Logitech Z200 10 W - gör vita kablarna svarta?

Permalänk

Logitech Z200 10 W - gör vita kablarna svarta?

jag köpte ett nytt datorbord och det är svart och det ser inte så kul ut med vita kablar ovanpå.
jag vill helst inte borra hål i bordet eller köpa nya högtalare och kablarna sitter fast i högtalarna så det går inte att byta ut dom.
det jag har gjort är att linda kablarna med svart eltejp men det lossnar bara så jag får sätta fast bitarna igen.

några tips?

Permalänk
Medlem

Plastidip?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sleava dem, finns säkert någon strumpa som passar.
Dock verkar de vara permanent hopkopplade, så demontering och löda på/av dem så löser man ju det.

Permalänk
Skrivet av loefet:

Sleava dem, finns säkert någon strumpa som passar.
Dock verkar de vara permanent hopkopplade, så demontering och löda på/av dem så löser man ju det.

😄 nja någon demontering och lödning är det inte tal om.
men någon clean svart tunn strumpa skulle vara bra. jag tejpade tajtare och med mer lager nu så får vi se hur det håller.
drog även kablarna lite annorlunda, på kanterna av bordets kortsidor och under bordet istället för baktill som förut

Permalänk
Medlem

Krympslang.

Permalänk
Medlem

En ghettolösning kan ju vara att dra vulkaniserande tejp runt sladden.

https://www.kjell.com/se/sortiment/hem-kontor-fritid/kontorst...

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

man kan ju även värma eltejp för att få en " krympslangseffekt "

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

alltså högtalarna kostar 349:- nya så dom är ju inte direkt värda att lägga ut pengar på.

Svart sprit tusch är nog bästa å billigaste lösningen eller köpa andra högtalare.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av tomjut:

En ghettolösning kan ju vara att dra vulkaniserande tejp runt sladden.

https://www.kjell.com/se/sortiment/hem-kontor-fritid/kontorst...

hmm..hur blir det om man vill ta bort tejpen nån gång?

Skrivet av Ant3:

alltså högtalarna kostar 349:- nya så dom är ju inte direkt värda att lägga ut pengar på.

Svart sprit tusch är nog bästa å billigaste lösningen eller köpa andra högtalare.

vad är sprit tusch?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glossy White:

hmm..hur blir det om man vill ta bort tejpen nån gång?

vad är sprit tusch?

https://skyltab.se/images/normal/tuschpenna-spritpenna-svart-...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]