Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Hedersmedlem

En rysk mjöd från Medovarus. Söt, frisk och god, kanske inte skulle dricka mer än några få under en och samma kväll p.g.a sötman. Framträdande ton av klassisk glögg och juletider tack vare kryddnejlikan, apelsin, kanel och kardemumman

Avnjutes självfallet ordentligt nedkyld i ett passande dryckesglas med asaguden Tor som motiv från den klassiska serien Valhall.

Ger den 4 av 5 åskviggar.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Bodegas Garzon Tannat Reserva 2017, trevligt rött från Uruguay.

Permalänk
Medlem

GT på tanqueray och för lite is...

Permalänk

HK aka Höga Kusten

Permalänk
Medlem

GT på Canning's

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Under kvällen har följande förtärts: Pomologik Gravenstein Ice Ice Baby, Stigbergets x Northern Monk DIPA, Brewdog Mail Order Martian samt Lost Abbey Brett Devo - samtliga har levererat!

Visa signatur

Corsair 400Q - Corsair RM750x - Asus Z170 PRO - i5 6600k - be quiet! Pure Rock - 16gb Corsair Vengeance LP @ 3000Mhz - 1070 Asus Dual OC - 500gb Samsung 750 EVO - Dell U2515h - CM Quickfire Rapid Cherry red

Permalänk

Provar denna! Postade i den icke-alkoholhaltiga tråden först x)

Visa signatur

ASUS ROG G20 | FX770K | GTX 970 4GB | 16gb | PNY 480GB SSD

Permalänk

MSI SKT1 vs. G2 följs med spänning tillsammans med denna goding.

Permalänk
Medlem

Blev tipsad om en brandy som skulle vara god o smutta på. Har aldrig köpt det tidigare. Sippar på den nu, & måste säga att jag gillar den starkt.Jag som annars mest dricker rom, gillar den helt klart. Den har romens sötma. samt eklagrade smak.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Den här drack jag igår.

Mikkeller Northern Trails, exklusiv för SAS och finns alltså bara på flygen vad jag vet.
Är brygd för att smaka bra på flyget i luften 😁

Permalänk
Medlem

@anon42512: Stressade i mig en sån på ett 2h flyg från Stockholm till Frankfurt för drygt ett år sen. Vevade efter flygvärdinna (värdist, värdör!?) så fort bälteslampan gick av. Var ju tvungen att hinna prova innan landning igen. Undrar hur de kom fram till att den gör sig bra på hög altitud..

Ikväll:

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Den här drack jag igår.

Mikkeller Northern Trails, exklusiv för SAS och finns alltså bara på flygen vad jag vet.
Är brygd för att smaka bra på flyget i luften 😁

Skrivet av gibbon_:

@anon42512: Stressade i mig en sån på ett 2h flyg från Stockholm till Frankfurt för drygt ett år sen. Vevade efter flygvärdinna (värdist, värdör!?) så fort bälteslampan gick av. Var ju tvungen att hinna prova innan landning igen. Undrar hur de kom fram till att den gör sig bra på hög altitud..

Ikväll:

Man har forskat rätt mycket i det där varför maten inte smakar något vidare på flygplan, och konstaterat att en stor bidragande orsak är att den tunnare och torrare luften i ett flygplan gör doftsinnet mindre mottagligt. Förmågan att smaka sött och salt påverkas också.

Kan bara anta att samma sak gäller öl.

Det vore i övrigt skoj att testa de där ölsorterna på marken. Kommer de bli helt underbara smakbomber, eller blir de bara helt obalanserade?

En manlig flygvärdinna kallas i övrigt helt enkelt flygvärd. De kommer inte heller bli ledsna om du kallar dem steward eller purser, även om detta rent formellt inte är helt korrekt

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gibbon_:

@Loxus: Stressade i mig en sån på ett 2h flyg från Stockholm till Frankfurt för drygt ett år sen. Vevade efter flygvärdinna (värdist, värdör!?) så fort bälteslampan gick av. Var ju tvungen att hinna prova innan landning igen. Undrar hur de kom fram till att den gör sig bra på hög altitud..

Ikväll:
https://swec.mths.se/IMG_1205.jpg

Jag flög 4 timmar så jag hann utan problem 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Man har forskat rätt mycket i det där varför maten inte smakar något vidare på flygplan, och konstaterat att en stor bidragande orsak är att den tunnare och torrare luften i ett flygplan gör doftsinnet mindre mottagligt. Förmågan att smaka sött och salt påverkas också.

Kan bara anta att samma sak gäller öl.

Det vore i övrigt skoj att testa de där ölsorterna på marken. Kommer de bli helt underbara smakbomber, eller blir de bara helt obalanserade?

En manlig flygvärdinna kallas i övrigt helt enkelt flygvärd. De kommer inte heller bli ledsna om du kallar dem steward eller purser, även om detta rent formellt inte är helt korrekt

Mhm.. Jag skulle även villja jämföra deras mat med en matlåda från Findus. Se ifall deras ursäkter håller vatten.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem
Skrivet av gibbon_:

Mhm.. Jag skulle även villja jämföra deras mat med en matlåda från Findus. Se ifall deras ursäkter håller vatten.

Hehe, det var därför jag nöjde mig med "stor bidragande orsak". Portionsförpackad cateringmat kommer aldrig vara nåt gourmetalternativ, varesig i luften eller på marken

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av kaput:

Man har forskat rätt mycket i det där varför maten inte smakar något vidare på flygplan, och konstaterat att en stor bidragande orsak är att den tunnare och torrare luften i ett flygplan gör doftsinnet mindre mottagligt. Förmågan att smaka sött och salt påverkas också.

Kan bara anta att samma sak gäller öl.

Det vore i övrigt skoj att testa de där ölsorterna på marken. Kommer de bli helt underbara smakbomber, eller blir de bara helt obalanserade?

En manlig flygvärdinna kallas i övrigt helt enkelt flygvärd. De kommer inte heller bli ledsna om du kallar dem steward eller purser, även om detta rent formellt inte är helt korrekt

Just det har jag faktiskt läst om men inte funderat vidare på. Kanske därför jag ogillar heiniken och Carlsberg så skarpt.. smakar fan bara bröd/malt på ett surt sätt..
Har bara druckit de sorterna på flygplan de senaste åren (ofta det som finns)

Har också svårt för käk generellt på flygningar.. Sötsaker, nötter, sprit och rödvin funkar bra däremot

Lufttrycket är inte så extremt lågt i moderna flygplan. På 10 000m så brukar min klocka visa runt 1000m över havet i atmosfäriskt tryck. Säkert kan den låga luftfuktigheten påverka mycket också

Får forska vidare om detta på egen hand

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Denna goding

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk

Whisky: Ardbeg An Oa. GT: G Gin (Skåne destillerierna)

Ni som dricker GT, testa den. 330kr för 500ml.

Visa signatur

Fractal Design North Vit/TG - Asus Z690-G - Intel Core i7 12700KF - Deepcool Assassin IV Vit - Asus x Noctua 4080 - Corsair 32GB LPX DDR5 - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk
Medlem

Just nu Tres Hombres Ed. 22 Porto Dominicano XVIII. En rom slutlagrad på portvinsfat, mycket trevlig

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Carslberg Export 5% funderar på Hof nästa gång, kom på att bästa ölen är typ +4% upp till 5%, starkare så mår jag dåligt och svagare är för blaskigt

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stefanp67:

Carslberg Export 5% funderar på Hof nästa gång, kom på att bästa ölen är typ +4% upp till 5%, starkare så mår jag dåligt och svagare är för blaskigt

Finns god alkoholfri öl Det är inte % som spelar roll

Permalänk

Founders CBS, fantastisk Stout!

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem

Beerbliotek - A Moment of Clarity

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Här dricks det fagerhult. Mycket trevligt , även fast jag är själv

Permalänk
Medlem

Låter som en toffel men ibland får man ställa upp för husfridens skull. Black Tower rosévin dricks just nu. Men jag har öl på kylning inför spelandet inatt. 🍻

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Glad Ardbeg day!

Permalänk
Medlem

Visst fan, det var ju ardbeg day igår! Missade det
... och har ingen Ardbeg hemma heller

Så det fick bli en Bruichladdich Bere Barley idag som substitut/tröst. Funkar, även om den är lite speciell.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Är inne i en falconperiod, tycker smaken passar många tillfällen. Skål.

Permalänk
Medlem

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR