Ny dator inför WoW Classic! Hur lågt pris kan jag komma ned till?

Permalänk
Medlem

Ny dator inför WoW Classic! Hur lågt pris kan jag komma ned till?

Vet att det finns en liknande tråd, men jag skiljer mig lite i att jag hade velat komma så billigt undan som möjligt men ändå kunna spela WoW classic på max/near max settings. Är inte intresserad i så mycket alls förutom just detta.

Hade tänkt mig en budget på runt 8k, men som sagt nyfiken på om jag kan få ned siffran något!

Hade kunnat tänka mig att lära mig hur man bygger datorer, men även att köpa begagnat från blocket om det brukar vara värt? Är inte alls insatt i hur marknaden ser ut tyvärr, så ni får ha hänsyn till det!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag har inte tid att sätta ihop något paket just nu men ville dock komma in och tipsa om sweclockers marknad istället för blocket. Betydligt mer prismedvetns här på sweclockers än blocket (som oftast är överprisade).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Jag har inte tid att sätta ihop något paket just nu men ville dock komma in och tipsa om sweclockers marknad istället för blocket. Betydligt mer prismedvetns här på sweclockers än blocket (som oftast är överprisade).

Aa tack, upptäckte nyss att det fanns exakt efter jag postade!

Permalänk
Medlem

+ ett begagnat 1070 för ca 2k så har du dig en ok spel dator

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 4ghz, Gigabyte rtx 2060 OC, NZXT H400i, MSI B450M MORTAR, 16gb ddr4 3200mhz, Kingston 240gb ssd, WD blue 1tb 7200rpm, EVGA GQ 650W, Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dundaj:

https://komponentkoll.se/bild/eHoIU.png + ett begagnat 1070 för ca 2k så har du dig en ok spel dator

Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

köp ett vega 56 på netonnet för 3000kr till det här.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Tack för din tid!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kan få denna datorn för cirka 9500-10 000kr av en kille här på sidan. Känns väldigt värt? Har inte tangentbord, skärm eller mus sen innan.

https://komponentkoll.se/bygg/fLFgm/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dundaj:

https://komponentkoll.se/bild/eHoIU.png + ett begagnat 1070 för ca 2k så har du dig en ok spel dator

Varför z390 till en låst propp? Går att få likvärdigt h370 eller b360 för rätt mycket mindre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bygger classic på gamla Wow motorn (10+ år gammal) eller har dom hottat upp den med nyare ögongodis? Gamla wow borde ju starta på en brödrost.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Bygger classic på gamla Wow motorn (10+ år gammal) eller har dom hottat upp den med nyare ögongodis? Gamla wow borde ju starta på en brödrost.

Skickades från m.sweclockers.com

Ska bygga på senaste motorn i BFA.

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem

Haru 8000kr o handlar med så instämmer jag med föregående 2 talare som propositionerat för "vega56" alternativt gtx 1070...på de andra fronterna är allt i princip mehhhh. Wow kan drivas på 2 kärnors cpu, de flesta som säljs nu är på 4 kärnor. Kan du få en ssd eller en .m2 ssd istället för en hdd så gör det, men tänk på att spel som wow är rätt stora, blizzard har inte gett info ännu om du kan enbart installera classic, eftersom en prenumeration av wow krävs för att spela classic så måste du nog räkna med 100gb eller vad nu wow ligger på numera. Rekommenderar minst 250 gb för operativsystem samt wow. Så summeringen min blir, satsa 1/3 av pengarna på en gpu för typ 2-3000 o sen alltannat generiska prylar. Du kan med rätta köpa ett färdigt set eller ett diy set. Bara du håller ribban vid gpu, den byta oftast ut först, köper du något hyfsat så slipper du byta för att support/mjukvara/max settings/ inte stödjer shit.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelfeir:

Haru 8000kr o handlar med så instämmer jag med föregående 2 talare som propositionerat för "vega56" alternativt gtx 1070...på de andra fronterna är allt i princip mehhhh. Wow kan drivas på 2 kärnors cpu, de flesta som säljs nu är på 4 kärnor. Kan du få en ssd eller en .m2 ssd istället för en hdd så gör det, men tänk på att spel som wow är rätt stora, blizzard har inte gett info ännu om du kan enbart installera classic, eftersom en prenumeration av wow krävs för att spela classic så måste du nog räkna med 100gb eller vad nu wow ligger på numera. Rekommenderar minst 250 gb för operativsystem samt wow. Så summeringen min blir, satsa 1/3 av pengarna på en gpu för typ 2-3000 o sen alltannat generiska prylar. Du kan med rätta köpa ett färdigt set eller ett diy set. Bara du håller ribban vid gpu, den byta oftast ut först, köper du något hyfsat så slipper du byta för att support/mjukvara/max settings/ inte stödjer shit.

Skickades från m.sweclockers.com

Tänkte köpa denna begagnat från en kille här, vad tror ni/du om det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av laudanum:

Ska bygga på senaste motorn i BFA.

Dom kommer nog lägga till 4k o en massa dlss och vsync/gsync/frames per second stöd kanske går upp till 100/144/240hz / HDR stöd? lita på att ljudet även blir uppdaterat. Vanilj funkar teoretiskt på en vanlig mobil, men lita på att ny teknik kommer samköras med mjukvaran och det kräver nyare hårdvara för att läsa in den infon. Dom kommer nog också stödja flera cpu kärnor. Tror dock ingen kommer få problem att driva wow classic, det ligger stort intresse i att få en så stor breddning som möjligt för att nå samtliga målgrupper.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av FelixJ93:

Tänkte köpa denna begagnat från en kille här, vad tror ni/du om det?
https://komponentkoll.se/bild/fLFgm.png

Klockrent. Är det en riktig deal så är det toppen. Du kommer säkerligen bli nöjd för du får myvket för pengarna, jag antar att skärm o lull lullet inte ingår. Enbart datan o komponenter?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@FelixJ93: Det begagnade funkar jätte bra för ändamålet . Du sparar 6 k vilket är rimligt (60 % av ny priset ).

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk

Jag hade tittat på AMD nya APUer. Priset med kombinerad gpu och cpu är jevligt svårt att klå! Plus man kan utnyttja freesync osv med detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack så mycket alla för svaren, har bestämt mig för den begagnade! Uppskattar verkligen att kunna få hjälp så här!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FelixJ93:

Tack så mycket alla för svaren, har bestämt mig för den begagnade! Uppskattar verkligen att kunna få hjälp så här!

Skickades från m.sweclockers.com

får du ett bra pris är begagnat alltid bättre. speciellt om garantin finns kvar.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Skrivet av henkiii:

Bygger classic på gamla Wow motorn (10+ år gammal) eller har dom hottat upp den med nyare ögongodis? Gamla wow borde ju starta på en brödrost.

Skickades från m.sweclockers.com

Kommer att ha allt de gamla sakerna från classic men den nya grafiken från wow:battle of azeroth