Huawei och Google – det här innebär handelsblockaden för dig

Permalänk
Medlem

Hur påverkar det här datorer från Huawei med Windows uppdateringar osv? Vågar man köpa i dagsläget ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Asså hur stor chans är det att detta kommer sträcka sig till andra kinesiska mobiltillverkare? Typ Oneplus, blir de liksom en bad buy. Och joo de finns ju mycket som gör Huaweis sitts unik men man blir ändå fundersam.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Q9550 @ 2.83 | MSI P45 | Kingston 4GB @ 800mhz | XFX ati 5850 black edition | thermaltake toughpower 750W | samsung spinpoint 500GB | cooler master centrino 534 | samsung syncmaster 225BW | steelseries ikari | logitech G15 | Icemat Siberia, Steelseries 7H

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Med all respekt så tror jag att Google, Intel och Qualcomm har mer innanför pannbenet än dig. Lycka till med din bojkott, jag tror det kommer svida hårt för de tre nämnda företagen.

Som tidigare nämnts i nyheter och kommentarer så har de Amerikanska företagen inte mycket till val om de förbjuds att handla med Huawei. Vad för lösning har du som de företag du nämner har missat?

PS. Jag har själv en P20 Pro köpt för många tusen och är jävligt förbannad över detta. En viktig del när jag valde mobil var stöd för uppdateringar av Android OS under tid då jag inte byter mobil ofta. DS.

Såklart har de mer innanför sina pannben än jag. Synd att de inte kan visa det utan måste springa Trumps självförstörande ärenden. Men det är USAs eget fel. Folket har själv valt sin president och kommer själv få betala för misstagen han gör. Trump ser alltid till att klara sig, trots sina tidigare konkurser och den "konkursen" han troligtvis kommer att orsaka landet..

Jag undrar för övrigt när hans handelskrig mot Europa startar. Enligt hans uttalanden verkar han tro att vi lurar USA på samma sätt som Kina. Kanske vågar inte EU sätta sig emot när han börjar ställa krav som Kina gjort och går med på allt han vill. Då kommer vi förlora stort.

Permalänk
Medlem

@Svensktiger: Det är allt annat än lite vapenskrammel och det kommer att få allvarliga konsekvenser. Troligtvis står Europa på tur om han lyckas med Kina. Kolla hans uttalanden om du inte tror mig. Enligt honom lurar vi USA när vi handlar med dem och vi skrattar när vi gör det.. Bara Trump kan se det så.

https://www.youtube.com/watch?v=HsuvFZPwj9c

Permalänk
Medlem

Har ju blivit orolig med allt detta . Nu när man har köpt en MediaPad M5 ,är på väg hem.
Men vad jag har läst så behöver jag inte vara direkt orolig .
Får väl se vad framtiden blir, kan bli väldigt intressant om de lyckas skapa ett eget OS som man kan uppdatera vid ett senare tillfälle.
Huawei GT har dem nu lyckas riktigt bra med.

Men denna människan om man nu kan kalla han det , Trump.
Gör det bara värre för alla ..suck..

Kanske har han precis börjat se Terminator filmer och har blivit orolig att det nya 5G är skynet.. ett KINESISKT skynet!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Nu är jag inget fan av vardera men tyckte denna kommentar jag såg på ett annat forum var rolig

"Remember folks, an Apple a day keeps the doctor Huawei"

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag har tänkt på alla som köpt eller företagsleasar Volvobilar efter att Geely blev ägare , ska stolpskottet Trump ge sig på kineserna så blir ju även Volvo drabbat.
Kommer att bli många Volvo reservdelsbilar på skroten.
Fast Volvo har ju inte så stor andel i USA så dom kanske klarar sig.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

"Android är bra för att det är öppet"

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av jackal:

Spionage? Tror google är rätt duktiga med spionage(google home). Alla dessa jättar till tillverkare är lika duktiga.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av ponanmsi:

Problemet är att Huawei tagit bort möjligheten att låsa upp bootloadern i deras telefoner, så om ingen hittar en bugg att utnyttja så är det tyvärr inte möjligt.

Googles och Androids öppenhet är endast en chimär (för den som nu någonsin trott eller påstått något annant).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Hur blir det med deras laptops då? Jag är sugen på att plocka upp en Matebook pro x när 2019-varianten släpps. Blir det samma sak där, fast med Microsoft?

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@leffo1: Microsoft har inte officiellt gått ut med att de stänger ute Huawei, men de har plockat bort Matebook X från deras amerikanska webbutik med Windows 10-datorer så det mesta tyder på att även de följer handelsblockaden. Om svenska Microsoft och återförsäljare a Huaweis datorer på vår marknad följer efter återstår att se, men om Microsoft inte låter Huawei köpa licenser av Windows 10 kommer det så klart påverka 2019 års Huawei-modeller.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Inaktiv

Den här blockaden kommer vara över innan hösten, skadorna blir för stora för Usa.
Att stänga ute kinesiska Huawei skulle innebära en härdsmälta för världens teknikindustri, likt finanskrisen 2008, bedömer telekomexperten Bengt Nordström.