Gamingskärm med hög QC, finns det ens?

Permalänk
Medlem

Gamingskärm med hög QC, finns det ens?

Tänkte införskaffa en speldator (igen) och blir tokig på utbudet av skärmar, eller snarare bristen i utbudet. För en gångs skull tänkte jag gå över 60hz och vill ha en 27", 1440p, IPS-like (även Ultra Wide är av intresse, då blir väl motsvarande runt 35").
Har nog kollat igenom recensioner av varenda skärm och alla verkar lida av kraftiga kvalitetsproblem, finns det någon skärm man kan köpa som man inte behöver gå igenom fem stycken av för att få ett bra exemplar?

Använder en Eizo CG279X till vardags och räknar väl inte med den nivån direkt, men spelmarknaden verkar ju vara i fullständig kaos, missar jag något?

Permalänk
Medlem

Har ingen erfarenhet av denna, är själv sugen på att skaffa den men ekonomin finns inte för tillfället. Kanske kan vara något att kolla närmare på? https://www.inet.se/produkt/2214244/lg-34-34gk950f-qhd-curved...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Alienware

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Föredetting

Definitionen av gaming är ju dussinprodukter med lite halvhäftig design. Vill du ha något som garanterat uppfyller specs får du satsa på proffsskärmar.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

@HeroiX: Klarna har räddat mig många gånger iallafall

Visa signatur

NZXT H400i Black N Blue | ASUS ROG STRIX B350-I GAMING | AMD Ryzen 7 1700 @ 4.0GHz | G.Skill 16GB DDR4 3200MHz CL14 Trident Z RGB | Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB GameRock Premium Edition | Fractal Design Celsius S24 240mm | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Firecuda 2TB 7200rpm 64MB | Samsung 960 EVO 250GB | Acer 32" Predator XZ321QU Curved 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av t0bbec:

@HeroiX: Klarna har räddat mig många gånger iallafall

Haha ja det funkar ju det också!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har själv en PG279Q och visst hade det kunnat vara bättre, men det är inte så allvarligt att jag måste packa ihop den och åka in till stan för att bya. Jag har vant mig vid det BLB som är på skärmen och är nöjd nu

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Fick en Asus ips skärm som åker på retur pga blb. Trycker man på ramen så försvinner de. Så de är ju ren brist i monteringen och kvalitets kontroll. Tycker man ska retunera allt sånt.
Provade en Samsung skärm med va panel oc där fanns inga såna grejer men istället så var de skadade pixlar en lång rad längst upp till vänster.

Jag vet inte med Inet hur dom ser på att man få beställa 10 skärmar innam man möjligen får en bra......

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Definitionen av gaming är ju dussinprodukter med lite halvhäftig design. Vill du ha något som garanterat uppfyller specs får du satsa på proffsskärmar.

Problemet med proffsskärmar är att dom inte har kriterier som lämpar sig för spelande och definitivt inte över 60hz

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av tozz:

Tänkte införskaffa en speldator (igen) och blir tokig på utbudet av skärmar, eller snarare bristen i utbudet. För en gångs skull tänkte jag gå över 60hz och vill ha en 27", 1440p, IPS-like (även Ultra Wide är av intresse, då blir väl motsvarande runt 35").
Har nog kollat igenom recensioner av varenda skärm och alla verkar lida av kraftiga kvalitetsproblem, finns det någon skärm man kan köpa som man inte behöver gå igenom fem stycken av för att få ett bra exemplar?

Använder en Eizo CG279X till vardags och räknar väl inte med den nivån direkt, men spelmarknaden verkar ju vara i fullständig kaos, missar jag något?

Själv väntar jag på: LG´s 38GL950G-B

Key Features

37.5” Curved UltraWide® QHD+ (3840 x 1600) Nano IPS Display
144Hz (OverClock 175Hz)
NVIDIA G-SYNC Compatible
Sphere Lighting 2.0
3-Side Virtually Borderless Design
Tilt and Height Adjustable

https://www.lg.com/us/monitors/lg-38GL950G-B-gaming-monitor

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Själv väntar jag på: LG´s 38GL950G-B

Key Features

37.5” Curved UltraWide® QHD+ (3840 x 1600) Nano IPS Display
144Hz (OverClock 175Hz)
NVIDIA G-SYNC Compatible
Sphere Lighting 2.0
3-Side Virtually Borderless Design
Tilt and Height Adjustable

https://www.lg.com/us/monitors/lg-38GL950G-B-gaming-monitor

Den såg intressant ut, men när LG säger andra halvan av 2019 så menar dom antagligen början på 2021, om man ska gå efter deras tidigare produktsläpp
Men kanske ska man bara köpa en enkel 60hz skärm från Dell eller något och invänta nästa generations skärmar och paneler, det mesta som finns nu är ju trots allt flera år gammalt.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av tozz:

Den såg intressant ut, men när LG säger andra halvan av 2019 så menar dom antagligen början på 2021, om man ska gå efter deras tidigare produktsläpp

Jo det är nog möjligt att den blir en del försenad Jag läste någonstans (minns inte var längre) att Engelska butiker hade fått information om säljstart mellan Juli-September för skärmen. Men jag skulle inte bli förvånad om det blir närmare December.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!