Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Dec 2016

@ZER0Z:
Ajjemen, frsky 2,4ghz. Alltså den har fungerat jättebra hela tiden men jag har bättre videosändare nu så det är bara helt naturligt att den skulle ge vika för "dålig" täckning. Det har hängt i luften länge och har velat uppdatera till Crossfire

Corsair Crystal 570X - MSI Z97S SLI KRAIT EDITION - SAMSUNG 960 EVO 250GB - i7 4790K OC 4.7Ghz - Corsair Dominator Platinum 32gb RAM 1600mhz - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming - Corsair RM1000i -ROG SWIFT PG348Q - Corsair Strafe - Corsair Scimitar Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

Jag har varit väldigt inaktiv på denna tråden ett bra tag nu för quad-intresset har legat lite på is det senaste.

Men nu ska jag ändra på det, jag funderar på att skaffa mig en FPV quad till sommaren och skulle behöva lite support. Jag äger redan en Frsky QX7S som jag kör lite SIM med så radio behövs inte. Tanken är att jag ska bygga en egen och inte köpa en färdigbyggd så vad rekommenderar ni för setup, quad och FPV goggels? Och vad är skillnaden på quaden om man ska köra Race eller Freestyle? Finns det någon combo man kan köra på som fungerar för båda?

PC: AMD r5 1600x @ 3.9Ghz | Asus Crosshair VI Hero | EVGA GTX 1070 | 16GB RAM G.Skill Ripjaws V 3200mhz
Laptop: Lenovo Ideapad 320 14" | i3 7100U | 4GB Minne | SSD 250GB
Lur: Huawei P20

Citera för svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nacka
Registrerad
Sep 2013

I helgen körde vi Swedish Drone Cup igen, denna gången var det RD2 Karlstad!

Efter att ha klantat mig i 5 av 8 kvalrundor så var jag inte taggad till finalen, men lyckades hålla ihop det och tog 1a platsen endast en halv sekund före 2an

4930k | R9 290 CF | Gskill Ares 2133MHz 16GB | Asrock x79 Extreme4-m | Corsair AX1200i | Parvum s2.0 Extended | EK Supremacy EVO | EK-FC Original CSQ Nickel | 360+240 | EK D5+EK-D5 X-RES 140
Bygglogg: Chandra | by lowngcawt
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av lowngcawt:

I helgen körde vi Swedish Drone Cup igen, denna gången var det RD2 Karlstad!

Efter att ha klantat mig i 5 av 8 kvalrundor så var jag inte taggad till finalen, men lyckades hålla ihop det och tog 1a platsen endast en halv sekund före 2an

Kul och se att du fortfarande håller igång! Synd att Falköpings klubb inte höll i någon av tävlingarna i år.

PC: AMD r5 1600x @ 3.9Ghz | Asus Crosshair VI Hero | EVGA GTX 1070 | 16GB RAM G.Skill Ripjaws V 3200mhz

Citera för svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av BiggieLiten:

Jag har varit väldigt inaktiv på denna tråden ett bra tag nu för quad-intresset har legat lite på is det senaste.

Men nu ska jag ändra på det, jag funderar på att skaffa mig en FPV quad till sommaren och skulle behöva lite support. Jag äger redan en Frsky QX7S som jag kör lite SIM med så radio behövs inte. Tanken är att jag ska bygga en egen och inte köpa en färdigbyggd så vad rekommenderar ni för setup, quad och FPV goggels? Och vad är skillnaden på quaden om man ska köra Race eller Freestyle? Finns det någon combo man kan köra på som fungerar för båda?

En quad byggd för race har samma delar men är typiskt mer squishy, alltså svagare och lättare ram typ, lite svagare VTX kan man ha också. Att jaga gram och hastighet är väl mest aktuellt om man ska tävla eller bara köra race. En freestyle med lite mer kraschsäker ram kan ju säkert gå 100km/h så den sådan passar även för race för de flesta.

Jag ska bygga en ny själv snart, det blir en marmotte ram från armattan. Köpt de flesta andra delar därifrån redan. Har deras chamelion sedan innan och den är grym, kraschat den så hårt i träd etc och allt har hållit utom proppar. VTX och RX har jag skaffat på annat håll. R-xsr och tbs unify pro hv blir säkert bra för dig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av cracko:

En quad byggd för race har samma delar men är typiskt mer squishy, alltså svagare och lättare ram typ, lite svagare VTX kan man ha också. Att jaga gram och hastighet är väl mest aktuellt om man ska tävla eller bara köra race. En freestyle med lite mer kraschsäker ram kan ju säkert gå 100km/h så den sådan passar även för race för de flesta.

Jag ska bygga en ny själv snart, det blir en marmotte ram från armattan. Köpt de flesta andra delar därifrån redan. Har deras chamelion sedan innan och den är grym, kraschat den så hårt i träd etc och allt har hållit utom proppar. VTX och RX har jag skaffat på annat håll. R-xsr och tbs unify pro hv blir säkert bra för dig.

Okej tack för infon! Vad kör man för batterier nu för tiden, kör man fortfarande mycket 4s eller har alla gått över till 6s?

Citera för svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2017
Skrivet av BiggieLiten:

Okej tack för infon! Vad kör man för batterier nu för tiden, kör man fortfarande mycket 4s eller har alla gått över till 6s?

De mesta kör fortfarande 4s vågar jag säga. Men du om du ska bygga ny borde du absolut bygga 6s.

https://www.sweclockers.com/galleri/14405-pinewood-x58-ett-tr...
CX 600W, Rampage III Extreme, i7 980x (4ghz), Corsair H60, MSI GTX970, 24gb Ram [HyperX Genesis Vengeance], 240gb OCZ SSD + 2TB Seagate Barracuda. 
Ducky Cherry MX brun tangentbord, Logitech G402, Asus MG279Q och Samsung Syncmaster 1080p.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av BiggieLiten:

Jag kör 4s men bland många "proffs" på YouTube etc så verkar 6s vara poppis. Tror det tar ett tag innan man pressar så hårt att man har stor nytta av 6s men har inte provat. Köpte 4st av nedanstående för ett par veckor sedan, men det var rea då och kanske 8€ billigare styck.

https://hobbyking.com/en_us/turnigy-graphene-1400mah-4s-75c-l...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Dec 2016

@cracko:
Kan rekommendera dessa faktiskt
https://mft.nu/catalog/product/view/id/18766/s/hyp13004s100x-...

china accar men jag har ännu inte kört slut på några celler så jag köper på mig lite varje månad för att ha ett gäng sen till sommar. Billigare ju fler du köper också. Men nu får ni inte köpa upp alla

Det blir att prova 6 cell sen till min marmotte då grejjerna som sitter på den klarar upp till 6cell men som det skrevs innan så har jag inte heller lyckats pressa min 4s accar så jag känner att det saggar men men

Corsair Crystal 570X - MSI Z97S SLI KRAIT EDITION - SAMSUNG 960 EVO 250GB - i7 4790K OC 4.7Ghz - Corsair Dominator Platinum 32gb RAM 1600mhz - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming - Corsair RM1000i -ROG SWIFT PG348Q - Corsair Strafe - Corsair Scimitar Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nacka
Registrerad
Sep 2013

I helgen var det tävling åter igen, denna gången hamnade vi i Halmstad,
Banan var sjukt bra byggd och nivån var på topp!

Flög Azure's nya racingproppar 5148, helt klart nya favoriten

4930k | R9 290 CF | Gskill Ares 2133MHz 16GB | Asrock x79 Extreme4-m | Corsair AX1200i | Parvum s2.0 Extended | EK Supremacy EVO | EK-FC Original CSQ Nickel | 360+240 | EK D5+EK-D5 X-RES 140

-=CITERA FÖR SVAR=-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Dec 2016

@lowngcawt:
Bra jobbat, imponerande att titta på

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nacka
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av Don_Tool:

@lowngcawt:
Bra jobbat, imponerande att titta på

Tack!

-=CITERA FÖR SVAR=-

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2002

Efter lite övervägande så satsar jag på en dji Mavic air drönare istället Så om någon behöver en Taranis Q7s carbon fiber sändare så vet jag vart det finns en =P

[size="1"]*signatur raderad*, referrallänkar behöver vi inte gömma i signaturer (§8 marknadsföring)[/size] Till MOD: Ditt smartskafft, man gömmer inte något som är helt synligt!