Quiz om spelmusik – del 2

Permalänk
Medlem

6/10, två vilda gissningar gav rätt. Command & Conquer, Skyrim, Doom och Deus Ex var det jag kunde. Allt annat hörde bara till titlar jag aldrig spelat.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

9/10.

Det var inte så många jag hade spelat (4 st, om jag minns rätt), men jag svarade bara det för mig mest kända spelet av alternativen och det var en fungerande strategi.

Permalänk
Medlem

9/10. Första gången jag känner att jag fick fler poäng än jag var värd. 4-5st var rena chansningar xD

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

”2/10 Korrekta svar!
Det här gick ju inte så bra. Brukar du spela med musiken avstängd?”

Ja, faktiskt. Musiken är det första jag stänger av i spel, så otroligt frustrerande att ha musik på när man spelar.

Permalänk
Medlem

Monkey Island-musiken var ju ledmotivet för hela serien, inte specifikt för ett spel ...

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

6/10.... och sumpade två spel som jag kört själv

Rätt svår quiz!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

4/10 inte många spel som är i min smak men stort plus för att ni tog med Monkey Island, älskar MI !!!

Permalänk
Medlem

9/10 Gissade på så många så hade bara flyt, försökte gå på känslan i musiken!

Visa signatur

Varje dag är inget problem!
CPU: Core i7 2600K | Kylare: BeQuiet! Pure Rock | RAM: Corsair 16GB (4x4GB) DDR3 CL9 1600Mhz | SSD: Samsung SSD 840-Series | GPU: MSI GeForce GTX 1060 6GB | Ljudkort: Avid Mbox | Monitorer: Yamaha HS5 | Router: MikroTik hAP ac² |

Permalänk
Medlem

8/10 utan att lyssna på musiken. Lite väl förutsägbart

Permalänk
Medlem

10/10! Trots att jag tycker att den kanske hade något mindre kända låtval än förra quizen. Kvalificerade gissningar på två av dem. Monkey Island, Final Fantasy, Deus Ex och Baldur's Gate tog man på ungefär en halv sekund. Roligare att scrolla så man inte ser alternativen innan man lyssnar!

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Hank Solo:

”2/10 Korrekta svar!
Det här gick ju inte så bra. Brukar du spela med musiken avstängd?”

Ja, faktiskt. Musiken är det första jag stänger av i spel, så otroligt frustrerande att ha musik på när man spelar.

Då missar du mycket av atmosfären det bringar. Testa att ställa ner musiken istället för att stänga av den.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Älskar musiken i Bastion

Permalänk
Medlem
Skrivet av AReal_Human:

5/10, dags att sätta igång rollercoaster tycoon!

JAAAA! ett perfekt avslut på quizen! 6/10

Permalänk
Medlem

5/10, men har aldrig hört skyrim låten spelas tidigare och har typ 300 timmar i spelet. När spelas den?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Då missar du mycket av atmosfären det bringar. Testa att ställa ner musiken istället för att stänga av den.

Nej tack, vill inte ha musik på i spel, är bara irriterande.

Permalänk

Är det bara jag som ser hammaren och skäran i quizbilden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Monkey Island-musiken var ju ledmotivet för hela serien, inte specifikt för ett spel ...

Ja, men det är klar skillnad på hur ledmotivet låter i varje del. Olika instrument, olika arrangemang, osv. Visst blir det lite svårare när alla har den musiken, men The Curse of Monkey Island låter klart mer modernt än de andra två.

Permalänk

7/10 Men hur i helsefyr kunde jag missa Skyrim.. Ett av mina absoluta favoritspel!

Permalänk
Medlem

9/10 Korrekta svar!
Du är riktigt grym på spelmusik! Är du en sån där som brukar låta spelmenyn stå på i bakgrunden på middagsbjudningar?

var två jag chansa på en hade jag rätt en hade jag fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adrikkropotkin:

Är det bara jag som ser hammaren och skäran i quizbilden?

Det var det första jag reagerade på också. Det kändes lite smygkommunistiskt.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Adrikkropotkin @Enity när jag satte ihop bilden såg jag det inte, men en stund efter det var publicerat såg jag det. Undermedveten önskan om att vi alla ska spela tillsammans?

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

7/10 har bara spelat 2-3 spel av dom

Visa signatur

Intel Core i9 9900K 4.6ghz, Gigabyte RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC,
ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING Samsung 970 EVO Plus 1TB, Fractal Design Define R6 Gunmetal, Corsair RM1000x, Corsair 32GB DDR4 3200MHz, Noctua NH-D15, Asus Xonar Essence STX II Acer Predator XB271HU, Logitech G Pro Wireless, CM Storm Quickfire TK, Logitech C920, Sennheiser GSP670

Permalänk
Medlem

Första spelmusik quizet gav mig 9/10 nu blev det 5/10 många av spelen jag inte spelat..

Permalänk
Medlem

7/10. I många fall var det bara att gissa på den mest kända av de tre speltitlarna även om jag inte kände igen musiken. Så det är ett tips till nästa gång, ställ tre jämbördiga titlar mot varandra 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk

6/10 med 100% gissningar.

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Kingston SNV2S1000G, HDD *6, EVGA G2 750W, Windows 10 Pro 64bit.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 64bit. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Freezer64Pro:

6/10 med 100% gissningar.

Samma här. Har nog bara spelat 5-6 spel av de som var med som alternativ.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av loevet:

@Adrikkropotkin @Enity när jag satte ihop bilden såg jag det inte, men en stund efter det var publicerat såg jag det. Undermedveten önskan om att vi alla ska spela tillsammans?

Det var en fyndig bild! Det bästa är väl ändå att umgås i grupp?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

8/10 utan att ens lyssna.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk

@Adrikkropotkin:
Jag kan se en skära, men var hittar man hammaren. Jag kan inte se någon.

Freezer

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Kingston SNV2S1000G, HDD *6, EVGA G2 750W, Windows 10 Pro 64bit.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 64bit. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Dock aldrig så bra som genom ett SID chip, eller hur?

Indeed, indeed