Har jag valt rätt skärm med Asus PG279Q?

Permalänk
Medlem

Har jag valt rätt skärm med Asus PG279Q?

tjenare jag beställde denna skärmen igår.. men börjar få funderingar kring denna skärmens ålder..
nu när jag har googlat lite så hittar jag samma skärm ifrån 2015 vilket känns lite segt ?
och att den inte har g-sync2 tex ?

har jag valt rätt skärm PG279Q <---- ?

Krav

* G-sync
* 144hz < uppåt
* 2k
* 27tum

tack på förhand mvh

Rubrik förtydligad – förtydligade ytterligare med vilken skärm det handlar om /Thomas Y
Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

FreeSync är väl betydligt mer prisvärt? Ska väl funka med både nvidia och AMD nu för tiden?
Fast såg nu att det knappt fanns andra skärmar med de specifikationerna.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd

Hade samma skärm som du köper nu, Alltså den har ips, den har G-Sync och 165Hz, Känns endå som en top specad skärm trots sin ålder, Förövrigt är skärmen grym, Bytte dock efter en vecka då den blev för liten för mitt skrivbord, Men jag älskade att spela på den.

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Hedersmedlem

@Doctor9

Jag tog mig friheten att förtydliga din rubrik så att man kan se vad tråden handlar om.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

@Doctor9

Jag köpte den för snart 1 månad sen och är supernöjd. Tycker du gjorde helt rätt val.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad menar du med 2k? Beroende på vem man frågar så kan 2K innebära 1920x1080 (efterkonstruktion från UHD 4K), 2048x1080 (DCI 2K, biografstandard), eller 2560x1440 (bara fel).

Med tanke på den länkade skärmen så antar jag att du menar 2560x1440, men det är bäst att ange upplösningen i siffror i så fall. Både 2K och 1440p kan tolkas lite hur som helst.

Permalänk
Inaktiv

Spelar du mycket fps är det en rätt slö skärm med 4ms och rätt mycket eftersläp.
Jag själv har provat den.

Permalänk
Medlem

Kört 1080p 144hz 1ms i 6 år innan jag köpte denna. I princip bara FPS. Märker ingen skillnad direkt. Hade kanske märkt lite skillnad om jag ställt skärmarna bredvid varandra. Så kan inte hålla med om slö skärm och mycket eftersläpningar. Men alla är ju olika

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

FreeSync är väl betydligt mer prisvärt? Ska väl funka med både nvidia och AMD nu för tiden?
Fast såg nu att det knappt fanns andra skärmar med de specifikationerna.

Har ingen vidare koll på adaptiv synk, men det skiljer sig lite.

nVidia har stenhård validering på sina Gsync skärmar och om jag inte har missförstått det så har Gsync stöd för synkroniseringen för hela spannet i skärmens uppdateringsfrekvens. Dvs typ 30-60/144/240. FreeSync spannet skiljer sig från skärm till skärm.

FreeSync har en specificerad range. Min MG279Q har freesync på 90-144hz (Tror det var 144, men kan vara snäppet under) vilket gör att om jag ska forcera gsync igenom nvidia drivrutiner på den skärmen, så måste jag även justera max fps i spelet då det annars blir lustiga artefakter.

Så Gsync funktionalitet på FreeSync skärmar fungerar, men inte alltid utan problem.

Återigen - om jag inte helt har missförstått det.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Grym skärm jag är jättenöjd med den

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Bildexpert 📺

@Doctor9: Asus PG279Q och de andra G-sync:s premiumskärmarna är väldigt beprövade och ökända för sin exemplarvariation. Men det du ser är rätt. Det har inte hänt någon stort på marknaden sedan 2015 i den här kategorin.

Permalänk
Medlem

det blev den skärmen nu ändå .. ingen blackligth bleeding eller pixel fel så jag är nöjd

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på en ny gamingskärm, vill ha minst 144hz, IPS, g-sync och 2560x1440... Men, denna som det talas om är utgående och går inte att köpa längre på t.ex. Webhallen och Inet, men det finns inte någon nyare motsvarande. Vad göra?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anarkizt:

Jag är sugen på en ny gamingskärm, vill ha minst 144hz, IPS, g-sync och 2560x1440... Men, denna som det talas om är utgående och går inte att köpa längre på t.ex. Webhallen och Inet, men det finns inte någon nyare motsvarande. Vad göra?

Vilken skärm menar du? Om det är PG279Q du menar så verkar det mycket riktigt som att Webhallen slutat sälja den, men t.ex. Inet har massvis i lager.

Permalänk
Medlem

@perost: Ah, ok. Kanske kollade fel på Inet. Men att den är utgående får mig ändå att undra, och den har ju som det sagts här i tråden några år på nacken redan. Kommer Asus med något nytt? Eller är det ultra wide som är det "nya"?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anarkizt:

@perost: Ah, ok. Kanske kollade fel på Inet. Men att den är utgående får mig ändå att undra, och den har ju som det sagts här i tråden några år på nacken redan. Kommer Asus med något nytt? Eller är det ultra wide som är det "nya"?

Stod så på webhallen för någon vecka sedan också, sen hade de flera stycken på lager igen någon dag efter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag köpte Gigabyte 27" LED AORUS AD27QD och är helnöjd! 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC