Throwback Thursday – populära Mini ITX-chassit Bitfenix Prodigy fyller sju år

Trädvy Permalänk
Dalek
Registrerad
Dec 1999

Throwback Thursday – populära Mini ITX-chassit Bitfenix Prodigy fyller sju år

För sju år sedan lanserades det populära Mini ITX-chassit Bitfenix Prodigy – en modell som bjöd på imponerande expansionmöjligheter för storleken och satte standarden för sin tid.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm/Värmdö
Registrerad
Feb 2007

I de nya revisionerna så har de snålat in som fan vad gäller materialval har jag för mig. Så de första revisionerna som gick ut till recensenter är inte alls representativa.

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Trädvy Permalänk
Moderator, Testpilot
f.d. Dinoman 🦖
Plats
Älmhult
Registrerad
Jan 2002

En ung och oförstörd Jonas.

Själv har jag aldrig gett mig in i Mini-ITX-träsket men nog har man varit lockad många gånger.

Asus Maximus VII Hero - Intel Core i7 4770K @ 4,6Ghz - Corsair H110i - 16GB RAM - ASUS ROG STRIX 1080 Ti @ 2000/12 000MHz - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2008

Kommer ihåg hur många som byggde LAN-burkar av dessa, goda minnen!

Mjölnir: Ryzen 5 2400G | GA-AB350N | Ballistix Elite 16GB | Sapphire RX 470 8GB Miner Edition | IKEA Knagglig
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | Sapphire RX 580 8GB | Sapphire HD 5850 1GB | NZXT Switch 810

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Mar 2005

Vi köpte ett sådant till grabben när vi byggde hans speldator för 3 år sedan. Det gick in ett GTX970 ihop med vattenkylning i taket, en SSD och en HDD. Den spelar han fortfarande på idag även om han kanske ångrar valet av orange färg.. Om han uppgraderar grafikkortet är nog ett turbo-kort som blåser ut ur chassiet ett måste.
Däremot är handtagen på alla sidor om lådan väldigt bra, även om det känns som de ska gå sönder när man bär i dem.

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Inglewood
Registrerad
Aug 2005

Blir så sugen på att bygga mITX.
Haft ATX länge men sedan man flyttade ut nästan all lagring till en NAS så är inte behovet av ett Miditower på skrivbordet lika stort längre.

WS: 8700K 4.8ghz - 32GB - 1.5TB SSD - 15TB HDD - GTX 1070 8GB - 40" 3840x2160 - W10 Pro
LAPTOP: Lenovo ThinkPad X131e - 12GB - 120GB SSD - W10
NAS: HP MicroServer Gen8 - 32TB
Mobil: OnePlus 6T

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2009

hatar det fula chassit, tanken med itx är att man vill ha en så smidig dator som möjligt, dom där fula "handtagen/benen" gör att chassit blir lika klumpigt som ett matx chassi

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Skutskär
Registrerad
Jul 2005

Har mediadator för sovrummet i en sån där gammal klassiker

Trädvy Permalänk
Festpilot, Antiallo
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

I dagsläget är det tydligt vart trenden har gått. Är verkligen inte lika mycket volymsvinn i modernare ITX-lådor.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Apr 2011

Körde det chassit så jag lätt kunde flytta datorn mellan föräldrarna, lyckades trycka in en D14 kylare innan jag gick över till vatten på både CPU och GPU, var sådär lagomt trångt!

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2012

Usch,Jag hade Prodigy M som va för mATX och kvaliteten på chassit va verklig skit om inget annat. Båda handtagen gick av, vissa paneler lossna och designen på knapparna va det billigaste skit jag varit med om. jag vet inte om det bara är jag men jag har haft 3 chassin från Bitfenix och alla 3 har varit skit... Shinobi, prodigy M och Pandora M

| Asus ROG STRIX Z370-F | i7 8700K 4.7 GHz |
| 16GB Corsair Vengeance | MSI GTX1080ti Sea Hawk EK |
| FSP Aurum 650W | Samsung 960Pro 512GB |
| Fractal Design Define R5 | Rog Swift PG348Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arvika
Registrerad
Dec 2004

Vi sitter fortfarande på den vita versionen. Sålde tyvärr av den svarta för några år sen :/ Den vita är inget vidare med insuget fram men bra chassi annars. Riktigt tåligt barnchassi

Skickades från m.sweclockers.com

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / Asus P8Z77-I Deluxe / 80GB SSD / Bitfenix Prodigy

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

Usch, detta fruktansvärda chassi igen. Stort som ett microATX men tar bara mITX. Förstår fortfarande varken poängen med det eller vad folk gillar med den. Sämsta av två världar...

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841
Google är inte din vän. www.donttrack.us
Skaffa säker epost med ProtonMail! #14698306
Spela Supreme Commander! www.faforever.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av NodCommander:

Usch, detta fruktansvärda chassi igen. Stort som ett microATX men tar bara mITX. Förstår fortfarande varken poängen med det eller vad folk gillar med den. Sämsta av två världar...

Tur att smaken är som baken. Mig passar det utmärkt.

i5 8600k@4.68 GHz || ASUS ROG STRIX GTX 1080 || 32GB RAM 3000MHz || ASUS Z370-H Gaming || Be Quiet! 580W Modular || Noctua NH-D15 || Fractal Design Define R6 || 2x 250GB SSD, 5TB HDD || ASUS VG278HE & 2x BenQ RL2450HT || Logitech G710 & G700 & G13 & G533
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för verifierade SweC-medlemmar