Samtal bryts exakt 2min och 8sek - Varför?

Permalänk

Samtal bryts exakt 2min och 8sek - Varför?

Har ett väldigt konstigt problem, som rubriken lyder så bryts många av mina samtal (ingående och utgående) på exakt 2min och 8sek. Även så hörs inga uppringningstoner.

Har formaterat om telefonen 2ggr men båda problemen kvarstår

någon som vet av vad det kan vara?

Samsung note8

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Har du varit i kontakt med din operatör? Kanske är på deras håll felet ligger?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har upplevt att mina samtal läggs på också, jag har Tele2. Har dock inte tänkt på samtalstiden.
Upplevde en gång när jag snackade med en kompis att massa knapptryckningar lät också; vare sig han eller jag tröck några knappar då vi körde bil. Tror det är några praktikanter på NSA som tabbar sig.

(BÅDA HAR BLUETOOTH!)

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Skrivet av Astroastro:

Har ett väldigt konstigt problem, som rubriken lyder så bryts många av mina samtal (ingående och utgående) på exakt 2min och 8sek. Även så hörs inga uppringningstoner.

Har formaterat om telefonen 2ggr men båda problemen kvarstår

någon som vet av vad det kan vara?

Samsung note8

Tack på förhand.

Fick du nån lösning på det här? Har exakta samma problem sedans ett tag bakåt, hittar ingen lösning.

Visa signatur

Anime. Games. Life.

Permalänk
Medlem

Sätt SIM:et i en annan telefon. Om det är samma problem där, prata med operatören.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guardrail:

Fick du nån lösning på det här? Har exakta samma problem sedans ett tag bakåt, hittar ingen lösning.

Har du tagit hur SIM-kortet och satt tillbaka det?

Hade liknande problem men efter jag tog ur kortet och putsade lite på det och satte tillbaka det. Efter det har jag inte haft något problem, har Tele2

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
99:e percentilen

Detta må vara ett långskott, men det kan inte skada att nämna det: 2 minuter och 8 sekunder är 128 sekunder. Maxvärdet för en char eller motsvarande (8-bitars signed integer) är 127.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av pre-dator:

Sätt SIM:et i en annan telefon. Om det är samma problem där, prata med operatören.

Skrivet av hellmix:

Har du tagit hur SIM-kortet och satt tillbaka det?

Hade liknande problem men efter jag tog ur kortet och putsade lite på det och satte tillbaka det. Efter det har jag inte haft något problem, har Tele2

Har nu provat mitt sim i annan telefon, inga problem. Däremot en annan persons sim i min telefon gav också upp precis på 2 minuter 8 sekunder. Får nog ta kontakt med Samsung.

Skrivet av Alling:

Detta må vara ett långskott, men det kan inte skada att nämna det: 2 minuter och 8 sekunder är 128 sekunder. Maxvärdet för en char eller motsvarande (8-bitars signed integer) är 127.

Har också funderat på det där, kan ju inte vara en slump att det är 128 sekunder.

(edit)
Ingen direkt lösning, men ställt om telefonen till att hålla sig till 2g/3g-nätet, vilket verkar fungera tills vidare. Ingen lösning direkt, men iallafall en pålitligare telefon.
(/edit)

Visa signatur

Anime. Games. Life.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guardrail:

Har nu provat mitt sim i annan telefon, inga problem. Däremot en annan persons sim i min telefon gav också upp precis på 2 minuter 8 sekunder. Får nog ta kontakt med Samsung.

Har också funderat på det där, kan ju inte vara en slump att det är 128 sekunder.

(edit)
Ingen direkt lösning, men ställt om telefonen till att hålla sig till 2g/3g-nätet, vilket verkar fungera tills vidare. Ingen lösning direkt, men iallafall en pålitligare telefon.
(/edit)

Har du testat att bara stänga av VoLTE?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Har du testat att bara stänga av VoLTE?

Bra tips! Provat ett samtal hittills, fungerar. Återkommer med hur det går.

Visa signatur

Anime. Games. Life.

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Har du testat att bara stänga av VoLTE?

Återvänder för att tacka för tipset, funkar än så länge prima!

Visa signatur

Anime. Games. Life.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guardrail:

Återvänder för att tacka för tipset, funkar än så länge prima!

Brukar vara standard problem när det gäller tappade samtal

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk

@Guardrail:

hittade lösningen, STÄNG AV 4G samtal och allt fungerar som det skall

Permalänk