Permalänk
Medlem

Fjärrkontroll till elbil

Hej! Köpte en begagnad liten elbil som barn kan köra. Batteriet var trasigt så jag bytte det men tyvärr så har dom slängt den lilla fjärrkontrollen som gör att man kan styra åt barnen istället för att dom gör det. Någon som har en aning om hur man på smidigast sätt kan lösa detta?

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

ta reda på vad det är för märke på den och gör en google/ebay/aliexpress sökning på
remote control märke

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

glömde läsa vilken sektion i forumet tråden låg i. Blev lite förbryllad att man skulle köpa ny fjärrkontroll till sin Tesla på eBay

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Du menar en radiostyrd bil?
Är det någon billigare bil så kan det tyvärr vara så att du behöver hitta exakt samma kontroll som de såldes med, dyrare modeller har mer standardiserade komponenter vilket gör det lättare att ersätta med nästan vilket kontroll som helst.

Har du något namn, tillverkare eller någon bild på bilen så kan man hjälpa dig bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikgus:

ta reda på vad det är för märke på den och gör en google/ebay/aliexpress sökning på
remote control märke

Skrivet av loefet:

Du menar en radiostyrd bil?
Är det någon billigare bil så kan det tyvärr vara så att du behöver hitta exakt samma kontroll som de såldes med, dyrare modeller har mer standardiserade komponenter vilket gör det lättare att ersätta med nästan vilket kontroll som helst.

Har du något namn, tillverkare eller någon bild på bilen så kan man hjälpa dig bättre.

Jag antog efter ett par läsförsök att det var en sån som barnen kan köra omkring i men förälder kan ta kontrollen över om det håller på att gå åt H*E

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

där är en bild på vad jag kan se den enda lapp som finns. så finns tyvärr inte mycket att gå på, och ja jag ber om ursäkt för min fina svenska. Svenska lektionerna var aldrig så intressanta..:-P

yes, det är precis en sån där liten bil barn kan åka i men föräldrarna kan ta över när dom är påväg ut på motorvägen typ:P

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

@mikgus: @Hablam: OK, då är jag med.

Men kolla med Netonnet ifall de kan hjälpa dig, organisationsnumret på bilden pekar på dem i alla fall.

Dock så kan det vara värt att tilläggas att de inte har den i lager nu, men de har en liknande bil och på produktsidan skriver de:

Skrivet av Netonnet.se:

OBS! Feltryck i manualen, det ingår EJ fjärrkontroll.

https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/leksaker-hobby/elbil-...
Så det kanske aldrig har funnits någon. Eller har de som sålde bilen sagt att de har slängt den själva?

Permalänk
Hjälpsam

Förmodligen var fjärren inte CE kompatibel eller godkänd av annan radiologisk anledning och har således sålts utan fjärr efter Kina-import..

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

@mikgus: @Hablam: OK, då är jag med.

Men kolla med Netonnet ifall de kan hjälpa dig, organisationsnumret på bilden pekar på dem i alla fall.

Dock så kan det vara värt att tilläggas att de inte har den i lager nu, men de har en liknande bil och på produktsidan skriver de:
https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/leksaker-hobby/elbil-...
Så det kanske aldrig har funnits någon. Eller har de som sålde bilen sagt att de har slängt den själva?

Skrivet av Fluf:

Förmodligen var fjärren inte CE kompatibel eller godkänd av annan radiologisk anledning och har således sålts utan fjärr efter Kina-import..

Det är min granne som jag köpte den av och hon sade att det har funnits en fjärrkontroll som hon har slängt (då hon trodde att ingen ville ha bilen heller) + att man kan slå över en switch på "instrumentpanelen" som då går över i fjärrstyrnings läge. Har iallafall mailat netonnet och återstår att se vad dom svarar!

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!