Upplåsning av telefon låst till 3

Permalänk
Avstängd

Upplåsning av telefon låst till 3

Hej, valde ikväll att låsa upp min iPhone via 3s hemsida. Fyllde i IMEI, den hittade telefonen och jag fick efter det välja hur jag ville ha min kod, tryckte då i e-post. Sedan gick jag vidare till betalning. Betalningen genomfördes men fick efter betalningen upp en sida med ”något gick fel, kontakta kundservice”. Pengarna har alltså dragits från mitt konto för upplåsningen, men, ja, något gick ju fel.

Hur skall jag kunna bevisa detta för 3 när jag pratar med dem att det var min telefon pengarna skulle dras för, och hur något gått fel? Det enda jag har är dragningen på mitt kort.

Permalänk
Medlem

Ja, teknik kan strula ibland.. Testa ring tre och förklara för deras support så är jag övertygad om att dom kan hjälpa dig. Imei är nog en bra början att ge dom 👍

Permalänk
Avstängd

Jag pratade med kundservice idag. Den första frågan jag fick var om mitt personnummer, svarade då att jag ej är kund hos dem och att jag köpte mobilen begagnad, vilket jag gjorde, och att jag bara ville låsa upp telefonen samt att betalningen är gjord men något har blivit fel i processen.

Fick då som svar att han ej kunde gå in och varken söka på mitt IMEI, eller prata något mer om telefonen på grund av GDPR. Förklarade för honom att det finns en funktion på deras hemsida för upplåsning av telefoner som är låsta till 3, och att vem som helst kan låsa upp där, citerar då hans svar: ”hmm, det var konstigt, men då får personen du köpt telefonen av ringa oss, först då kan vi gå in och kolla vad som gått fel i alla fall”. ”Personen du köpte telefonen av borde ha låst upp den innan han sålde den, för om den var låst när du köpte den, kan bara personen du köpte telefonen av låsa upp den”.

Jag tror att jag åker till en fysisk butik och pratar öga mot öga för att se om jag kan få mer klarhet. 💆🏻‍♂️

Jag hoppas på att han babblar i nattmössan.