirektuppspelning, ha Windows media player igång, klicka på Ordna och lägg till de media du vill ha åtkomst till från andra enheter tex din TV.

Ska gå bra att starta din TV mediaspelare nu och bläddra bland de media du delar ut, samt spela upp dessa.

Detta är det enklaste sättet, nackdel är att datorn behöver vara igång förstås, Inte säker på hur bra din TV är med olika filmformat, men LG OLED C7 spelar upp allt man kastar på den även 4K HDR 10bit HEVC osv helt laggfritt..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! Grymt. Kör just nu steamlink och det fungerar riktigt bra. Även spel som inte startas via steam, filmer, program etc flyter perfekt.

Ska prova gustavssons tips också! Tack igen

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Vill man bara spela upp media som finns på datorn så finns ju Plex, vilket även fungerar över internet. Appen kostar förvisso en dryg femtiolapp.

Skickades från m.sweclockers.com