Permalänk

Högtalare buzzar

Mitt hyperx headsets mic buzzar hela tiden så pass att jag knappt kan prata med folk. Jag försöker spel in min röst fast det går inte när det buzzar hela tiden. Hur fixar man detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeewiDood:

Mitt hyperx headsets mic buzzar hela tiden så pass att jag knappt kan prata med folk. Jag försöker spel in min röst fast det går inte när det buzzar hela tiden. Hur fixar man detta?

Är det samma om du använder samma hörlurar i din mobiltelefon istället? Isåfall kan det vara att uttaget i väggen är lite knas. Hände mig för några år sen med samma headset och så fort jag bytte uttag för ström ur väggen så funkade det.

Sen såklart kan du ju alltid kolla att kabeln sitter i och ta bort eventuell förlängningskabel etc för att se om det löser det.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

@KeewiDood: Vilken modell?
Hur kopplar du dem till datorn?

Använder du t.ex. 3,5 mm portarna på fronten av chassit så finns risken att delarna i datorn inducerar störningar i sladden som går från uttaget på moderkortet/ljudkortet till uttagen på fronten (konstigt att företag snålar in på att inte ha en skärmad kabel här...).

Om du kan så testa att koppla dem direkt i uttagen på baksidan istället och se om det blir bättre. Gäller både 3,5 mm uttag och USB skulle jag tro.

Annars som @freddyfresh: skrev, testat andra ljudkällor och se om problemet är kvar?