Permalänk

50 icke fungerande moderkort

Hejsan,
Jag har fått iden att sätta upp ca 50 full atx moderkort på en av mina väggar nere i min mancave och söker hjälp. Jag har räknat på allt och då har jag vad jag behöver och lite till om nått skulle gå fel dvs. Men jag vet inte var man kan skaffa 50 kort bara så där, jag har ringt runt och frågat de större affärskedjorna här i stan men ingen visste var jag skulle ta vägen.

Var kan man hitta icke fungerande delar som behövs i projektet som ja kostar mig näst intill inget alls eftersom delarna inte ska funka.

Bor i landskrona mellan Malmö och Helsingborg.

Permalänk
Sötast

Inte alls längesen jag slängde både mobo och propp och minne till en äldre burk som gått sönder på senare dar, du hade gärna fått det annars.

Kan tyckas att det borde finnas många här på swec som har saker som ligger i en låda som är trasigt.
Kan dock bli en del fraktkostnad på så vis.

Permalänk

Ja det har du rätt i, jag skulle kunna tänka mig att det finns någon återvinnings anläggning som inte skulle ha något emot att ge ut några lite sådär.

Permalänk
Avstängd

Hör med Samhall tex, åtminstone förr höll de på mycket med demontering av gamla datorer, trasiga saker kan de ändå inte sälja i butiken.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Närmsta soptipp som tar emot elektronik har nog lite som står. Får nog in då och då också.

Ebay kan det finnas på kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Apex FPS Boost Configs | Killing Floor 2 Configs
CPU: R7 5800X Cooler: H110i Mobo: X570 Aorus Master RAM: 4x8Gb 3600mhz CL14-14-14-28 Videocard: RTX2080S Strix AD PSU: HX1000i Case: Evolv Flow Edition Monitor: Acer XB270HU 165hz Gsync TN-panel

Permalänk
Medlem

@Devine_Player: Skriv ut var du bor. Lättare att få folk att bry sig om det går att överlämna och inte skicka.

Sätt in en annons är ett tips annars.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fastie:

Närmsta soptipp som tar emot elektronik har nog lite som står. Får nog in då och då också.

Ebay kan det finnas på kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Man får inte ta saker på en soptipp eller återvinngscentral och jag har svårt att tro att de skulle ge moderkort, trasiga eller inte, till någon, och defintivt inte 50 stycken, de har lämnats in för att återvinnas.

Permalänk
Medlem

Kolla noga vad det är för kort innan du verkligen sabbar hårdvara för gott.
Väldigt mycket kastas som är relativt enkelt att laga:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1557904-vissa-tar-sig-...
Och en hel del gammal hårdvara kan faktiskt vara värd pengar numera.

Permalänk

@SCORPIUS: Lägre i mitt inlägg skrev jag landskrona
mellan helsingborg och malmö,

Permalänk

Jag förstår vad ni menar med att skrota räddbara moderkort är fel, kan inte mer än att hålla med. Jag skulle aldrig gjort detta med fungerande kort. Jag har räddat mina båda bilar från krossning på skroten och idag är de pärlor på gatan. Det finns en lokal soptipp som jag kan kolla förbi, sen vet jag inte hur jag ska komma i kontakt med samhall dock men det får jag väl lista ut.