Intel och Qualcomm följer Google – stoppar handel med Huawei

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Så varför införde han inte demokratiska val i samband med "den arabiska våren"? Varför är hans regim ökänd för att föra bort regimkritiska människor för att tortera och sedan avrätta dem? Läs exempelvis här.

Wow, Aftonbladet. Pålitlig källa. Sanningen är tyvärr ännu mer skruvad. Man kan göra en jäkla massa med Photoshop nuförtiden. Eller lägga ihop döda kroppar efter allt bombande och skylla på tortyr av Assad. Finns folk i Syrien som själva erkänt (på intervjuer) att de fick betalt. Av 'White Helmets'. För att gå med på deras iscensättningar. Det är väl klart dom går med på det så fattiga som dom är. De sa att en scen de skulle spela in var att dom skulle spruta massa vatten på dom osv osv så skulle dom gråta osv så skulle dom i slutändan skylla det på att Assad har använt biovapen mot sitt egna folk. Så att dom har en anledning att döda honom. Så folk precis som dig kan säga bra, rätt åt honom.

Dessutom, vem ger USA tillåtelse att agera världspolis? Folk som tycker det är okej undrar inte varför dom är starkt allierade med Saudi Arabien? Ett land som tycker att kvinnor inte är människor. Där man fortfarande har dödsstraff och fängelse ifall man ifrågasätter regimen. Men där är det helt okej. Samma med Israel.

Permalänk
Medlem

@TimeCommando: Samma nyhet från DN, fast bakom betalvägg. Verkar inte som du läst vad som stod där, han som tagit bilderna fotade offren på uppdrag av Assads regim. Han har flytt och smugglat ut bilderna. Lever nu i Europa under en falsk identitet. Men allt är säkert iscensatt av USA...

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

@TimeCommando: Samma nyhet från DN, fast bakom betalvägg. Verkar inte som du läst vad som stod där, han som tagit bilderna fotade offren på uppdrag av Assads regim. Han har flytt och smugglat ut bilderna. Lever nu i Europa under en falsk identitet. Men allt är säkert iscensatt av USA...

Ja det är inte svårt att lura människor när vissa tror på allt dom ser och hör.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av TimeCommando:

Wow, Aftonbladet. Pålitlig källa.

Kontringen här hade ju varit att ge en egen källa på något av alla dina påståenden... Det verkar inte komma någon sådan.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@TimeCommando: Hur är vädret i Sankt Petersburg?

Permalänk
Medlem

Det börjar kännas som att känslorna börjar svalla här i forumet, på båda sidorna av debatten. Låt oss bara vara överens om att Trump är avundsjuk på Kinas förmågor inom telekom, spionage, hjärntvätt och framför allt: murbyggande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uttsi:

Du skulle hellre leva under en diktatur, där du blir mördad för att vara regimkritisk. Ne, Kina är betydligt sjukare än Amerika. Att du får leva i en demokrati, där mänskliga rättigheter värderas högt och att du kan säga/skriva i stort sett vad du vill är i slutändan till stor del med USA’s hjälp.
Skickades från m.sweclockers.com

Det är löjliga påståenden. Att mänskliga rättigheter skulle värderas högt i USA är fullständigt absurt.

Skrivet av nubbe:

Kina är en maktfaktor som lägger sig i andra länder hela tiden.
Konflikter med Indien, Japan, Tibet etc etc

Fan, dom har ju hotet Sverige i flera månader över deras gråtande turister och SVT humor program.

Kina är en översittare. Det är bra att USA klämmer tillbaka.

Västmakternas strategi har alltid varit att splittra och fragmentera Kina (och you name it) i lättdominerade stater, vilket man också gjort historiskt sett, med början i opiumkrigen där man tvingade kineserna att köpa opium eftersom man inte hade något annat att erbjuda mot deras varor. Kommunistpartiet, precis som i Sovjet, är de enda som lyckats stå emot imperialismen och skapat oberoende och välstånd åt kineserna. Man har i och med revolutionen återtagit och konsoliderat sitt land för första gången på hundratals år. Återföreningen med Tibet var alldeles utmärkt. Man kastade ut det feodala lamaväldet och befriade miljoner människor ur träldom. Japan ockuperade Kina och bedrev massmord på Kineser, vilket man dragit att be om ursäkt för. Den konflikten finns också med båda Korea.

Skrivet av LordKlonk:

Nu seglar USA inte inne på Kinesiskt vatten. Det är enbart det kinesiska kommunistpartiet som hävder det då de anser att praktiskt taget allt vatten i det sydkinesiska havet tillhör dem. ALLA andra länder runt sydkinesiska havet är tacksamma för att USA bedriver "freedom of navigation" övningar i erkänt internationellt vatten.

Sydkinesiska havet är en fråga, seglatser och provokativa spionflygningar precis utanför erkänd kust en annan. De är på fel sida Stilla havet. Precis som när de är i Svarta Havet eller Östersjön och röjer några sekunder från gränsen samtidigt som de anklagar Ryssland för provokationer.

Skrivet av nubbe:

Japan attackerade USA och startade ett krig.
Afghanistan huserade Al Qaida som styrde mycket av land under brutal sharia lagar och attackerade USA.
Irak var ett orätt krig, men avsatte en brutal diktator.
Libyen startade ett uppror mot sin brutala diktator Gaddafi och fick hjälp av FN ledda insatser.
Syrien startade ett uppror mot sin brutala diktator Assad, USA hjälpte rebellerna med vapen och militär träning.

Så USA är hemska för att dom försvara sig när dom blir anfallna och hjälper rebeller som vill ha demokrati?
ok grabben, LULZ

Jag håller på USA mot (ännu idag ockuperade) Japan, men Japans angrepp var allt annat än oprovocerat. Det var helt nödvändigt ur ett japanskt perspektiv på grund av amerikanska sanktioner. Sanktioner är idag att likställa med krigshandlingar och det är egentligen bara FN som får besluta om sådana. Dock står man idag över internationell lag man själv varit med och tagit fram. USA hade inget i Libyen, Irak, Syrien, Vietnam, Chile, Kuba, Laos, Afghanistan, Nicaragua, listan kan göras flera gånger längre m.m. att göra. Det enda man spridit där är misär och förtryck. USA har aldrig brytt sig om demokrati, och hade behövt titta på det i eget land till att börja med. Totalitära diktatorer har varit och är de främsta polarna när det betyder goda affärer. Mänskliga rättigheter och demokrati är bara svepskäl för att legitimera ekonomiska intressen när det är bekvämt. Även den som snor en godispåse från ett barn vill intala sig att det var en ädel handling, sockret kanske är ohälsosamt, dvs en ren välgärning. En hungrig varg hittar alltid skäl att äta fåret.

Skrivet av Jackbob:

Känner personligen en syrisk familj som påstår att under Assads styre kunde du "försvinna" mystiskt om du öppet och offentligt ifrågasatte regimen då dom bevittnat det själva. Tror jag satsar mina mynt på deras historia dom som bott där hela deras liv istället för nån slumpmässig upprörd svensk människa på internet.

Skickades från m.sweclockers.com

Anekdotisk bevisföring, men västerländska underrättelsetjänster är även de kända för att norpa folk. Dock inget folk bryr sig om (när det händer i Syrien är det ju viktigare), och ofta med stöd av lagen, precis som i Syrien. När CIA tagit folk i Italien har agenterna dock efterlysts, men lycka till att få cia-banditerna utlämnade. Man skickar gärna besegrade motparter till diverse tribunaler man själv inte erkänner. I Syrien kan man tänka sig att det är fullt berättigat att man håvat in islamister och förrädare. Nu erbjuds dock amnesti. Hade Assad, som är vald, inte haft stöd av majoriteten hade han inte suttit kvar särskilt länge. Nu vann han mot Sverige och USA som finansierade jihadister. Förlorarna, som är överrepresenterade, sticker förstås, tar inte ansvar för återuppbyggnaden, och klagar hos sina forna uppdragsgivare. Tanken var väl att Ericsson skulle få lukrativa kontrakt och att oljesektorn skulle säljas ut till något amerikanskt bolag som tack för segern sedan.

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk
Medlem

@IlyaZ: Du råkade glömma att Assad har stöd av rysk militär. Det kan ju ha påverkat hans möjligheter att sitta kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimeCommando:

Ja det är inte svårt att lura människor när vissa tror på allt dom ser och hör.

Suck... Duger Human Rights Watch?

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hubertus:

@IlyaZ: Du råkade glömma att Assad har stöd av rysk militär. Det kan ju ha påverkat hans möjligheter att sitta kvar.

Även motståndarna gör bedömningen att Assad har gediget stöd bland befolkningen och att det är det som gör att han kunnat sitta kvar trots att man försökt kuppa bort honom. Ryskt flygunderstöd, dessutom på plats, skulle aldrig kunna slå ner ett folk som reser sig. Nu var och är det inte fallet heller. Inte ens jänkarna klarade att hålla sin sydvietnamesiska diktator vid makten, trots att bombmattor m.m. resulterat i två miljoner döda. Det gick bara delvis efter att FN-trupperna gick in i Sydkorea efter att juntan dessförinnan avrättat hundratusentals vänstersympatisörer och kastat dem i massgravar, eller i Indonesien där offren istället räknas i miljoner. Där talar vi om demokrati.

Skrivet av [SH]:

HRW, liksom nästan alla NGOs, är ju partsinlagor. Det är själva grejen med dem.

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk
Medlem

@IlyaZ: Bara tomma påståenden utan något försök att belägga. Gäsp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hubertus:

@TimeCommando: Hur är vädret i Sankt Petersburg?

Hahaha. Touché. Kunde inte låta bli att garva när jag läste det

Permalänk
Medlem

Jargongen i denna tråd:

AHA! Du skriker inte dig hes om att USA minsann är riktigt dumma i denna tråd som handlar om att man inte litar på Kina, ajabaja, det betyder att du älskar allt som USA någonsin gjort och är hjärntvättad av CIA på Trumps personliga order samt du äter bara Big Mac.

Permalänk
Medlem

@Xeonist: Ja. Eftersom jag inte kan gå närmare in på något. Du kan självklart välja att inte tro mig det är upp till var och en.

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimeCommando:

Jag känner också en syrisk man (via jobbet) som levde där under Assads styre och han talar om hur fint det var innan.
Fanns inget förtryck från regimen. Allt handlar om pengar. Ta en titt på hur det såg ut där innan. Kolla sedan på: https://www.youtube.com/watch?v=rkb3y6K3waU

Visst ser det fint ut med demokrati?

Det var fint i Berlin också.... 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kina kopierar det USA gör, och vi vet att piratkopiering är olagligt. Så därför straffas Kina medan USA kan fortsätta att avlyssna hela världen.

Har själv en P10. En telefon som teknikmässigt och prismässigt var en klass för sig och slog de andra med beundran. Tycker dock att det bara gått utfört sedan dess, nu kommer P30 standard inte ens med trådlös laddning. Priserna har gått upp, och man frågar sig, Huawei kanske inte är så bra. Det mesta av deras teknik är köpt från väst, det enda dom gör är att slå upp en design, även där härma iPhone... att de inte ens lyckas få in trådlös laddning, nått S10 har i alla sina tre modeller, visar bara att kineserna aldrig kommer med innovativa lösningar eller teknik, utan blir de som alltid kommer kopiera och stjäla andras uppfinningar.

Med detta bakslag så är Kina tillbaka till stenåldern, tack Trump, enda president som visar att han bryr sig åt det amerikanska folket och verkligen bryr sig om sitt land, och är ingen rövslickare som svenska politiker eller tillåter diktaturer som Kina hålla på med vad de gör.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ninjaflipp:

Foliehatten på nu...
Är inte särskilt upplyst, så det är en helt ärlig fråga nu: finns det några konkreta bevis för att Huawei och/eller Xiaomi ens samlar in ens data och skickar den vidare till kinesiska staten?

Varför ska jag inte tro att detta helt enkelt handlar om amerikansk propaganda för att förhindra Kinas ekonomiska framfart?

Det är möjligt att det hela är en samverkande konspiration av olika organisationer i USA (FBI, CIA & övriga myndigheter) som påstår produkter från Huawei/Xiaomi spionerar. Å andra sidan borde ju kinesiska tillverkare kunna installera liknande i Apple-produkter utan att någon kotte upptäcker (förutom tekniskt intresserade).

Å tredje sidan så tror jag det hela handlar om att Mr. Trump försöker hålla sina löften sedan sitt val där ett av löftena är att "fixa tillbaka de amerikanska jobben som Kina har stulit".

Ännu mer komiskt är det att Mr. Trump har sagt i nylig intervju att, "Jag tror att det är Kina som får betala den där extra tullavgiften som jag har lagt på, inte de amerikanska kunderna." (Mr. Trump har sämre koll på detta än ungdomarna som läste samhälle på gymnasiet.)

Japp, detta har "mannen med världens bästa minne och de bästa orden" sagt. Vad jag finner mest komiskt är de marionettdockor i hans administration som då försöker få det att låta som om det är verkligheten, alltså att Kina betalar extra tullavgift pga. Trump och inte den amerikanska befolkningen.

Det måste ju stämma för vi vet ju alla här i Sverige att de svenska företagen gärna lägger sig på lägre vinstmarginal när nya "hittepå-skatter" läggs på deras elektronikprodukter som kemikalieskatten, kopieringsskatten, osv., för att de svenska kunderna inte ska behöva betala mer pga. regeringens svepskälsskatter *SARKASM*.

Samtidigt så börjar bönderna i USA att lida av de ökade tullavgifterna, varav många här som röstade på Trump. Det måste slå till på hemmaplan och där det känns som hårdast, i ekonomin, innan hillbillies-jänkarna ska fatta nått om vad det är för filur de röstade på. De skulle ha bitit i det sura äpplet istället för trott på allt som de läste på Facebook under 2015-2016.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimeCommando:

Jag känner också en syrisk man (via jobbet) som levde där under Assads styre och han talar om hur fint det var innan.
Fanns inget förtryck från regimen. Allt handlar om pengar. Ta en titt på hur det såg ut där innan. Kolla sedan på: https://www.youtube.com/watch?v=rkb3y6K3waU

Visst ser det fint ut med demokrati?

USA må ha orsakat mycket lidande runtom i världen, men förödelsen i Aleppo är ju mestadels tack vare Assad och Putin som vårdslöst släppte bomber över staden, inklusive sjukhus.

Hur en stad ser ut till det yttre säger egentligen ingenting. Även en stad som Pyongyang ser vacker ut på bild. Förtrycket från Assad-regimen sker i mörkret där ingen ser. Det finns omfattande bevis för att Assad-regimen har fängslat, torterat och mördat massor av motsägare, och då är det inte så konstigt att folket gör uppror och att en revolution bryter ut. Och att USA stöttar revolutioner är inget nytt. Det var trots allt så USA kom till.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Man blir nästan mörkrädd att läsa hur många kommunister eller antidemokrater det finns i detta forum som försvarar Kina.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uttsi:

Du skulle hellre leva under en diktatur, där du blir mördad för att vara regimkritisk. Ne, Kina är betydligt sjukare än Amerika. Att du får leva i en demokrati, där mänskliga rättigheter värderas högt och att du kan säga/skriva i stort sett vad du vill är i slutändan till stor del med USA’s hjälp.

Att USA krigar och allmänt beter sig svinigt går väll inte att säga emot. Dock ska vi nog vara glada att det inte var Kina som blev supermakt före USA.
Har varit lite hippt att vara pro Kina ett längre tag nu, får se hur många år till det håller i sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej jag lever allra helst i en fri demokrati där integritet faktiskt tar på allvar, utan PRISM, Echelon, NSA's telefondatabas, FRA, IPRED och allt annat roligt som de västerländska staterna har för sig för att spionera på sina medborgare.

Som jag skrev innan så är jag absolut inte "pro-kina", men att agera som att Kina är den enda som försöker spionera på omvärlden och låtsas vara helt chockerad av deras handlingar när vi redan vet för ett faktum att USA spionerade på Angela Merkel och hade hennes telefon avlyssnad är i mina ögon så otroligt hyckleriaktigt så att det inte finns mer.

Det är tragiskt att det verkar så inrotat i många (främst äldre) svenskar att tro att USA är våra vänner.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Kina är en diktatur. Att jag gnäller på Kina är nog något du för försöka acceptera i en tråd som handlar om Kinesiska företags svartlistning.
Mer eller mindre allt du konsumerar eller delar av dom har passerat den kinesiska gränsen oftast mer än en gång. Vad Kina gör och bestämmer sig för påverkar dig i allra högsta grad vare sig du tycker det eller inte. Ditt påstående om att det "drabbar deras eget folk" och "största delen håller sig till sig själv" är alltså ett direkt felaktigt påstående.

Och i detta fallet så handlar det om att ungefär varenda nation i västvärlden har oro för att Kinesiska staten installerar bakdörrar i hela framtida telenätet. Alltså knappast något som är isolerat till vad USA tycker.
Att du tycker det tolkas som att det "ser ut som en ursäkt och ett försvar av USA's handlingar" får ju stå för dig själv. Adjöken.

Ja det är ingen som säger emot att de är en diktatur. Om det var det du lyckades läsa ur det jag skrev så kanske du får läsa om. Att kapa meningar i hälften är aldrig ett bra sätt att diskutera på.

Att det jag konsumerar kommer från Kina spelar ingen roll i det här sammanhanget. Kina har inget säg i vilka produkter jag får köpa, de har inget säg i mina nyheter eller vilken media jag konsumerar, de har ingen säg i vad jag laddar ner eller inte. De kontrollerar inte vilka sociala medier jag kan använda, och innehållet i dessa. De överser inte mina sökningar, kontrollerar vilka sökresultat jag får när jag försöker hitta information, och bygger profiler på mig genom allt jag gör på datorn. De har ingen säg överhuvudtaget i vad jag ser och läser genom min mobil, telefon och TV. USA däremot, har både kontroll över allt detta och makten att ändra efter behag.

Självklart ska man ha en oro för att kinesiska staten försöker bygga in sig i telenätet. Å andra sidan har USA redan försökt göra samma sak i åratal. När det kom fram att man avlyssnade Angela Merkel, då blev det inte mer än en hytt med fingret.

Ja, det får jag själv stå för, och det kommer jag fortsätta stå för. Ska man diskutera en tråd gällande ett ban av ett kinesiskt märke och någons argument är "ja Kina är ju hemska såatteh", då kommer det nog tolkas av mig och många andra som ett försvar. Du får gärna utveckla vad du ville ha sagt med en rant som bestod enkom av hur hemska Kina är (vilket de är, inget snack om saken) i en tråd som handlar om ett protektionistiskt drag från andra sidan ringen, om inte för att försvara agerandet. Jag kan mycket väl ha tolkat det hela fel, och står öppen för att kunna förstå det rätt.

Två fel gör inte ett rätt, att Kina är en hemsk diktatur berättigar inte ett urbota svinigt drag från USA.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Nej jag lever allra helst i en fri demokrati där integritet faktiskt tar på allvar, utan PRISM, Echelon, NSA's telefondatabas, FRA, IPRED och allt annat roligt som de västerländska staterna har för sig för att spionera på sina medborgare.

Som jag skrev innan så är jag absolut inte "pro-kina", men att agera som att Kina är den enda som försöker spionera på omvärlden och låtsas vara helt chockerad av deras handlingar när vi redan vet för ett faktum att USA spionerade på Angela Merkel och hade hennes telefon avlyssnad är i mina ögon så otroligt hyckleriaktigt så att det inte finns mer.

Det är tragiskt att det verkar så inrotat i många (främst äldre) svenskar att tro att USA är våra vänner.

Nja, handlar snare om att människor i exempelvis Sverige har det alldeles, alldeles för bra. Lite som en bortskämd tonåring som ska frigöra sig från sina föräldrar, ”ni är skit”, ”vad har ni nånsin gjort för mig”. Romantiserande av motpolen till sin egen livsstil är otroligt intressant och förbluffande.

Men sen är ju Svensken också världsmästare i självförakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Icte:

Oh boy. Mycket dålig situation för Huawei, och även för Kina. Hur kommer resten av världen att påverkas rent ekonomiskt av detta?

Nja, dåligt för företagen, Finns nog en hel del företag i Kina som gärna bryter internationell upphovsrätt för att kopiera funktionella OS och skapa bättre saker, problemet jag ser idag med kinesisk expansion är att den är extremt effektiv, med väldigt lite moraliskt övervägande inräknat när ekonomisk tillväxt är allt.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Inaktiv

Sjukt att hela världen ska drabbas för något som sker i Usa, ingen i Europa har anklagat Huawei för spioneri så de här borde ju bara gälla Usa, fattar inte varför Google straffar alla användare utanför Usa?

Permalänk
Medlem

@anon301768: För att det är ett amerikanskt företag som verkar från USA..?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av anon301768:

Sjukt att hela världen ska drabbas för något som sker i Usa, ingen i Europa har anklagat Huawei för spioneri så de här borde ju bara gälla Usa, fattar inte varför Google straffar alla användare utanför Usa?

Uh!
Massor av länder i Europa tänker i liknande banor.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av clappen:

Man blir nästan mörkrädd att läsa hur många kommunister eller antidemokrater det finns i detta forum som försvarar Kina.

Det handlar inte så mycket som att försvara Kina som att slå hål på propaganda om Kina. Bara för att man inte skriver under på skendemokratin och dess diverse patentdemokrater i Sverige eller USA betyder det inte att man inte är för demokrati. Kommunister är och har alltid varit de största demokraterna.

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IlyaZ:

Kommunister är och har alltid varit de största demokraterna.

Ett sådant uttalande kräver ett par exempel på kommunistiska demokratier...

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

@[SH]: Det är som att fråga Spartacus om lyckade slavuppror, eller begära otidsenliga exempel på liberala stater under seklen före franska revolutionen. Alla stater är diktaturer, skillnaden är vems diktatur det är. Kuba är ett exempel på en stat som är mer demokratisk än borgerliga diktaturer som Sverige, men det ändrar inte att landet har en stat baserad på proletariatets demokratiska diktatur. Socialismen innebär en meritokratisk demokrati som inte baseras på den privata äganderätten. Kommunismen å sin sida är den totala demokratin.

Nu är det nog lite för mycket politiksnack här, men det är oundvikligt eftersom nyheten i grunden är politisk. Ärliga frågor bör få svar.

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk
Skrivet av IlyaZ:

@[SH]: Det är som att fråga Spartacus om lyckade slavuppror, eller begära otidsenliga exempel på liberala stater under seklen före franska revolutionen. Alla stater är diktaturer, skillnaden är vems diktatur det är. Kuba är ett exempel på en stat som är mer demokratisk än borgerliga diktaturer som Sverige, men det ändrar inte att landet har en stat baserad på proletariatets demokratiska diktatur. Socialismen innebär en meritokratisk demokrati som inte baseras på den privata äganderätten. Kommunismen å sin sida är den totala demokratin.

Nu är det nog lite för mycket politiksnack här, men det är oundvikligt eftersom nyheten i grunden är politisk. Ärliga frågor bör få svar.

Alltid lika fantastiskt när man stöter på folk som trots ett 100 % misslyckande VARENDA gång socialism har prövats ändå inte omvärderar sin övertygelse.

Att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat...