Permalänk
Relik 📜

Star Trek: Picard

Någon mer än jag som ser fram emot det här? Har som tidigare diskuterat väldigt blandade känslor för Discovery, så att det är ytterligare Star Trek på gång känns riktigt fint. Speciellt en serie runt Jean-Luc Picard, den objektivt bästa kaptenen!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Tackar...alla artiklar jag fann för en timme sen ungefär länkade till samma yt-video som var Amerika-spärrad eller så. Ser fram emot : ) (Omöjligen samma tendens till näranog-melodramatiska tal som en viss parallell huvudkaraktär)

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Kolsvart Katt:

Tackar...alla artiklar jag fann för en timme sen ungefär länkade till samma yt-video som var Amerika-spärrad eller så. Ser fram emot : ) (Omöjligen samma tendens till näranog-melodramatiska tal som en viss parallell huvudkaraktär)

Ja, CBS lade av någon korkad corporate-anledning ut sin variant bakom regionsskydd..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av emilakered:

Någon mer än jag som ser fram emot det här? Har som tidigare diskuterat väldigt blandade känslor för Discovery, så att det är ytterligare Star Trek på gång känns riktigt fint. Speciellt en serie runt Jean-Luc Picard, den objektivt bästa kaptenen!

https://www.youtube.com/watch?v=eA-GJNebJj0

Wow!

Detta hade jag missat helt!

Fastnade inte riktigt för discovery, har väl halva S2 att titta igenom fortfarande trots ett tappert försök.
Synd att de inte lyckades leverera en trailer för serien i schysst skick.

Känns väldigt oklart vad serien skall handla om, förhoppningsvis blir det rätt karaktärer men lite annorlunda perspektiv i universumet.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av DavidtheDoom:

Wow!

Detta hade jag missat helt!

Fastnade inte riktigt för discovery, har väl halva S2 att titta igenom fortfarande trots ett tappert försök.
Synd att de inte lyckades leverera en trailer för serien i schysst skick.

Känns väldigt oklart vad serien skall handla om, förhoppningsvis blir det rätt karaktärer men lite annorlunda perspektiv i universumet.

Du tänker Picard? De håller det medvetet rätt hemligt, för att folk ska bli överraskade. Det vi vet är att serien utspelar sig 18 år efter Nemesis, och att Romulus är förstörd. Picard är inte längre Starfleet, utan gör något annat. Vissa gissar på någon form av professor.

Den ska handla mycket mindre om utforskande, utan fokusera mer på Picard som person. Serien blir i 10 delar till att börja med, och de vill göra flera säsonger.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Vad handlar det om? kommer man bara hänga med han på hans vingård när han går runt och är vin packad och berättar om bravader från för i sann dokumentär anda?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Vad handlar det om? kommer man bara hänga med han på hans vingård när han går runt och är vin packad och berättar om bravader från för i sann dokumentär anda?

LuL, låter extremt spännande. Kan knappt hålla mig.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Någon mer än jag som ser fram emot det här? Har som tidigare diskuterat väldigt blandade känslor för Discovery, så att det är ytterligare Star Trek på gång känns riktigt fint. Speciellt en serie runt Jean-Luc Picard, den objektivt bästa kaptenen!

https://www.youtube.com/watch?v=eA-GJNebJj0

Om det är originalet som är med i hela filmen ja bara det inte är några scener med han älskar för övrigt dom nya star trek filmerna och hoppas att det kommer en med janeway hon spelar fortfarande.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av crew seven:

Om det är originalet som är med i hela filmen ja bara det inte är några scener med han älskar för övrigt dom nya star trek filmerna och hoppas att det kommer en med janeway hon spelar fortfarande.

De nya är bra, men på ett helt annat sätt. Det här blir nog något lite djupare, om jag förstått allt rätt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

De nya är bra, men på ett helt annat sätt. Det här blir nog något lite djupare, om jag förstått allt rätt.

Hoppas det kan det vara så att the borg är inblandat? Picard vart ju succubus skulle älska en ny film med borgarna.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Du tänker Picard? De håller det medvetet rätt hemligt, för att folk ska bli överraskade. Det vi vet är att serien utspelar sig 18 år efter Nemesis, och att Romulus är förstörd. Picard är inte längre Starfleet, utan gör något annat. Vissa gissar på någon form av professor.

Den ska handla mycket mindre om utforskande, utan fokusera mer på Picard som person. Serien blir i 10 delar till att börja med, och de vill göra flera säsonger.

Om slutet i TNG är att tro så bör han väl bli ambassadör?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av scienta:

Om slutet i TNG är att tro så bör han väl bli ambassadör?

Ja, frågan är väl om de binder ihop med det? Jag har ingen aning om vad tanken är där. De "friskriver" väl sig från det lite med, pratar om att framtiden kommer bli annorlunda nu.

Slutet på TNG förövrigt, sista scenen. Bland det bästa som gjorts i Star Trek-väg!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Hoppas verkligen att det är en serie som gör Picard rättvisa, och inte försöker prångla ut säsonger bara för att få mer pengar och vattna ur namnet.

Han är den bästa kaptenen, helt klart, både till kapacitet, erfarenhet och vad Starfleet står för.

Visa signatur

CPU: Intel i5 8600K - Mobo: Asus Z370-F - RAM: Corsair Vengeance RGB DDR4 3200MHz, 4x8GB - GFX: Asus Strix RTX 2060 - SSD: Samsung 750 EVO, 840 EVO, 960 EVO, 850 PRO - HDD: WD Red 4TB - PSU: EVGA SuperNova G2 750W - Chassi: Fractal Design Define R4 Window - OS: W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Wow!

Detta hade jag missat helt!

Fastnade inte riktigt för discovery, har väl halva S2 att titta igenom fortfarande trots ett tappert försök.
Synd att de inte lyckades leverera en trailer för serien i schysst skick.

Känns väldigt oklart vad serien skall handla om, förhoppningsvis blir det rätt karaktärer men lite annorlunda perspektiv i universumet.

Efter de två första filmerna efter rebooten (2009 och 2013) tappade jag helt intresset för nya Star Trek och gick över till The Orville istället. Är Discovery mer av samma sak som filmerna eller är de närmare "gamla" Star Trek?

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Djhg2000:

Efter de två första filmerna efter rebooten (2009 och 2013) tappade jag helt intresset för nya Star Trek och gick över till The Orville istället. Är Discovery mer av samma sak som filmerna eller är de närmare "gamla" Star Trek?

Lite blandat, skulle jag säga.
Jag tyckte första JJ-filmen var rätt bra, andra rätt tråkig och tredje "blah". Föredrar isåfall klart Discovery.
Det utvecklas dock med tiden det också. Bäst var för mig slutet av S1 och första halvan av S2. Början skulle jag säga är den sämsta biten i serien, på gott och ont.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Djhg2000:

Efter de två första filmerna efter rebooten (2009 och 2013) tappade jag helt intresset för nya Star Trek och gick över till The Orville istället. Är Discovery mer av samma sak som filmerna eller är de närmare "gamla" Star Trek?

Skrivet av Thomas:

Lite blandat, skulle jag säga.
Jag tyckte första JJ-filmen var rätt bra, andra rätt tråkig och tredje "blah". Föredrar isåfall klart Discovery.
Det utvecklas dock med tiden det också. Bäst var för mig slutet av S1 och första halvan av S2. Början skulle jag säga är den sämsta biten i serien, på gott och ont.

Finns en rätt lång Discovery-tråd där det ventileras massa åsikter! Personligen gillade jag början av S02 bäst.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Ser väldigt fram emot den här serien, även om det inte blir lika mycket äventyr som övriga Star Trek serier. Picard är en djupt intressant person - speciellt efter allt han vart med om, bl.a. som Borg. Bästa Star Trek kaptenen i mitt tycke, finns nog ingen bättre än Patrick Stewart som passar bättre till denna roll.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Lite blandat, skulle jag säga.
Jag tyckte första JJ-filmen var rätt bra, andra rätt tråkig och tredje "blah". Föredrar isåfall klart Discovery.
Det utvecklas dock med tiden det också. Bäst var för mig slutet av S1 och första halvan av S2. Början skulle jag säga är den sämsta biten i serien, på gott och ont.

Tack, ska komma ihåg det om jag ger Discovery ett försök ändå.

Personligen hade jag väldigt svårt för hur de introducerade "James T. Kirk" i den första filmen, det var lite för stor kontrast mot den ursprungliga serien. Lite väl mycket explosioner och kontinuitetsproblem också men de problemen kanske man får räkna med numera. Hade hellre sett att de började på en ny kula som med Voyager (eller som i Discovery från vad jag ser på Wikipedia).

Med det sagt tyckte jag att The Orville hade lite av samma problem i början också. Det tog en halv säsong innan de fick ordning på allt och skrev intressanta avsnitt (Seth MacFarlane gör ju dock att de kan spackla ihop några av hålen med humor).

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Avstängd

@emilakered:

Åter igen så görs ett stort misstag inom star trek, du kan inte göra nya, filmer eller serier på nostalgi.
Star trek reeboot filmerna är en big nono gör mig om du inte kan ta star trek framåt och fortsätta där vi lämnade voyager så har dem misslyckats. Karaktär från äldre serier skall inte vara huvudkaraktärer i nya. Cameos i all ära.
Men att ta tillbaka picard är mer som en quick fix än att faktiska göra en ny serie.
Star trek discovery har tappat alla trekkers till the orville, så nu drar dem i nödbromsen och kastar in picard. Det skulle inte förvåna mig om dem försöker länka samman serierna på något satt med en massa tids resande.
Men det har gått en för lång tid sen voyager var aktuell. Dem behöver hoppa 50 år i tiden så att picard och resten är döda och dem enda som lever ifrån tidigare serier är worf, tuvok och emh doctorn. Så har vi någon cameo som bryggar serierna.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Ja, frågan är väl om de binder ihop med det? Jag har ingen aning om vad tanken är där. De "friskriver" väl sig från det lite med, pratar om att framtiden kommer bli annorlunda nu.

Slutet på TNG förövrigt, sista scenen. Bland det bästa som gjorts i Star Trek-väg!
https://www.youtube.com/watch?v=mt3MVP3FizQ

Tonen låter ju mer som att han helt brutit med Star Fleet och allt som har med det att göra, historiskt har ju Picards har vinodling och trailern figurerar det ganska starkt. Om de ska fokusera på honom så kan jag se en mix av folk som kommer och ber om råd, han ger någon anekdot med en moralkaka i berättar lite om sin familj, historia osv
Att en 80årig Stewart ska hoppa runt, slåss eller ha aktiv romans med borgs etc finner jag otroligt men det vore ju underhållande ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Ferrat:

Tonen låter ju mer som att han helt brutit med Star Fleet och allt som har med det att göra, historiskt har ju Picards har vinodling och trailern figurerar det ganska starkt. Om de ska fokusera på honom så kan jag se en mix av folk som kommer och ber om råd, han ger någon anekdot med en moralkaka i berättar lite om sin familj, historia osv
Att en 80årig Stewart ska hoppa runt, slåss eller ha aktiv romans med borgs etc finner jag otroligt men det vore ju underhållande ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Minns jag rätt är det bekräftat ha ska ha en pilot som styr hans skepp, så något i rymden blir det väl i alla fall!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Minns jag rätt är det bekräftat ha ska ha en pilot som styr hans skepp, så något i rymden blir det väl i alla fall!

Haha ok, då kanske det blir en 80årig action ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Ferrat:

Haha ok, då kanske det blir en 80årig action ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Ja tillsammans med Arnold och Stallone och så kanske Chuck Norris och Steven Segall som skurkbossar och Dolph Lundgren skulle passa bra som Borg ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ja tillsammans med Arnold och Stallone och så kanske Chuck Norris och Steven Segall som skurkbossar och Dolph Lundgren skulle passa bra som Borg ?

Poäng?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd

Han borde då möta Dolph som He man när han besöker Eternia med sitt rymdskepp...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Ja tack! Engage!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Serien kommer vad jag vet inte till Netflix utan det är Amazon Prime Video (+någon kanal i Kanada) som har rättigheterna utanför USA där CBS kommer köra den på sin strömningstjänst.
Är väl också fortfarande lite blåsväder kring ekonomin för både Picard och Discovery Säsong 3 så vi får väl se hur det utvecklar sig.

Håller iallafall tummarna för att Picard blir en bra serie.

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem

Ser fram emot den. Hoppas vi får se lite om Q också. Tvivlar på att DeLancie kommer reprisera den rollen, men han var guld värd som antagonist i TNG. Kom och tänka på det i och med vingården, och att delar av TNG's sista avsnitt rörde sig i samma miljö.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Denna ser vi fram emot, Discovery nja Säsong 2 var väl inte helt dålig, och tack vara Kapten Pike (Anson Mount) så var den uthärdlig, Pike var riktigt bra i den, kan tänka mig en Star Trek serie med denna Pike i centrum..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Relik 📜

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S