Forumdelen sponsras av

Samsung C49RG90 (49" 5120x1440 120Hz HDR Freesync 2)

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013

Kan vara värt att kolla upp om C49RG90 har den typ av bugg jag observerade på C32HG70 där skärpan hoppar mellan olika lägen, utan att ändringen reflekteras av menyvärdet på reglaget. Först när man ändrar menyn eller kliver in i menyn "hoppar" effekten till rätta. https://www.sweclockers.com/test/25622-samsung-c32hg70qq-32-t...

Ganska vanlig typ av bugg i skärmarnas menyer. Ställer till en del besvär av den här sorten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av improwise:

Vad kör du för DP kabel och vilken frekvens kom du upp i me statisk bild? Jag testade köra lite CS GO i 150 hz vilket tycktes fungera, dock då med lägre upplösning.

Jag kör själv med en av få DP kablar certifierad för 8K (som dessutom är 5 m lång) vilket nog kan påverka. Kostade en slant men ändå en life saver, speciellt sett till längden.

Förvånad själv över att fungerade men sett till att både skärm och GPU anser att så är fallet och att det slutade fungera vid en gräns så lär det vara på riktigt.

Kan tillägga att jag än så länge inte testat FreeSync/GSync alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kör med den som följde med i kartongen. Men jag hade ingen större framgång i 3440x1440 heller så det är nog panelen/scalern. Jag får bild ända till 152hz dock. Vore ju kul om man kunde få det fungera. Tror jag har några fler dp-kablar liggande att testa med.

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2006
Skrivet av leadc4ge:

Jag kör med den som följde med i kartongen. Men jag hade ingen större framgång i 3440x1440 heller så det är nog panelen/scalern. Jag får bild ända till 152hz dock. Vore ju kul om man kunde få det fungera. Tror jag har några fler dp-kablar liggande att testa med.

152 hz var ung vad jag landade på också beroende på upplösningen. Gjorde inte så mkt mer tester än så, dvs speltester och annat mer än att se att de verkade funka.