Letar efter L formade "större" datorbord

Permalänk

Letar efter L formade "större" datorbord

God morgon

Är på jakt efter ett nytt datorbord, har idag en enkel rak skiva och 4 ben som inte är särskilt bred, min 34" ultra wide skärm får plats + 2st högtalare vid sidorna men det är på snäppet då högtalarna inte är superslinka direkt utan är väll 180mm breda ungefär och 270 höga.

Jag vill få plats med en till skärm att kunna använda samtidigt som min ultra wide.
Den andra skärmen kommer sannolikt vara 27".

Vad jag har tänkt mig är ett L format skrivbord av lite större modell med rätt långa skivor åt båda hållen.
Så jag kan byta plats på skärmarna enkelt om jag en dag känner för det ena eller endra.

Kom gärna med rips på bord och vart jag kanske kan köpa detta!

MVH

PS.
Två exempel på hur jag tänker

Skulle gärna ha ett i glas/genomskinligt likt detta:
https://www.amazon.com/Walker-Edison-Soreno-3-Piece-Corner/dp...

Bra storlek:
https://www.amazon.com/Tribesigns-Modern-L-Shaped-Computer-Wo...

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Avstängd

Inte billigt men Kinnarps säljer kontorsmöbler där du absolut kan hitta det du söker, men var beredd att det kostar om du inte kan hitta det på blocket eller liknande. Är det stort då så kan det istället vara riktigt billigt då folk inte har platsen vid flytt exempelvis.
Det är också ruskigt tungt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Som smed/svetsare skulle jag rekommendera dig att åka till din lokala smidesverkstad. Presentera din idé och be om pris för stommen då kan du ju få den helt custom. oslagbart i mina ögon! Bygger alla mina nya möbler själv numera, snyggare, billigare, hållbarare.
smides företag brukar ha rätt bra pris på glas också om det är intressant!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Griffin0663:

Som smed/svetsare skulle jag rekommendera dig att åka till din lokala smidesverkstad. Presentera din idé och be om pris för stommen då kan du ju få den helt custom. oslagbart i mina ögon! Bygger alla mina nya möbler själv numera, snyggare, billigare, hållbarare.
smides företag brukar ha rätt bra pris på glas också om det är intressant!

+1 på den. Speciellt det andra bordet.

Jag letade efter en balkongmöbel till min udda formade balkong i en hel sommar. Snackade med en kund som är smed, och han svetsade och pulverlackade en stomme av fyrkantsrör. Som jag sedan gjorde sitsar i teaktrall.

Sjukt snyggt blev det, och kanske 15-20% än de möbler som passade, men passade dåligt.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Skrivet av Griffin0663:

Som smed/svetsare skulle jag rekommendera dig att åka till din lokala smidesverkstad. Presentera din idé och be om pris för stommen då kan du ju få den helt custom. oslagbart i mina ögon! Bygger alla mina nya möbler själv numera, snyggare, billigare, hållbarare.
smides företag brukar ha rätt bra pris på glas också om det är intressant!

Tack för din reply.
Gillar idén. Får ta och prata med några om prisbilder och så.

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem

Stort L format bord? Köp två vanliga, ett stort och ett litet o skruva ihop?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3