Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2016
Skrivet av yrfhar:

@cyklonen: I januari 2018 trodde SMHI att risken för en fiasko-sommar var stor. Det blev tvärtom. Slumpen avgör nog mycket om hur det kommer att bli. Men denna vår tycker jag det har varit ovanligt varmt, eller tänker jag fel? Tycker att det är rätt skönt nu med sol och 15 grader. Just nu kan man välja om man vill sitta inne eller vara ute. Sitter just nu ute och skriver detta.

Tycker personligen nästan som du men 23-24 grader är aningen för mycket för min smak.

Har för mig att det var tack vare jetströmmens position som vi fick så bra väder förra året. Jag bor utanför Malmö och under 3 månader regnade det kanske totalt i fem minuter, och då kom det bara lite småstänk. Gräset var gult överallt, något som jag inte kan minnas ha upplevt förut.

Ang. temperaturen i år så tycker jag att det varit normalt. Några enstaka dagar med 20+, men oftast runt 15 - 18.

Under sommaren är ca 25 grader lagom, när det är 30+ så är det mestadels bara jobbigt i längden. Det är ett helvete att sova när svetten svettas...

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2018

Varmt just nu, första solbrännan kom igår och idag ska de bli ännu varmare.

ASUS ROG CROSSHAIR VII HERO | Ryzen 7 2700X | Corsair Obsidian 750D | XFX Black Edition 1050W 80+Gold | Corsair Vengeance LPX 2X8GB 3200 Ryzen | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Gaming OC | Samsung 970 EVO NVMe M.2 SSD 500GB | Samsung 860 EVO SSD 500GB | Corsair Force GS 256GB x 2 | Kingstone SD 512GB | BenQ XR3501 | Asus VE247

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2019

Varma nätter är dock frukansvärt gött, så det hoppas jag på!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2018

Varma nätter är fruktansvärt - går inte att sova alls.

Hoppas på en sommar med regn vart 3:e vecka så att grundvattnet kan återhämta sig och skördarna bli bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av ehsnils:

Varma nätter är fruktansvärt - går inte att sova alls.

Hoppas på en sommar med regn vart 3:e vecka så att grundvattnet kan återhämta sig och skördarna bli bra.

En utopisk dröm förmodligen, men det skulle man ju verkligen inte tacka nej till...
Var och badade (Nåja, de gjorde det i allafall, men de lyckades se till att jag åtminstone fick känna på vattnet ordentligt också... ha ha! ) med syrrans ungar häromdagen i havet, har aldrig varit med om att det varit så varmt i vattnet här denna tid på året tidigare.

Daisy, Daisy, Give me your answer, do!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Varmt på natten? Själv föredrar jag iskallt, året om

Skickades från m.sweclockers.com

☢ ~ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 1TB
💻 ~ Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
🎬 ~ Intel 2500k • Asus P8P67 Pro • 8GB Kingston Hyper X memory • AMD Radeon HD5850 • be quiet! Pure Power L8 530w • Samsung EVO 850 120GB • 1 + 3TB
📞 ~ HTC U11+
🎧 ~ Cowon Plenue J 64GB• Audio Technica ATH-M50X

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2018

Här regnar det mest, men jag hoppas inte att det blir varmt i år..vill gärna läsa och höra om något annat än ett påstått klimathot som är populärt att skrika om så fort vi får en varm sommar.