Permalänk
Medlem

usb-c till ethernet.

Har stött på patrull (som vanligt). Har ett program i bärbara datorn som bla kan läsa felkoder men även ändra saker som lampvarning etc i bilen. Detta program är väl inte skrivet av de bästa kodarna så det går inte att använda trådlöst nätverk (funkar kalas med de andra programmen). Denna används när jag är i bilen och då jag bor i lägenhet står bilen inte i närheten av ett uttag så måste koppla upp mig via mobilen. Min fråga är då om det skulle kunna finnas en adapter så jag kan få datorn att tro att den är kopplad till en router fast det är mobilen dvs usb-c i ena änden och ett ethernetuttag i andra?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Brukar det inte gå att dela ut internet från telefonen via usb? Alltså precis det du vill om jag förstått det rätt! Jag har för mig att datorn ser det som en trådad anslutning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Brukar det inte gå att dela ut internet från telefonen via usb? Alltså precis det du vill om jag förstått det rätt! Jag har för mig att datorn ser det som en trådad anslutning.

Har provat. Den vägrar. Det ända som funkar är att koppla in via nätverksporten Misstänker det är något copyright-jox.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Perrablerra: absolut finns hur många som helt, kjell säljer en jag använt med min s8,s9+, s10+
eller så köper du en på wish för några kronor.

Har du testat att koppla telefonen via blåtand på telefonen och på det sättet ge internet till datorn?
det fungerar för mig att göra så dom få gånger det inte fungerat med wlan eller kabel till tefonen.
a just det, ett äldre felsökningsprogram jag använde fick jag även disabla alla andra anslutnningar på datorn för det skulle fungera

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

@Perrablerra: absolut finns hur många som helt, kjell säljer en jag använt med min s8,s9+, s10+
eller så köper du en på wish för några kronor.

Har du testat att koppla telefonen via blåtand på telefonen och på det sättet ge internet till datorn?
det fungerar för mig att göra så dom få gånger det inte fungerat med wlan eller kabel till tefonen.
a just det, ett äldre felsökningsprogram jag använde fick jag även disabla alla andra anslutnningar på datorn för det skulle fungera

Så det funkar med vilken som helst? Tänkte att man var tvungen att ha en speciell modell när den ska kopplas till mobilen iom drivrutiner etc. Men då är det bara att shoppa loss

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Perrablerra:kan inte lova att det fungerar med alla, jag har testat två och dom har fungerat.
vill du vara helt säker på att det ska fungera, kan du ju använda tex denna: https://www.amazon.com/dp/B01AL7P1FU/?tag=stackoverfl08-20

telefonen ger den internet trådlöst, datorn ansluter med kabel till den.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

@Perrablerra:kan inte lova att det fungerar med alla, jag har testat två och dom har fungerat.
vill du vara helt säker på att det ska fungera, kan du ju använda tex denna: https://www.amazon.com/dp/B01AL7P1FU/?tag=stackoverfl08-20

telefonen ger den internet trådlöst, datorn ansluter med kabel till den.

Såg ju ut som en bra pryl. Får kolla runt lite då den var slut där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur