Vilka företag hade kunnat betala för att skapa en app?

Permalänk

Vilka företag hade kunnat betala för att skapa en app?

Vilken omsättning och branch kan jag hittta ett företag som är villiga att betala för att få sin app skapad av ett annat företag?

Permalänk
Inaktiv

De allra flesta företagen som är i behov av en app köper tjänsten.

Permalänk
Medlem

Alla som inte har egna utvecklare?

Permalänk
Medlem

alla? förutom kanske de som är apputvecklare.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

Förlåt formulerade mig lite otydligt menade mer vilken branch är i störst behov? Resturang branchen? Modebranchen? Bankbranchen?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martin12344:

Förlåt formulerade mig lite otydligt menade mer vilken branch är i störst behov? Resturang branchen? Modebranchen? Bankbranchen?

Varför vill du veta? Har tänkt frilansa som apputvecklare? Eller är det till ett skolarbete?

Alla banker har idag en app, samma med mode där alla stora aktörer också har en egen app. Inom restaurangbranschen har de företagen som har behov av en app en sådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin12344:

Förlåt formulerade mig lite otydligt menade mer vilken branch är i störst behov? Resturang branchen? Modebranchen? Bankbranchen?

Den enda bransch som har ett stort och stadigt behov är rimligtvis mjukvarubranschen.
Vill du söka upp företag för att sälja på dem en app som du skall knåpa ihop måste du antingen ha en väldigt bra idé för vad appen kan tillföra dem eller vara såpass insatt i branschen ifråga att du kan identifiera brister och svagheter samt på eget bevåg skapa en lösning på dessa.

Har du en bra produkt finns det säkert möjlighet att sälja in den, men du kan inte sälja in en produkt där du inte vet vad det är du har. Ett företag som har ett identifierat behov kommer på egen hand köpa in tjänsten från en någorlunda etablerad aktör.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Behovet kommer att skilja mer mellan olika företag än mellan olika brancher så går inte att ge ett enkelt svar.
Rent ekonomisk kanske de minsta bolagen inte har råd att få en app utvecklad men utöver det skulle jag inte våga säga någonting specifikt.

Permalänk
Hedersmedlem

Det låter som att du vill skapa en generell app som du vill sälja på flera företag. Jag tror istället att du ska se på vilka problem din app kan lösa. Eftersom du ställen din fråga så öppet så gissar jag att du inte har någon kompetens sedan tidigare kring några ämnen utan du behöver samarbeta med någon för att skapa appen.

Jag rekommenderar dig att scouta runt lite kring vad som används och kontakta företag där du ser ett problem som kan lösas med en app. Kontakta företagen i fråga och försök få med dem på ett samarbete. Om du vill kunna sälja samma lösning till andra så bör du vara beredd att stå för det mesta av utvecklingskostnaden själv. Tänk även på vad företaget du samarbetar med ska få ut av att hjälpa dig. De kanske ska få appen gratis som tack för hjälpen.

Vill du sälja in specifika lösningar där företaget betalar hela ditt arbete så är det ju en helt annan sak. Men tänk då på att det du säljer är allt du skapat, hela lösningen, koden. Tar du sedan samma kod och säljer till någon annan så begår du mycket troligt ett avtalsbrott.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Gör en marknadsundersökning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk

Tack så mycket för hjälpen.