Permalänk
Medlem

Köpes: GTX 1070

Kollar lite om någon sitter på ett GTX 1070. Får inte ta upp fler än 2 platser och inget tydligt coilwhine då jag har burken på skrivbordet.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem

Har 2st som är köpta 2019-02-05
https://www.inet.se/produkt/5400099/evga-geforce-gtx-1070-8gb...
Kan kanske sälja ett beroende på vad jag du är villig att betala.
Korten sitter ihop med min 5960X i sli.

Permalänk
Medlem

@ExcZist: Jag kan vara intresserad. Prismässigt utgår jag ifrån att jag får ett 1660 Ti som presterar ganska likt och ligger runt 3000:- nytt. 2000:- inkl frakt kan jag tänka mig. Jag minns dock debaclet med överhettat vram på EVGA-korten. Ditt köptes nytt 2019 eller? Kanske inte ett problem på nyare batchar? Det är fortfarande semi-passivt? Hade också för mig att en uppdatering på korten tog bort det.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creutz:

@ExcZist: Jag kan vara intresserad. Prismässigt utgår jag ifrån att jag får ett 1660 Ti som presterar ganska likt och ligger runt 3000:- nytt. 2000:- inkl frakt kan jag tänka mig. Jag minns dock debaclet med överhettat vram på EVGA-korten. Ditt köptes nytt 2019 eller? Kanske inte ett problem på nyare batchar? Det är fortfarande semi-passivt? Hade också för mig att en uppdatering på korten tog bort det.

Yes dom är köpta 2019 som jag skrev ovan.
Men jag vet inte om dessa har något problem då jag inte märkt något.. Edit : Köpte dem egentligen för att jag ville ha Sli men jag spelar inte så mycket jag funderar på att sälja hela burken.
Japp fläktarna är semipassiva så de startar inte om de inte måste.
Jag ska ta mig en funderare på detta om det går bra?

Permalänk
Medlem

@ExcZist: Ta en funderare, jag har inte bråttom.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem

https://www.sweclockers.com/medlem/252168
Yes dom är köpta 2019 som jag skrev ovan.
Men jag vet inte om dessa har något problem då jag inte märkt något.. Edit : Köpte dem egentligen för att jag ville ha Sli men jag spelar inte så mycket jag funderar på att sälja hela burken.
Japp fläktarna är semipassiva så de startar inte om de inte måste.
Jag ska ta mig en funderare på detta om det går bra?
[/quote]

Har en polare som garanterat köper det andra kortet under samma premisser om det skulle vara intressant...?

Permalänk

@Creutz: hej, om du inte redan fått ett köpt kan jag sälja mitt 1070, det är cirka 1 år gammalt fungerar perfekt och har ingen coilwhine

Permalänk
Medlem

@Llama-Berry: Hej, har införskaffat ett 1070 men tack ändå!

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb